1 צפייה בגלריה
חיסון של פייזר נגד קורונה
חיסון של פייזר נגד קורונה
אילוסטרציה
(צילום: AFP)
נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, קבע הנחיות חדשות ולפיהן מנהלים רשאים לבקש מכל עובד בשירות המדינה להציג אישור תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה שבוצעה עד שבעה ימים קודם לכן. כך נודע ל-ynet. לפי ההנחיות החדשות, אם העובדים יסרבו לכך, תהיה זו עילה מספקת להעברתם לתפקיד אחר.
הכללים נקבעו על ידי ועדת השירות בראשות נציב שירות המדינה בתיאום עם משרד הבריאות, והם ייכנסו לתוקף החל מהיום (ראשון) במסגרת כללי שירות המדינה. בנציבות נימקו את ההחלטה בצורך ל"מניעת תחלואה וצמצום נזקיה, הבטחת רציפות תפקודית של משרדי הממשלה ומתן שירות סדיר לאזרחי המדינה".
ריאיון עם פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש
(צילום: בראל אפרים, אבי חי)

לפי ההנחיות, האחראי במשרד (המנכ"ל או הסמנכ"ל) יפעיל את שיקול דעתו אם לדרוש את המידע מעובדיו, אם יש בכך צורך לשם קביעת סדרי עבודה שימנעו את הפצת הנגיף ושמירה על בריאות העובדים והציבור. למשל, ניתן יהיה לדרוש מעובד שבא במגע עם אוכלוסיה בסיכון גבוה להציג תו ירוק או בדיקת קורונה.
 צילום: חיים צח, לע"מ
עוד נקבע כי האחראי רשאי בין היתר להעביר עובד ממקום למקום או ממשרה למשרה, או לאשר לו עבודה מהבית. עובד מהבית לא יוכל לבצע כוננויות, קריאות פתע או עבודה בשעות נוספות. בנוסף, עובד לא מחוסן לא יוגדר כעובד בהסדר מיוחד.
המידע על מצב החיסון של העובדים יישמר באופן דומה לשמירת תעודות מחלה או כל מידע רפואי אחר. העובד רשאי להגיש ערר לנציב, אך אם יידחה - יהיה חייב להציג את המידע.