תמר זנדברג בריאיון: מפלגת העבודה מתחפשת לשמאל
(צילום: משי בן עמי)

יו"ר מרצ לשעבר, חברת הכנסת תמר זנדברג, התייחסה היום (חמישי) למצבה העגום של המפלגה לקראת הבחירות בעוד כשלושה שבועות, שלפחות בסקר אחד לא עוברת את אחוז החסימה. "זו בהחלט קריאת השכמה לנו ולמצביעים שלנו", אמרה זנדרבג באולפן ynet. "מי שרוצה את מרצ בכנסת ומי שלא רוצה לראות כנסת שבה בן גביר הממשיך של כהנא, צריך להצביע מרצ וזה גם יעזור לגוש שלנו".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
"נגיד את האמת, ואני לא אהיה פוליטיקלי קורט, מרצ מפלגה קטנה וחדה אידאולוגית ומשלמת מחיר על האידאולוגיה שלה ועל כך שהיא לא מזגזגת וקופצת פעם לכאן ופעם לשם, אלא עקבית בדרך ועקבית גם בערכים וגם בפוליטיקה שלנו", אמרה זנדברג.
2 צפייה בגלריה
תמר זנדברג
תמר זנדברג
תמר זנדברג
(צילום: קובי קואנקס)
-אולי מרב מיכאלי די זהה לכם? "אם יש כאלה שמתחפשים לשמאל, מרצ זה הדבר האמיתי. מרצ תמיד שם ותמיד הייתה שם. זאת לא פעם ראשונה שיש בחירות במפלגת העבודה ואומרים לי שהעבודה בחרה רשימת שמאל ואז רואים אחרת. התאחדנו עם העבודה ורצנו איתה בבחירות האחרונות, הבטחנו כולנו שלא נשב עם ביבי ואז מצאנו את הנציגים שלהם בממשלה. במרצ תחת כל הנהגה ותחת כל רשימה אפשר לדעת בדיוק מה הנציגים שלך יעשו בכנסת"
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"יש כאלו שמתחפשים לשמאל". מרב מיכאלי
(צילום: קובי קואנקס)
-לאן נעלמו המצביעים שלכם? תמיד אמרו שיש לכם בטון של 5-4 מנדטים, לאן הם הלכו? איפה הערבים? "גם אצל היהודים וגם אצל הערבים יש לנו בייס חזק שנחרד מהמחשבה שלא נהיה ולכן הוא יבוא להצביע לנו ולהעביר אותנו. אני פונה לאלה שמתלבטים האם להצביע למפלגת העבודה, ליש עתיד בתור המפלגה הגדולה , או לכחול לבן. אני אומרת לכם אל תעשו את זה, תישארו בבית במרצ ותבואו להצביע לנו כדי שנעבור ונעבור בגדול".
-היית מאמינה שגנץ יהיה חזק מכם בסקרים? "אני לא בטוחה בכלל שזה המצב, כי אני יודעת שהמצביעים שלנו התלבטו האם להצביע לגנץ, שמו בו את מבטחם והתאכזבו מאוד, פשוט כמעט תלשו שיערות מתוך אכזבה וכעס וזעם, ובמרצ זה לא קורה".
זנדברג סיפרה על הקמפיין הצפוי לקראת הבחירות: "מצפה לנו קמפיין שמסתער על כל קול, הקמנו מטה טלפוני ואנחנו המועמדים מתקשרים אישית למצביעים שלנו באמת אחד אחד, כדי לנער אותם ולהזכיר להם מה יקרה אם המפלגה של כהנא תהיה מיוצגת בכנסת ושל שולמית אלוני לא. הציבור שלנו בא להצביע ובא לקלפי ולכן אני חושבת שתהיה לך הפתעה ויחסית ומרצ תעבור ובגדול".