ערוץ החדשות הסעודי "אל-חדת'" דיווח היום (שבת) כי מפקדו החדש של כוח רדואן, יחידת העילית של ארגון חיזבאללה, יהיה עלי רדא עבאס המכונה אבו חוסין בריש. עבאס היה עוזרו של אברהים עקיל, שחוסל אתמול בתקיפת צה"ל ברובע דאחייה בביירות. על פי הפרסום, הנשען על מקורות ששוחחו עם הערוץ, עוזרו יהיה עלי מוסא א-דקוק.
עבאס (60) הוא בן העיירה באריש שבאזור צור שבדרום לבנון. לפי פרסום ברשת "אל ערבייה" הסעודית, בשנות ה-90 הוא שרד ניסיון התנקשות בו ובעקיל, אולם לא נכתב מי היה הגורם שניסה לחסל אותם. לאורך השנים הוא מילא תפקידים צבאיים רבים, עבר הכשרה באיראן והיה אחד מקציני המבצעים החשובים של חיזבאללה בדרום לבנון. בדרך כלל הוא מופיע בתקשורת כשפניו מכוסות כדי לדברר משימות, מטרות או מידע צבאי הקשורים לפעילות חיזבאללה.
התקיפה בדאחייה

1 צפייה בגלריה
איברהים עקיל בכיר חיזבאללה חוסל בתקיפה ברובע הדאחייה בביירות
איברהים עקיל בכיר חיזבאללה חוסל בתקיפה ברובע הדאחייה בביירות
איברהים עקיל וזירת החיסול
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
מחבלי ארגון טרור שחוסלו בלבנון
מחבלי כוח רדואן שחוסלו בלבנון
עוזרו החדש, א-דקוק, הואשם בחטיפת חמישה חיילים אמריקנים בכרבלאא בעיראק ב-2007 וברצח שלהם. הוא שוחרר ב-2012 אחרי שבית משפט עיראקי זיכה אותו ממעורבות באירוע ומשם הוא חזר ללבנון.
בתקשורת בארץ התפרסם שמו ב-2019, כאשר דווח שצה"ל חשף יחידה שהקים חיזבאללה במטרה לפעול נגד ישראל מהצד הסורי של רמת הגולן. א-דקוק תואר כ"מוח" הלבנוני מאחורי החולייה, שהורכבה מסורים. נטען שהוא ניסה להקים נקודות תצפית של הארגון. בשנה שעברה נהרג בנו של א-דקוק בתקיפה ישראלית בסוריה.
השינויים בצמרת של חיזבאללה הם תוצאה של התקיפה הישראלית בדאחייה. לצד עקיל חוסלו מפקדים בכירים נוספים בכוח רדואן, שייעודו היה לכבוש חלקים מהגליל ביום פקודה. לפי משרד הבריאות הלבנוני, לפחות 37 בני אדם נהרגו בתקיפה. לפי צה"ל, 16 היו מפקדים בכוח רדואן. בלבנון אומרים כי בין ההרוגים בבניין שחרב שלושה ילדים ושבע נשים, ומאמצי החילוץ נמשכים.
לפי צה"ל, בין המחוסלים גם ראש יחידת ההדרכה בכוח רדואן, אחמד מחמוד והבי (אבו חסין סמיר); מפקד מרחב ההתקפה בגזרת החוף, סאמר עבד אלחלים חלאוי (חמזה אלע'רביה); מפקד מרחב ההתקפה בגזרת קאנא, עבאס סאמי מסלמאני (סראג' עלי); מפקד מרחב ההתקפה ברכס רמים, עבדאללה עבאס חג'אזי (בלאל); מפקד מרחב ההתקפה בגזרת אלחיאם, מחמד אחמד רצ׳א (נינוא); מפקד מרחב התקפה בהר דב, חסן חסין מאצ׳י (אבו האדי מידון); אחראי המבצעים בכוח רדואן, חסן יוסף עבד אלסאתר (באקר), וראש המטה בכוח רדואן, חסין אחמד חדרג׳ (סראג').