מרקם החיים העדין, בייחוד בערים המעורבות, מושפע גם הוא מאירועי הטבח ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר. מאז יום חמישי שעבר יושב בביתו פאג'ר אלג'מל, ילד בן 10 שמאובחן עם אוטיזם, ללא כל מסגרת חינוכית. הסיבה: טענות כי התבטא בענייני המלחמה ואף הביע תמיכה בטבח שבוצע בידי חמאס. פאג'ר עצמו סיפר: "נפגעתי מאוד. לא דיברתי על חמאס ולא יודע על מה הם מדברים. בתקופה האחרונה לא כל כך אוהבים אותי בבית הספר, ואני לא יודע למה".
1 צפייה בגלריה
פאג'ר, ילד אוטיסט שגורש מבית הספר כי דיבר על המלחמה
פאג'ר, ילד אוטיסט שגורש מבית הספר כי דיבר על המלחמה
פאג'ר גורש מבית הספר כי דיבר על המלחמה
(צילום: אלבום פרטי)
"גירשו את הילד שלי מבית הספר והפסיקו לו את ההסעות", סיפר אביו, פאדי. "מדובר בילד מיוחד, הוא מקיים אינטרקציות בכיתה ומשתתף בצורה מדהימה. זו החלטה גזענית, הרי כולם בתקופה הזאת מדברים על המלחמה, זה לא סוד. הילד שלי מרגיש בשינויים וזה ממשיך לפגוע בו בצורה נפשית. מפקירים ופוגעים בו בילד של חינוך מיוחד".
באשר לטענות, אמר פאדי כי "אני לא מבין את ההתנהגות ההזויה הזאת של לתשאל את הבן שלי על המלחמה ועל חמאס. הבן שלי לא מבין בדברים האלה בגלל המצב שלו, ואם עכשיו אשאל אותו למה גירשו אותו מבית הספר - הוא לא יידע לתת לי תשובה. מדובר בילד שמקבל תרופות, ולצערי מתעללים בו. במקום לשמור דווקא עכשיו על יחסים טובים - מסיתים נגדו. עכשיו הוא יושב בבית. ילד עם צרכים מיוחדים שמקבל יחס חמור והשפלה שקשה לתאר אותה".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מבירור שערך המשרד מול בית הספר (הממוקם בעיר מעורבת) עלה כי התלמיד הביע תמיכה בטבח המזעזע שביצע ארגון החמאס. כשנשאל לפשר מעשיו, סיפר שהוא חוזר על כל מה שהוא שמע בבית הוריו, ולכן בית הספר הפריד את התלמיד מיידית מחבריו לכיתה".