2 צפייה בגלריה
חסן בן טלאל
חסן בן טלאל
חסן בן טלאל
הנסיך חסן בן טלאל, דודו של עבדאללה השני מלך ירדן ואחיו הצעיר של המלך חוסיין המנוח, שולח הבוקר (יום ו') מסר לאזרחי ישראל. במאמר שמתפרסם ב"ידיעות אחרונות" הציע דרך לקידום תהליך השלום.
הנסיך חסן מקפיד לשמור על דלתו פתוחה בפני ישראלים. מדובר על פי רוב באנשים שהוא מכיר עוד מראשיתו של תהליך השלום שבו היה מעורב לעומק לצד המלך חוסיין. לאחרונה התקיימה פגישה דיסקרטית בינו לבין קבוצה של ישראלים בעמדות מפתח שלא הכירו אותו באופן אישי, ורובם אפילו לא ביקרו מימיהם בירדן. כעבור שבועיים ערך הנסיך שיחה נוספת, בזום, עם חמישה ישראלים אחרים שמוכרים היטב בממלכה.
במידה מסוימת, חסן הוא לשון המאזניים. מצד אחד, הוא לא יסטה מהקו הממלכתי הרשמי. מצד שני, הוא מנסה כל העת לפנות אל הקהל הישראלי מעל ראשיהם של המדינאים בירושלים. במסר שהוא שולח לקוראים בישראל מעל דפים אלה הוא מנסה לפתוח צוהר חדש, לפרוץ בזהירות את המבוי הסתום ביחסים בין שתי המדינות.
2 צפייה בגלריה
ועידת הליגה הערבית בטוניסיה
ועידת הליגה הערבית בטוניסיה
מחרים את נתניהו. מלך ירדן
(צילום: AP)

הנסיך הירדני חסן במסר לאזרחי ישראל

באוקטובר הקרוב ימלאו 27 שנים לחתימת חוזה השלום בין ירדן לבין ישראל, אותו הסכם היסטורי שאמור היה לסמן את תחילת הקץ של הסכסוך הממושך והטרגי בין הישראלים לפלסטינים ולשמש כאבן דרך חשובה לקראת שלום בין עמי האזור. למרבה הצער, הפוליטיקה האזורית הובילה אותנו לכיוונים אחרים.
כיום, כאשר ה"נורמליזציה" חורגת מעבר להסדרים דו-צדדיים, לעסקאות המושתתות על אינטרסים כלכליים ולבריתות הגנה אל מול אויבים משותפים, יש לנו הזדמנות יוצאת דופן לפרוץ את המבוי הסתום ולצאת לדרך חדשה שמטרתה להגיע לשלום כולל במזרח התיכון עד סוף העשור הזה.
זו הסיבה שמצאתי לנכון לפנות במכתב זה לקוראי "ידיעות אחרונות" בפרט, ולאזרחי ישראל בכלל. שהרי השלום, הגם שהוא בין מדינות וממשלות, מתחיל בנו, האנשים.
המאמר המלא מתפרסם היום ב"ידיעות אחרונות"