על רקע התחקירים וההבטחות למהפכה בתחום המזון בצה"ל: יותר מ-90 חיילות וחיילי מערך מגל בבה"ד 12 בצריפין, דיווחו בסוף השבוע האחרון כי החלו לחוש ברע. החשד: הרעלת מזון. בין התסמינים שחוו החיילים - הקאות ושלשולים קשים, בחילות וסחרחורות. בצה"ל בודקים מה הגורם לתחלואה הגדולה, והאם המקור הוא במזון מקולקל או בווירוס שעבר בין המשרתים בשל היגיינה לקויה.
"מדובר בכמות גדולה של חיילים שסבלו במהלך סוף השבוע", סיפרה אמא של אחד החיילים, "היו כאלה שהתעלפו, הייתה גם חיילת שהקיאה דם. האבסורד הוא שכולם נמצאים עדיין בבסיס וממשיכים כרגיל". עוד סיפרה האם כי "עשו להורים כל מיני שיחות והסבירו שזה כנראה משהו ויראלי, אבל זה נשמע כמו התחמקות ממתן הסברים. חיילים סיפרו לי שכל המחלקה סובלת מריח של קיא. לצערי אין מספיק פיקוח על קבלני המזון ועל התזונה שמקבלים החיילים".
1 צפייה בגלריה
חייל סמל ראשון אילוסטרציה
חייל סמל ראשון אילוסטרציה
החיילים שוחררו למנוחה בחדרים. אילוסטרציה
(מתוך אתר צה"ל)
את החיילות והחיילים בדק רופא צבאי במהלך השבת ו-92 הוגדרו במצב קל. חיילת אחת פונתה לבית החולים אסף הרופא, ולאחר טיפול שוחררה לשלושה ימי מנוחה בבית - אך בחרה לשוב לבסיס. היום הורו לה מפקדיה כי עליה לנוח בבית. חיילים נוספים קיבלו במהלך השבת "בי"תים" - שעות מנוחה בחדרים.
מדובר צה״ל נמסר בתגובה: "במהלך סוף השבוע התקבלו תלונות מחיילות ביחידה, שהעלו חשד לתחלואת מעיים. בעקבות התלונות ביצע הסגל הרפואי בידוק נרחב של חיילי הפלוגות הרלוונטיות. מתוך 92 משרתים שנבדקו, נמצאו כולם במצב קל, למעט חייל אחד שהופנה להמשך טיפול רפואי בבית חולים ואובחן במצב קל. הפלוגות חזרו לפעילות מלאה ולחיילות ניתן מענה פיקודי מקיף. ההנחיות באשר לשמירה על היגיינה וניקיון חודדו בכלל הבסיס. המקרה ייבדק לעומקו".