שעות לאחר חיסולו של פואד שוכר, מפקד חיזבאללה האחראי לטבח במג'דל שמס, ואחרי שצה"ל אישר באופן רשמי את ההתנקשות, בארגון הטרור השיעי מודים הבוקר (רביעי) שראש אגף המבצעים המכונה "חאג' מוחסן" שהה במבנה בביירות שבו אירעה התקיפה - אך לא מאשרים כי נהרג.
1 צפייה בגלריה
פואד שוכר חאג' מוחסן
פואד שוכר חאג' מוחסן
פואד שוכר
"אתמול ישראל תקפה את הדאחייה של ביירות. היא כיוונה לבניין מגורים באחת השכונות, מה שהוביל למותם של כמה אזרחים, לפציעתם של אחרים ולהרס גדול של מספר קומות במבנה. מנהיג הג'יהאד הגדול, פואד שוכר, נכח בבניין. מאז האירוע פועלים צוותי ההגנה האזרחית במרץ לפינו ההריסות. אנו עדיין ממתינים לתוצאות לגבי גורלו של המנהיג ושל אזרחים נוספים שהיו במקום", הודיעו בחיזבאללה.
לאחר מכן התייחסו גם לחיסולו הדרמטי בטהרן של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ומסרו כי "אנו מנחמים על מות הקדושים של איסמעיל הנייה, המנהיג הגדול. הוא אחד ממנהיגי ההתנגדות הגדולים בעידן הנוכחי, שעמדו באומץ מול ארה"ב וישראל והיו מוכנים למות הקדושים בשביל המטרה שהם מאמינים בה. מותו יגביר את ההתנגדות בכל התחומים ויחזק את הנחישות מול ישראל".
לפני שצה"ל אישר כי שוכר חוסל, פורסמו דיווחים סותרים לגבי גורלו של שוכר. ב"אל-ערביה" הסעודי דווח כי "היעד בתקיפה לא חוסל". שלושה מקורות ביטחוניים אמרו ל"רויטרס" כי "גורלו לא יודע", וגורמי ביטחון אחרים אמרו בתקשורת המקומית כי אישה נהרגה ושבעה אחרים נפצעו בתקיפה.
ב"אל-חדת'" הסעודי אמרו מקורות ביטחוניים לבנונים כי "שוכר שרד, הוא יצא מהמבנה לפני תקיפתו" - אך בהמשך אמרו מקורות ל"אל-חדת'" כי שוכר נהרג בתקיפה, ו"גופתו הועברה לבית החולים א-רסול אל-אעזם בכביש לנמל ביירות. במקום סגר ביטחוני". כאמור, אחר כך צה"ל אישר ששוכר חוסל.
צה"ל מודיע באופן רשמי על החיסול, אמש
(צילום: דובר צה"ל )

שוכר, שכונה "המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון", חוסל בתקיפה של מטוסי F-35 בדאחייה בביירות. לפי צה"ל, הוא שימש יד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.
כאמור, החיסול אירע בתגובה לטבח 12 הילדים והנערים במג'דל שמס, שנהרגו לפני שלושה ימים מפגיעת רקטה של חיזבאללה במגרש כדורגל ביישוב. אתמול בקיבוץ הגושרים שבגליל העליון נהרג מפגיעת רקטה של חיזבאללה ניר (דימנד) פופקו (28), שלושה ימים אחרי הטבח, ובצפון זעמו ראשי הרשויות והתושבים על העיכוב בתגובה לחיזבאללה.
בכיר חיזבאללה פואד שוכר, המכונה חאג' מוחסן
זירת התקיפה בדאחייה בביירות
(צילום: רויטרס)

בשבועות האחרונים חיזבאללה ניהל מידור גבוה ביותר, כולל ביקורות ביטחון מידע על אנשיו והוראה ישירה של נסראללה לכל פקודיו להפסיק להשתמש בטלפונים חכמים. העובדה שאמ"ן לא רק גילה את מיקומו המדויק של שוכר בדאחייה, אלא גם השיג BDA (הערכת נזקי לחימה, י"ז) מלא תוך ארבע שעות מהתקיפה למרות מאמצים גדולים של חיזבאללה, לפי נוהל סדור, לטשטש את תוצאות ההפצצה ולהעלים את היעד - נחשבת להישג מודיעיני כפול וחדירות גדולה של צה"ל לצמרת צבא הטרור.
שוכר נחשב לחיסול המשמעותי ביותר במלחמה בצפון, מקביל לראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף בעזה, ולמעשה האיש הקרוב ביותר לנסראללה. בפועל, הוא נתפס כשני בחשיבותו בארגון, וגם המפקד על כל המערכים האסטרטגיים של חיזבאללה. קשה לחזות בינתיים כיצד ארגון הטרור השיעי יגיב. במהלך ישיבת הקבינט השרים לא עודכנו על היעד הזה, ונמנעו מלעדכן אותם גם לפני ביצוע הפעולה - מחשש להדלפות.