649 ישראלים אובחנו אתמול (יום א') כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. נמשכת מגמת הירידה במספר החולים קשה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 3.1% - נתון גבוה בהשוואה לימים האחרונים. בסך הכול בוצעו אתמול יותר מ-21 אלף בדיקות.
1 צפייה בגלריה
מעבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מעבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מעבדת בדיקות קורונה באור יהודה
(צילום: EPA)
691 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 372 מהם במצב קשה. 170 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו 2,554 ישראלים.
מאז יום שלישי בשבוע שעבר אובחנו בישראל 3,831 נדבקים חדשים בקורונה. 559 מהם הם תושבי ירושלים, 146 מבני ברק, 129 מנתניה, 112 מתל אביב יפו, 101 מנצרת, 94 מחיפה, 84 מבאר שבע, 77 מפתח תקווה, 77 ממג'דל שמס, 66 מאשדוד, 59 מאום אל פחם ו-58 מטייבה.
הבוקר הודיעו שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט כי לאור פניות מטעם הורים ואנשי חינוך בכל הנוגע לחובת עטיית מסכות בקרב תלמידי כיתות א'-ב' לאורך יום הלימודים, יוקם צוות מיוחד שיבחן את דרישת גורמי המקצוע במשרד הבריאות. נמסר כי הצוות יוקם "בשימת לב להגבלות ולהנחיות הבריאותיות הנדרשות לשמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך".
אתמול הודיע אדלשטיין כי בחודשיים הקרובים יקוצר מספר ימי הבידוד הביתי עבור מי שבא במגע עם חולה קורונה מ-14 ל-12, במסגרת תקופת ניסיון שעליה הוחלט עם מומחים במשרד הבריאות. "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור", אמר אדלשטיין.
טרם נקבע אם המבודדים יחויבו בשתי בדיקות או בבדיקה אחת ומה יהיו הימים שבהם יידרשו להיבדק, אך ללא בדיקות ייאלצו המבודדים להשלים 14 ימי בידוד כפי הנהוג עד כה. אחד המכשולים העומדים בפני קיצור מספר ימי הבידוד הוא הצורך בתוספת של מאות אלפי ערכות לבדיקות קורונה, שכן המהלך יחייב את מי שירצה בקיצור הבידוד בביצוע לפחות בדיקה אחת. זאת, בניגוד למצב כיום שבו אין כלל צורך בביצוע בדיקות במשך תקופת הבידוד.
נתניהו: החיסון - היציאה מהמשבר
(צילום: לע"מ)


אתמול גם החל בבתי החולים שיבא בתל השומר והדסה עין כרם בירושלים, הניסוי הקליני בחיסון הישראלי לקורונה, שאותו פיתח המכון הביולוגי בנס ציונה. לטובת השלב הראשון של הניסוי הוכנו יותר מ-25 אלף מנות חיסון. הראשון לקבל את החיסון בשיבא היה שגב הראל, בעוד שבהדסה קיבל את החיסון ענר אוטולנגי. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם תחילת הניסוי כי "זו תהיה היציאה האמיתית מהמשבר".
תמר טרבלסי חדד השתתפה בהכנת הכתבה