גמזו: "להגיד תודה למשרד הבריאות שזז הצידה"
(צילום: לע"מ)

שר הביטחון בני גנץ ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו שיסיים את תפקידו בעוד 10 ימים ביקרו היום (שלישי) במפקדת "אלון" של פיקוד העורף. ynet העביר את הביקור בשידור חי.
פרופ' גמזו שיבח את מערך קטיעת השרשראות וכינה אותו "הטייסת הטובה בעולם". לדבריו, הדבר היחיד שחסר הוא "צו 8" לאזרחים שיגיעו להיבדק. "אם היו 600 מאומתים הבוקר, להערכתי יש פי 10 שלא מגיעים להיבדק גם כשיש להם חשד פנימי. הם לא רק מסכנים את עצמם ואת משפחתם, אלא את כלל המבצע להפחתת התחלואה ומונעים מאיתנו להוריד את מקדם ההדבקה. הם מונעים מאיתנו לפתוח את המסחר, את כיתות ה'-י"ב ואת כלל המשק".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ ורוני גמזו במפקדת הקורונה בפיקוד העורף
בני גנץ ורוני גמזו במפקדת הקורונה בפיקוד העורף
גנץ וגמזו בביקור קודם במפקדת פיקוד העורף
(צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ)
גמזו ציין כי "כל המערכת המפוארת הזאת לא עוסקת רק במשהו צבאי - אלא במשהו אזרחי שגובל ברפואי, ועובדים בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, שצריך להגיד לו תודה שלקח צעד הצידה ונתן למישהו אחר, טוב יותר, לנהל את האופרציה".
הפרויקטור התייחס לבדיקות הסקר הנרחבות שמבוצעות לאחרונה ואמר כי תוצאות הבדיקות לאנשי הצוות החינוכי מראות כי "כל מורה וגננת חייבת ללכת להיבדק". לדבריו, עדיין לא ניתן לראות סימנים לעלייה בתחלואת החורף, וגמזו הדגיש כי הוא אופטימי בכל הנוגע למאמצי הריחוק החברתי ועטיית המסכות".
קודם לכן אמר שר הביטחון בני גנץ כי הוא ביקש להעביר לרשויות המקומיות רשימות של נוסעים שחזרו מחו"ל כדי שיוכלו לעקוב אחריהם. "אני שב וקורא לאזרחי ישראל: מי שלא מוסר את כל האמת בסופו של דבר מסכן בני אדם אחרים", אמר גנץ.עוד ציין כי בכוונתו להרחיב את הסגרים לכל הערים האדומות כדי לפעול במוקדי תחלואה מצד אחד - ולפתוח מקומות מחדש ולסייע להם בכל הנדרש.

התפרצות בכפר קאסם בגלל חתונה

בכפר קאסם 33 מהתושבים נדבקו בנגיף לאחר שהשתתפו בחתונה שהתקיימה בימים האחרונים, בניגוד לכללי משרד הבריאות. לפי ההערכות, לאירוע הגיעה אישה חולת קורונה, והדביקה אחרים. לפי שעה יש ביישוב 68 חיוביים, בהם בין היתר 21 תלמידים ומורים. שני גנים נסגרו לאחר שהתברר כי הורי ילדים נכחו בחתונה.
ראש העיר כפר קאסם עורך דין עאדל בדיר קרא לתושבים לשמור על הכללים. "לצערי, בימים האחרונים התקיימה חתונה בעיר ונדבקו בה 33 אנשים מאישה שחלתה וכנראה לא ידעה מכך. בעירייה מקפידים ומבקשים מאנשים שלא להשתתף בחתונות בניגוד להוראות, כי זה יביא לתוצאות קשות. לאורך כל התקופה עבדנו בצורה מקצועית, אנחנו חייבים להמשיך באותה הדרך - וזה קשור להיענות התושבים".
גמזו לחברה הערבית, בשבוע שעבר: "חלאס, לכו להיבדק"
(צילום: לע"מ)


2 צפייה בגלריה
חוזרים ללימודים בכפר קאסם בצל הקורונה
חוזרים ללימודים בכפר קאסם בצל הקורונה
כפר קאסם, חזרה ללימודים בצל משבר הנגיף



בדיר סיפר כי ילדי היישוב לא חזרו ללימודים ביום ראשון האחרון. "לא החזרנו אותם לבתי הספר עד שסיימנו לערוך את כל הבדיקות וקיבלנו תוצאות, דאגנו מכך שהתחלואה אצלנו תעלה. הם הלכו לכיתות ביום שני".
על יתר המאובחנים במקום אמר ראש העיר: "מדובר בין היתר באנשים שחזרו מחו"ל, שחלקם לא נכנסו לבידוד ולא מילאו אחר ההוראות".
אחמד עיסא, תושב העיר, מתח ביקורת על קיום החתונות ועל היעדר האכיפה. "חבל מאוד שעדיין מקיימים חתונות ומזלזלים בחיי אנשים. על המשטרה לאכוף יותר, אנחנו לא רוצים לחזור לסגר", הוא אמר, "שמחנו מאוד שהעיר שלנו לא כבר לא הוגדרה 'אדומה', ועכשיו התנהגות לא אחראית של חלק מהתושבים עלולה לסכן את כולנו, לגרום לכך שנחזור ללמידה מרחוק ולסבל".
בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 774 ישראלים אובחנו אתמול עם קורונה. בסך הכול בוצעו אתמול למעלה מ-34 אלף בדיקות. 2.3% מהן חזרו חיוביות - כלומר אחד מכל 44 נבדקים. עם זאת, מהנתונים עולה כי חלה שוב דעיכה מבחינת השינוי במאומתים, לאחר שאתמול חלה דווקא עלייה.