דקירת בן ה-16 בנתניה
(צילום: דוברות בית חולים לנידאו)

נער בן 15, תושב נתניה, חלף ליד תלמיד בן 16 שאינו מכיר בבית הספר שבו לומדים השניים בעיר ביום ראשון האחרון, והכה אותו ומאחור. "מה אתה עושה?", שאל אותו התלמיד, וחטף נגיחה מבן ה-15. בתגובה - בן ה-16 הכה את התוקף בפניו - אז דקר אותו בן ה-15 בירכו באמצעות סכין. בשלב זה דחף את הקורבן תלמיד נוסף בן 16, שהפיל אותו לרצפה והכה אותו בפניו. בהמשך הראה לקורבן סכין, תוך שהוא מדגים תנועת שיסוף על גרונו ואומר לו "אתה מת". כך נטען בכתב האישום שהגישה היום (חמישי) פרקליטות מחוז מרכז לבית משפט השלום לנוער בנתניה, ובו יוחסו לנאשמים עבירות של איומים והחזקת סכין ונשק שלא כדין.
1 צפייה בגלריה
הפצוע מביה"ס הטכנולוגי בבית החולים לניאדו
הפצוע מביה"ס הטכנולוגי בבית החולים לניאדו
הפצוע מביה"ס בבית החולים לניאדו
(צילום: רענן בנן צור)
על-פי כתב האישום, לאחר התקיפה הגיעו לאזור תלמידים נוספים, אז עזבו שני הנאשמים את המקום, תוך שהם מאיימים על המתלונן "באמצעות תנועות ידיים". כתוצאה ממעשיהם, הקורבן נפצע באורח קל ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. בעת חקירת האירוע, הגיעו השוטרים לבית הנאשם בן ה-15 שדקר את הקורבן, ומצאו כי הוא מחזיק בחדרו תחמושת ללא אישור.
לאחר המקרה עלה חשד כי התקיפה אירעה על רקע מוצאו של הקורבן, עולה מצרפת, אך המשטרה פרסמה הבהרה שלפיה "יודגש שוב כי מגביית העדויות וחקירת החשודים, לא עלה כל חשד לביצוע העבירה על רקע מוצאו של הקורבן או החשודים במעשה. מהחקירה עלה כי הרקע למעשה הוא פרץ אלימות רגעי שנבע מבריונות לשמה". במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה למעצרם של שני הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
עורך הדין ויקי שמואל, המייצג את הנאשם בן ה-15, מסר: "מדובר באירוע שאינו נעים לאיש. יחד עם זאת, אל לנו לשכוח שמדובר בקטינים נעדרי עבר פלילי. כמו כן, אפשר ללמוד מכתבי האישום כי המתלונן עצמו תקף את מרשי בתחילת האירוע, ומשם לצערנו הסתיים האירוע כפי שהסתיים. בנוסף, יש בידי ההגנה מספר רב של טענות אשר יתבררו במסגרת ההליך העיקרי".
עו"ד ויקי שמואלעו"ד ויקי שמואל
עו"ד רותם כהן, המייצג את הנאשם בן ה-16, מסר: "היום הוגש כתב האישום. נלמד את חומר הראיות, נגבש עמדה ונגיב בהתאם בבית המשפט".
במקביל, פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לאחרונה לבית משפט השלום לנוער בבת ים כתב אישום נגד תלמיד בן 17 מאזור השרון בגין דקירת תלמיד אחר בן 17 באמצעות מספריים, לאחר שהאחרון סירב לתת לו סיגריה.
עו"ד  רותם כהןעו"ד רותם כהןצילום: עומרי שלום
לפי האישום שהגישה עורכת הדין טל בנאי גת, באחד הימים במהלך החודש האחרון ישבו השניים בפינת העישון בבית הספר שבו הם לומדים. בשלב זה ביקש הנאשם מהמתלונן סיגריה, ולאחר שנענה בשלילה, התפתח ביניהם ויכוח שבמהלכו דחפו אחד את השני.
בתוך כך, הנאשם הוציא מתיקו מספריים, ודקר את המתלונן בפלג גופו העליון. תלמידים שהיו בפינת העישון הפרידו בין השניים, והנאשם עזב את המקום. עם זאת, סמוך לאחר מכן שב הנאשם ותקף בשנית את המתלונן, חנק אותו והצמיד למותנו חפץ חד במהלך שיעור מתמטיקה. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו לבן ה-17 פצעי דקירה, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ותקיפת סתם. במקביל, בית המשפט האריך את התנאים המגבילים שהוטלו עליו.