קרוביה של זולקוביץ' בבית המשפט
(צילום: איתי בלומנטל )

קרוביה של יולי זולקוביץ', הצעירה בת 18 שמתה בשבוע שעבר לאחר שימוש מופרז בתרופות, הגיעו היום (א') לדיון בעניינו של בן זוגה איליה שקון (23), שחשוד בגרימת מותה בקלות דעת ואספקת סמים. "זה בן אדם אלים שדחף לה סמים במלוניות מאז שהיא הייתה בת 15, זאת אהבה?", זעקה קרובת משפחה של המנוחה בשם ליאת.
בפתח הדיון בבית משפט השלום בתל אביב, שבו ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של שקון בחמישה ימים נוספים, ציין נציג המשטרה יוני הירשהורן כי לתיק החקירה הוכנסו סרטונים ותמונות שמתעדים את השניים.
"החשוד והמנוחה נהגו מהסיבות שלהם לתעד את מעשיהם, והחשוד תיעד את המנוחה ברגעיה האחרונים", אמר נציג המשטרה. "הוא תיעד אותה ואמר בחקירה שהוא עשה את זה כדי ללמד אותה לקח כדי שלא תעשה את זה בעתיד. הוא אמר בחקירה שהוא מביא כדורים הביתה. הוא לוקח קצת והיא לוקחת הרבה".
הירשהורן הוסיף: "האימא של המנוחה אומרת שאין לה אמצעים וכסף, כך שהוא היחיד שמממן אותה ולכן החשד שלנו הוא ששקון רכש גם את הכדורים". לדברי נציג המשטרה, החשוד הזמין סמים דרך הטלגרם מהטלפון הנייד של המנוחה.
3 צפייה בגלריה
משפחת זולקוביץ בבית המשפט
משפחת זולקוביץ בבית המשפט
קרובי המנוחה בבית המשפט
(צילום: איתי בלומנטל )
פרקליטו של החשוד, עו"ד אלעד רט מהסנגוריה הציבורית, ציטט במהלך הדיון ראיונות של בני משפחת המנוחה בתקשורת. הוא גם מחה על כך שחלקם טרם מסרו עדות במשטרה. "המנוחה הייתה בשנתיים האחרונות בדיוק במצב שבו ראה אותה החשוד בבוקר שבו היא מצאה את מותה", אמר עו"ד רט.
הפרקליט הוסיף: "הוא צילם אותה בערב ובבוקר כדי לחנך אותה. אם הוא היה יודע שהיא תמות כמה שעות לאחר מכן, הוא לא היה מצלם אותה ולכן אי אפשר לטעון שהוא גרם למותה בקלות דעת. כולם ידעו את מצבה של המנוחה ולמרות זאת לא הצליחו למנוע את הטרגדיה המצערת והוא האדם היחיד שנעצר. הוא היחיד שטיפל בה במסירות ותמך בה".
בני משפחתה של המנוחה מחאו כפיים לסנגור כאות מחאה, ואמרו לשופטת: "הוא לא תמך בה, במשך שנתיים הוא נתן לה סמים". פרקליטו של החשוד המשיך: "החשוד נורמטיבי, עובד במקום עבודה מסודר כמה שנים, וכל עולמה של המנוחה בשנים האחרונות נסוב סביב עולם הסמים, כשהשימוש שלה אינטנסיבי ורב. החשוד לא ספק הסמים העיקרי של המנוחה אלא היא הייתה משיגה בעצמה ישירות בדרכים שלה".
3 צפייה בגלריה
יולי זולקוביץ'
יולי זולקוביץ'
המנוחה יולי זולקוביץ'
ריקרדו, אביה של המנוחה, אמר לשופטת: "אם לחשוד היה שיקול דעת והוא הלך לעבודה וחשש שהיא הולכת למות, הוא היה צריך לעשות משהו".
בתום הדיון, שבו נכחו גם קרוביו של החשוד, הורתה השופטת ענת יהב על הארכת מעצרו של שקון בשלושה ימים. "החשוד אמר שראה את המנוחה מחרחרת אך לא הבין שעליו לתת לכך תשומת לב מיוחדת כי לדבריו ראה אותה באותו המצב פעמים רבות", ציינה השופטת. "אין מחלוקת שהמנוחה הייתה במצב פיזי גרוע בעת שהחשוד החליט ללכת לעבודתו ולשגרת חייו לאחר שצילם את המנוחה ברגעיה האחרונים. לטענת הסנגור, הסרטון מוכיח כי לא חשב שמדובר במי שעליו להצילה".
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאיליה שקון אשר חשוד שסיפק סמים לבת זוגו יולי זולקוביץ אשר מצאה את מותה בדירתם
הארכת מעצר לאיליה שקון אשר חשוד שסיפק סמים לבת זוגו יולי זולקוביץ אשר מצאה את מותה בדירתם
החשוד איליה שקון
(צילום: עמית הובר)
קרובת המשפחה ליאת זעקה מחוץ לבית המשפט: "זה בן אדם אלים ומניפולטיבי. היא נכנסה לגמילה, היא הייתה נקייה. יש עדויות אופי של חברים קרובים שלו שיודעים מיהו האיש הזה. הם מעידים איזה אופי אלים פיזי ונפשי היה לו כלפיה.
"העברנו למשטרה הרבה חומר. תגובות, הודעות ותמונות. אפשר היה להציל אותה. הוא פיתה אותה לצאת מהגמילה, הרבה פעמים היא רצתה להגיש נגדו תלונה והוא גרם לה במניפולציות להפסיק. הוא הרס לה את הגמילה והרס לה את החיים ואת ההזדמנות. הוא היה מתקשר אליה ומסית ומטמטם אותה עם סמים ומניפולציות. המשטרה כושלת, אפשר היה להציג עוד ראיות".
מוקדם יותר היום דווח כי צעירה כבת 20 ממרכז הארץ אותרה בסוף השבוע ללא רוח חיים וכי בן זוגה נעצר בחשד שסיפק לה סמים וגרם למותה ברשלנות. לטענת המשטרה, בן הזוג שהה עם הצעירה ביום שישי האחרון בבית חבר, ובזמן שיצא לקיוסק סמוך איבדה הצעירה את הכרתה.
בן הזוג התקשר למד"א וניסה לבצע בה פעולות החייאה, אך בסופו של דבר נקבע מותה. המשטרה מייחסת לו גם עבירת קשירת קשר לביצוע פשע, ולמרות שלא נמצאו סמים בדירה ביקשה להאריך את מעצרו לטובת החקירה.