אב ובנו, שהואשמו שסייעו למנכ"ל המודח של ניסאן-רנו להימלט ללבנון, הוסגרו מארה"ב ליפן. בחודש שעבר אישר בית המשפט העליון את הסגרתם של מייקל טיילור, ששירת בכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב, ובנו פיטר. הם הואשמו שסייעו לקרלוס גוהן לברוח מיפן, ובכך עזרו לו לחמוק ממשפט על מעשי מרמה ושחיתות. לפי הדיווחים שני האמריקנים, שהוחזקו במעצר בארה"ב מאז חודש מאי, יצאו מהכלא בשני לפנות בוקר לטיסה ליפן.
מייקל ופיטר טיילור הואשמו אשתקד שסייעו לגוהן לברוח מיפן ב-29 בדצמבר 2019. קרלוס גוהן הסתתר בקופסה במטוס ששכר טיילור האב, ואז הגיע למדינה שבה גדל - לבנון, שלה אין הסכם הסגרה עם יפן. לפי התובעים מייקל טיילור בן ה-60, שעובד כמומחה לאבטחה פרטית, ובנו פיטר בן ה-27, קיבלו 1.3 מיליון דולר כדי לסייע לטייקון הרכב לברוח ללבנון.
2 צפייה בגלריה
אב ובנו הוסגרו מ ארה"ב ל יפן סייעו לקרלוס גוהן
אב ובנו הוסגרו מ ארה"ב ל יפן סייעו לקרלוס גוהן
מייקל ופיטר טיילור בשדה התעופה באיסטנבול
(צילום: AP)
ביום שבו גוהן נמלט, מייקל טיילור הגיע במטוס פרטי שכור לעיר אוסקה. הוא היה עם אדם נוסף, ג'ורג'-אנטואן זאייק. הם הובילו קופסאות שחורות גדולות, התחזו למוזיקאים ואמרו שמדובר בציוד הגברה. גוהן, שבאותה העת שוחרר בערבות, עשה בינתיים את דרכו למלון בטוקיו ופגש את פיטר טיילור. הארבעה נפגשו אחר כך במלון, ואז התפצלו: פיטר טס לסין, והשאר נסעו ברכבת למלון סמוך לשדה התעופה באוסקה. גוהן הסתתר באחת הקופסאות, ולא התגלה בבידוק הביטחוני. הקופסאות הועלו למטוס שהמריא לטורקיה, ומשם ללבנון.
במשך חודשים ניהלו הטיילורים מאבק נגד הסגרתם ליפן. הם פנו לבתי המשפט, לתקשורת, למחלקת המדינה וגם לבית הלבן - בסיוע לוביסטים ועורכי דין בכירים. עורכי הדין הפצירו בבתי המשפט שלא לאשר את ההסגרה, והזהירו שהשניים יעברו עינויים בחקירות ביפן.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל ניסן לשעבר קרלוס גוהן
מנכ"ל ניסן לשעבר קרלוס גוהן
מנכ"ל ניסן לשעבר קרלוס גוהן
(צילום: gettimages)
גוהן נחשב לאחראי על החייאת מותג רנו והפיכת קונצרן ניסאן-רנו לאחד הגדולים בתעשייה. פרט להיותו אדריכל המיזוג בין המותג האירופי ליפני, הוא ניסה לחזק את הקבוצה גם עם מותג הרכב מיצובישי. בנובמבר 2018 נעצר ביפן, ומשפטו אמור היה להיפתח באפריל 2020. הוא הואשם בדיווח חסר לשלטונות המס – בסכום של כ-80 מיליון דולר. נטען גם שהשתמש ב-14 מיליון דולר מכספי ניסאן כדי לקנות לעצמו בתים בביירות, ריו דה ז'ניירו ואמסטרדם, כמו גם את אותה דירת פאר בטוקיו. גוהן הודח מתפקידו בעקבות מעצרו. הוא טען להגנתו שהאישומים הם חלק ממזימה של פקידים בניסאן שרצו להדיחו.