יאיר גולן: "מרצ צריכה להתחדש, לא לחזור לדמויות מהעבר"
(צילום: נויל האריס)

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, הכריזה בשבוע שעבר כי תתמודד על ראשות מרצ מול יאיר גולן. היום (שלישי) התייחס סגן שרת הכלכלה גולן בריאיון לאולפן ynet להחלטתה של היו"ר לשעבר להתמודד מולו, ואמר: "בעבר צצו דמויות שניסו להחזיר עטרה ליושנה - זה לא עבד".
"הקרב הוכרע? זאת תחושה שזהבה מנסה ליצור", אמר גולן. "אני חושב שמרצ צריכה לנוע קדימה ולהתחדש, ולא עושים את זה עם דמויות מהעבר. מרצ צריכה לגדול ולהוות בסיס למחנה שמאל ציוני גדול וחזק. עם זאת, זהבה מייצגת מרצ קטנה, שתופסת את עצמה כמפלגת נישה", הוסיף.
1 צפייה בגלריה
יאיר גולן זהבה גלאון
יאיר גולן זהבה גלאון
"מעת לעת צצו דמויות מהעבר, לא צריך לתת מקום לשאיפות אישיות". גולן וגלאון
(צילום: קובי קואנקס, יואב דודקביץ')
"מה שקרה לנו במחנה השמאל בשנים האחרונות הוא שמעת לעת צצו דמויות שניסו להחזיר עטרה ליושנה, או שניסו לבנות בסיס חדש. זה לא הלך. לא צריך מענה לשאיפות אישיות בלבד של פונקציונר כזה או אחר", הוסיף גולן. לדבריו, "מחנה השמאל הישראלי חייב שינוי עמוק. בשנה שעברה דיברתי על איחוד עם מפלגת העבודה אחרי הבחירות, ולא לפני. כשעושים דברים לפני הבחירות זה פשוט לא עובד".
- יש הטוענים שאלוף במיל' יאיר גולן הוא לא ה-DNA של מרצ, של יוסי שריד ושולמית אלוני. "כשהייתי ראש מחלקת מבצעים במטכ"ל הגעתי פעם בחודש להרצות בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שם פגשתי את יוסי שריד. מצאנו שפה משותפת נהדרת, עם השקפת עולם דומה. גם הוא שאף להביא להגדלת כוחה של מרצ, להרחיב אותה, ולחפש חיבורים אחרי הבחירות. יהיו כאלה, כי פשוט אין לנו ברירה".
- אתם מוכנים להתרגל מחדש לספסלי האופוזיציה? כי בממשלה הבאה, גם אם לפיד או גנץ יעמדו בראשה, הם כבר קורצים לחרדים ולמפלגות אחרות, ולא אליכם. "זה נורא עצוב. אני אומר מכאן למצביעי כחול לבן - זה מה שחיפשתם? ברית עם ימין, שהוא ימינה מנתניהו, וברית עם החרדים? אני לא חושב שזה מה שח"כ אלון שוסטר, למשל, חיפש. יש לנו תפקיד היסטורי, שהוא קודם כל לחסום את הימין המשיחי והמושחת מלחזור לשלטון, ולהקים ממשלה שתחזיר את תחושת האמון לבוחר הישראלי במערכות השלטון".