צפו: הדיון בפרלמנט בניקוסיה הופסק בגלל הרעש
(מתוך יוטיוב)

רעידת אדמה בעוצמה של 4.1 דרגות באזור קפריסין הורגשה אחר הצהריים (יום ה') גם בישראל. המכון הגיאולוגי מסר כי הרעידה התרחשה ב-16:27 במרחק של 224 ק"מ צפונית-מערבית לנהריה. גולשים דיווחו ל-ynet במייל האדום שהרגישו את הרעידה, בין היתר בנהריה, בחיפה ואף בירושלים.
לפי הדיווחים מקפריסין רעידת האדמה הורגשה במגדלים בניקוסיה, ותושבים התפנו מהם. רעידת האדמה הורגשה גם במהלך דיון בפרלמנט של קפריסין שהועבר בשידור חי ועסק בתקציב השנתי של המדינה. בתיעוד מהמליאה של הפרלמנט שם נראית המצלמה מתנדנדת למעלה ולמטה, ולאחר מכן כמה מהמחוקקים עזבו את המליאה. הדיון התחדש תוך זמן קצר.
1 צפייה בגלריה
מפה רעידת אדמה ליד קפריסין
מפה רעידת אדמה ליד קפריסין
מוקד הרעש. הורגש גם בחיפה
לא דווח לפי שעה על נזקים באי. קפריסין שוכנת באזור מועד לרעידות אדמה, אולם רעשים חזקים לא מתרחשים שם בתכיפות. הרעש החזק ביותר שם בשנים האחרונות התרחש ב-1996, בעוצמה 6.3, וגרם לנזק מועט בלבד.
קריאות של ישראלים שהרגישו את הרעידה הגיעו בעיקר מחיפה אך גם מכפר ורדים ואף מהגליל התחתון. סלים, טכנאי רנטגן במרפאה מקצועית בנהריה, סיפר שישב על כיסא גבוה מול המחשב. "הכיסא זז מתחתיי וגם המסך התחיל להתנועע. בהתחלה חשבתי שדמיינתי את זה, אבל אחרי כמה דקות קראתי באתר שהייתה רעידת אדמה", סיפר.
משה אברהם משכונת רמת אשכול בחיפה סיפר כי חפצים בחדר זזו. "הבן שלי גם הרגיש, ואמר שהכלים זזו בארון. זה היה משהו קצר, של שלוש שניות", אמר. משה ביטר מחיפה, סיפר כי הבית כולו רעד למשך 10 שניות.
גם בתחילת דצמבר תושבים רבים בישראל חשו ברעידת אדמה שהתרחשה אז בין טורקיה לקפריסין, מדרום לאנטליה. עוצמתה הייתה 5.3. בהמשך התרחשה רעידת אדמה צפון-מזרחית לעיר אילת. היא הייתה אמנם בעוצמה 3.8, אך עקב המרחק המועט מהעיר, 19 ק"מ בלבד, היא הורגשה על ידי לא מעט תושבים באילת.
בעקבות הרעש היום רענן פיקוד העורף את ההנחיות להתנהלות במקרה שכזה. מי ששוהה במבנה - אם ניתן, עליו לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד.
מי ששוהה בחוץ נדרש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל. אלו שנמצאים בשעת רעש אדמה בחוף הים נדרשים לעזוב את החוף, מחשש לצונאמי. מי שנוסע ברכב: לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.