אלפים מוחים נגד הרצח, עימותים ומתיחות בין שוטרים ומפגינים

אלפי בני אדם הפגינו הערב (רביעי) בכביש 65, באזור צומת כפר קרע שבוואדי ערה, במחאה על הרצח של סלימאן נזיה מסארוה (24), בנו של ראש מועצת כפר קרע לשעבר נזיה מסארוה, שנורה למוות אתמול בידי אלמונים.
מאות מהם צעדו לעבר תחנת המשטרה במקום. השוטרים פיזרו את המחאה באמצעות רימונים וגז מדמיע.
5 צפייה בגלריה
הפגנה בכביש 65 על רצח סלימאן נזיה מסארוה
הפגנה בכביש 65 על רצח סלימאן נזיה מסארוה
ההפגנה בכביש 65. פרשי משטרה הגיעו למקום
(צילום: דוברות המשטרה)
הלווייתו של סלימאן מסארוה, לפני ההפגנה

5 צפייה בגלריה
הפגנה בכביש 65 על רצח סלימאן נזיה מסארוה
הפגנה בכביש 65 על רצח סלימאן נזיה מסארוה
שוטרים באזור ההפגנה
5 צפייה בגלריה
הפגנה בכביש 65 על רצח סלימאן נזיה מסארוה
הפגנה בכביש 65 על רצח סלימאן נזיה מסארוה
רבבות מוחים נגד הרצח - השישי מתחילת השנה
ח"כ יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת) שהשתתף במחאה מסר: "אני כותב את המילים הללו בזמן שאני שנחנק מגז מדמיע. המשטרה, זו שמפקירה את חיי האזרחים הערבים יום-יום ושעה-שעה, יורה גז ורימוני הלם על מפגינים לרבות נשים וילדים. מדכאים את המחאה נגד הפשיעה, בושה וחרפה של משטרה גזענית".
יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה ציין: "חזקים על מפגינים, חלשים על פושעים - המשטרה מפזרת באלימות את המפגינים בכפר קרע לאחר הלווייתו של סלימאן שנרצח אמש. במקום לתפוס פושעים ורוצחים, המשטרה עסוקה בדיכוי מפגינים ומפקירה את אזרחי ישראל הערבים למות".
בעקבות המחאה מסרה המשטרה: "הכוחות פיזרו תהלוכה לא חוקית על ציר 65 שהחלה בתום מסע הלוויה שנערך הערב בכפר קרע. לאחר שמשתתפי התהלוכה יידו אבנים לעבר השוטרים, לוחמי היס"מ פינו אותם תוך שימוש באמצעים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי אך לא תאפשר את הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעויות".
5 צפייה בגלריה
נזיה מסארוה, אביו של הנרצח סולימאן מסארוה
נזיה מסארוה, אביו של הנרצח סולימאן מסארוה
האב נזיה מסארוה. "לא מעכל שהוא לא יחזור הביתה"
5 צפייה בגלריה
ח"כ לשעבר מוחמד ברכה
ח"כ לשעבר מוחמד ברכה
"המשטרה לא מטפלת בפשיעה". מוחמד ברכה
(צילום: מוטי קמחי)
מסארוה נורה אתמול בזמן שהיה ברכבו. בהמשך נמצא כלי רכב שעלה באש סמוך לכפר, ולפי החשד הרוצחים השתמשו בו. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירת הירי, ובמשטרה חוקרים כמה כיוונים - בהם האפשרות שמדובר בטעות בזיהוי. הוא הנרצח השישי במגזר הערבי בשנת 2021, שהחלה רק לפני שבוע.
בכפר קרע סיפרו כי מסארוה לא היה מעורב בסכסוך כלשהו, וגם במשטרה אישרו כי הוא לא מוכר להם. במסגרת החקירה נבדק אם מקורו של הירי הוא טעות בזיהוי. אביו של הנרצח אמר בצער: "כואב לי על בני היקר, אני לא מעכל שהוא לא יחזור הביתה. הוא לא עשה כלום. שאלוהים ינקום בפושעים".
ביישוב הוחלט על שביתה כללית למשך שלושה ימים, ואזרחים רבים בחברה הערבית קראו לצאת למאבק באלימות ופשיעה, שיכלול גם חסימת צירים ראשיים. במקביל, כמה ראשי רשויות שמתקוממים על המשך הרציחות בחברה הערבית איימו להתפטר מתפקידם.
בהתייחסו לאיומים הללו על התפטרות בכירים, ראש העיר באקה אל גרבייה ראיד דקה אמר כי "על הממשלה להרגיש את מה שמתרחש אצלנו. רק לפני שבועיים קברנו שלושה צעירים שנרצחו. אני שואל את ראש הממשלה נתניהו, מה אני יכול להגיד למשפחות שיקיריהן נרצחו בדם קר? כשאנחנו באים לקריית הממשלה כדי לבקש ביטחון אישי, אני לא מקבל שום דבר".
מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, אמר היום: "מוזר לנו שמשטרת ישראל לא מטפלת בפשיעה. רק לפני כמה ימים אירע רצח משולש בכפר עקב בצפון ירושלים, והמשטרה לא נכנסה לשם אלא אפשרה למשטרה הפלסטינית לטפל בזה. אם משטרת ישראל רואה שלמשטרה הפלסטינית יש את היכולות למגר את הפשיעה, אז שיפתחו לה את הדרך".