1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
בדיקת קורונה בירושלים
(צילום: AP)
באופן תמוה מאוד ולמרות התחלואה שעלתה בשבועות האחרונים, רק 30 אלף בדיקות קורונה פוענחו אתמול (שבת). על פי נתוני משרד הבריאות 2,394 ישראלים נמצאו אתמול כחיוביים לנגיף ושיעור החיוביים עמד על 8%. במקביל, מקדם ההדבקה (R) ממשיך לרדת ועומד על 0.9. על פי דו"ח אמ"ן, מספר המאומתים החדשים נמוך יותר מהצפוי בגלל מיעוט בדיקות ביממה החולפת ביחס לממוצע.
בעוד שמספר הבדיקות צנח באופן דרמטי, מספר החולים שמצבם קשה ממשיך לשבור שיאים והבוקר הוא עומד על 1,228. מספר החולים שמחוברים למכונות הנשמה עומד על 316.
אולפן ynet: תלמידי התיכון מתחסנים
(צילום: משי בן עמי, שחר גולדשטיין)

מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 4,361, לאחר שבסוף השבוע נפטרו 98 חולי קורונה. מספר הנפטרים מתחילת החודש עומד על 998.
לפי נתוני משרד הבריאות עד כה התחסנו נגד קורונה 2.52 מיליון ישראלים, מתוכם קרוב למיליון כבר קיבלו שתי מנות חיסון. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "195 אלף חיסונים נעשו בסוף השבוע. אבל יש גם בשורות לא טובות - קצב הירידה בתחלואה איטי מדי". לדבריו, "כנראה הסיבה היא המוטציות, אבל גם היעדר הקפדה על הסגר. אני מבקש מכל אחת ואחד - הקפידו על ההנחיות".
למרות ההנחיה של משרד הבריאות לא לחסן בשלב זה מחלימים מקורונה בשל מחסור במידע ובנתונים וחשש מפני תופעות לוואי, קשישים השוהים בבתי אבות וחלו במחלה - קיבלו את הזריקה. כך נחשף הבוקר ב"ידיעות אחרונות". על פי נתוני משרד הבריאות, עד כה חוסנו 219 אלף בני אדם בבתי האבות - מתוכם 66 אלף במנה השנייה. ההערכה במערכת הבריאות היא כי רבים מהדיירים שחוסנו הם מחלימים, ובהם גם כאלה שהיו מודעים לכך שהחלימו מהמחלה.
היום תתכנס הממשלה להכריע בנושא סגירת נתב"ג לשבועיים, עליה הוחלט בתום דיון שערך אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי משרדי הבריאות, התחבורה והמטה לביטחון לאומי, על רקע נתוני התחלואה הגבוהים והחשש מפני התפשטות מוטציות הקורונה. לפי הטיוטה שהוצגה בדיון בידי גורמי הבריאות, נתב"ג עומד בפני סגירה למשך שבועיים. אם וכאשר ההחלטה תתקבל, יהיה זה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיאמר מתי התקנה תיכנס לתוקף.
סגר? אנשים מבלים בסופ"ש
(צילום: ניצן דרור, רועי עידן)
(צילום: שחר גולדשטיין, ניצן דרור )

הדיון התקיים זמן קצר לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי שש נשים הרות שחלו בקורונה ואושפזו במצב קשה - אובחנו כנשאיות של המוטציה הבריטית. נציגי משרד הבריאות אמרו בדיון כי איתור המוטציות קשה ומורכב יותר, ולא תמיד מתגלה בבדיקה פשוטה.
במקביל לדיון, באגף המודיעין בצה"ל הזהירו מפני התפתחות מוטציה ישראלית, "תוצרת בית". בדו"ח חדש שפורסם אמש הומלץ לשקול להשיב את חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל - גם אם הם החלימו או חוסנו - וציינו כי "מאוחר מדי לעצור את התפשטות המוטציה הבריטית של הקורונה בארץ".