סגן שר הבריאות יואב קיש בריאיון לאולפן ynet
(צילום: אבי חי, חגי דקל)

מספר המאובחנים היומי ממשיך להיות נמוך מאלף, הירידה במספר החולים קשה נמשכת, שיעור החיוביים הוא הנמוך ביותר מאז אמצע חודש יוני - ואפילו בני ברק הפכה לירוקה: לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (יום שלישי) אובחנו אתמול 780 חיוביים לקורונה ומספר החולים קשה עומד כעת על 467.
מתוך 36,605 בדיקות קורונה שפוענחו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות היה 2.1%. מדובר בשיעור החיוביים הנמוך ביותר זה ארבעה חודשים, מאז 21 ביוני ליתר דיוק. ירידה נרשמה גם במספר המונשמים - 193 נכון להבוקר. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-2,452.
עם זאת, השאלה הגדולה היא מה יתרחש בהמשך השבוע - כשיעברו יותר מעשרה ימים מפתיחת גני הילדים ומהסרת הסגר. בדו"חות מרכז המידע למערכה בקורונה, גוף של אמ"ן, נכתב בשבוע האחרון כמה פעמים כי "לאור ההקלות בסגר מ-17 באוקטובר תיתכן האטה במגמת השיפור הנצפית בשבועות האחרונים. להערכתנו לאור השהייה של כעשרה ימים מהדבקה לתוצאה שינוי זה יבוא לידי ביטוי במהלך הימים הקרובים".
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בבני ברק
בדיקות קורונה בבני ברק
בדיקות קורונה בבני ברק
(צילום: ניצן דרור )
3 צפייה בגלריה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מעבדה לבדיקות קורונה של קופ"ח לאומית
(צילום: EPA)
בעיריית בני ברק אמרו כי בעיר אובחנו רק 35 נדבקים ביומיים האחרונים. שיעור החיוביים בעיר עמד על 3%, ולפי הנתונים החדשים - ציינו - העיר שהייתה מוקד הקורונה המרכזי הן בגל הראשון והן בגל השני הוגדרה רשמית כעיר ירוקה. בסך הכול בבני ברק 657 חולים פעילים, 193 מהם אובחנו בשבעת הימים האחרונים.
"הבוקר אנו מציינים עוד ציון דרך משמעותי במאבק שלנו נגד הקורונה", אמר ראש העיר אברהם רובינשטיין. "תושבי בני ברק כבר למודי קרבות כנגד הנגיף. בסייעתא דשמיא יחד איתם פעלנו כתף אל כתף במטרה לנצח גם את הגל השני. נמשיך להשקיע את כלל מאמצינו כדי לסייע לבעלי העסקים ולהורים בעיר שעדיין נפגעים מהנגיף, ונעשה הכול כדי לשמור על העיר ירוקה".
מבט מעמיק על הנתונים מראה ש-42% מהבדיקות שפוענחו אתמול היו בדיקות סקר. מנתוני משרד הבריאות עולה כי כ-15 אלף מהבדיקות היו בדיקות סקר – מרביתן לדיירים בבתי אבות. בבדיקות שנערכו לדיירי ועובדי בתי האבות נמצאו 18 חיוביים מתוך 10,591 בדיקות (0.2%).
לצד זאת, מתוך 848 בדיקות שנערכו לגננות נמצאו 11 שנדבקו (1.3%). בקרב 3,928 בדיקות שנערכו לבני ישיבות נמצאו 68 נדבקים (1.7%). בבדיקות הרגילות, שנערכו למי שהיה במגע עם חולה מאומת או שסובל מתסמינים או שקופת החולים אישרה לו בדיקה לבקשתו, שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 3.2%.
3 צפייה בגלריה
שוק הכרמל בצל הקורונה
שוק הכרמל בצל הקורונה
מסכות בתל אביב. רוב הנדבקים אתמול - בני 20 עד 39
(צילום: מוטי קמחי)
מהנתונים עולה עוד כי 26.3% מהמאובחנים אתמול היו בני פחות מ-19, 32.6% הם בני 20 עד 39, 23.1% בני 40 עד 59, 11% בני 60 עד 79 ו-2.4% בני למעלה מ-80. יתר הנדבקים הם בסטטוס גיל לא ידוע.
בבית החולים הדסה עין כרם הוחלט לסגור שתי מחלקות קורונה בעקבות הירידה המשמעותית במספר המאושפזים. היום מאושפזים בבית החולים הירושלמי 50 חולי קורונה, מתוכם 37 במצב קשה וקריטי. 18 מהם מונשמים. בתחילת אוקטובר היו כ-150 מאושפזים במחלקות הקורונה.
אתמול אישר קבינט הקורונה את חזרת תלמידי הכיתות הנמוכות ללימודים בהתאם למתווי קפסולות בכיתות ג'-ד' ופיצול כיתות א'-ב' לשני חצאים. תלמידי כיתות א'-ב', על-פי ההחלטה, ילמדו שלושה ימים בבתי הספר, לסירוגין.
קבינט הקורונה דן גם בפתיחת חנויות הרחוב בהתאם להצעת משרד האוצר, ולבסוף הוחלט שהשרים ידונו בכך באופן סופי ביום חמישי. הצעת האוצר גררה התנגדות חריפה מצד בכירי משרד הבריאות ומצד השר יולי אדלשטיין, שהזהיר את חברי הקבינט מצעד כזה. "אנחנו משחקים באש", הוא אמר. "אפשר לעבור לשלושה שלבים - הקודם, הבא וזה שלעולם לא יהיה". ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, עם זאת, הבהירו כי יצביעו בעד ההצעה.
פורסם לראשונה: 07:28, 27.10.20