4 צפייה בגלריה
 "אני מסתובב בדובאי עם שומר ראש". זהבי
 "אני מסתובב בדובאי עם שומר ראש". זהבי
"אני מסתובב בדובאי עם שומר ראש". זהבי
(צילום: יובל חן)
אחרי השוד האלים האחרון שעברה משפחתו בהולנד, הבית כולו רושת במצלמות. הגדר הוגבהה, וחברת אבטחה נשכרה לעבוד מסביב לשעון. בשבוע שעבר גילה ערן זהבי שגם זה לא מספיק: ביתו נפרץ, שוב. בראיון בלעדי לגיליון סיכום השנה הענק של "7 ימים", שיפורסם במלואו מחר (יום ו'), מדבר זהבי בפעם הראשונה על הפריצה, הטראומה שטרם חלפה מהמפגש הקודם עם השודדים, וגם על השלב הבא בקריירה שלו.
"אני אמנם נמצא עכשיו בדובאי, אבל יש לי שומר ראש שנמצא איתי גם פה לצורכי ביטחון", הוא גילה. "לא הרגשתי אף פעם צורך כזה, עד התקופה האחרונה. את האמת, זה יותר כדי להרגיע את האמהות שלנו מאשר אותנו".
4 צפייה בגלריה
מחוץ לביתו של ערן זהבי באמסטרדם אחרי השוד הראשון, מאי 2021
מחוץ לביתו של ערן זהבי באמסטרדם אחרי השוד הראשון, מאי 2021
"הרגשתי הכי רע שיכול להיות". הפריצה לדירתו בהולנד
(צילום: Inter Visual Studio)
הפריצה השנייה תפסה את משפחתו של זהבי בחופשה. "היא הייתה גרועה יותר, כי זה הבית הכי מוגן בהולנד. בשוד הראשון תפסו אותנו לא מוכנים, אולי אפילו קצת נאיבים. גרנו בסין כמה שנים ולא חשבנו בכיוונים האלו בחיים. והפעם, עם כל הכבוד למשטרה שנתתי לה קרדיט, ולחברת האבטחה, אני מבקש מהם תשובות איך זה קרה פעמיים. תבין, כל צלצול בדלת אצלנו זה דרמה".
על אירועי השוד הראשון זהבי ממעט למסור פרטים, בשל החלטה משפחתית לשמור בסוד את מה שקרה באותו לילה באמסטרדם. "ברגע ששי התקשרה אליי באותו ערב, מיד ירדתי מהאוטובוס של הקבוצה וחזרתי הביתה", סיפר. "זאת הייתה הנסיעה הכי ארוכה בחיי. רגע שהרגשתי הכי רע שיכול להיות, רציתי רק להיות איתם. כבר באותו הלילה קיבלתי החלטה שאנחנו חוזרים לישון בבית, לצייר לילדים שהכל בסדר. הייתה סולידריות מטורפת סביבנו. לכן עדיין לא סיפרתי להם מילה על הפריצה שהייתה בשבוע שעבר".

חוזר בגדול לדשא בבלומפילד

בקרוב יחזור זהבי לבלומפילד. אלא שבמקום ללבוש את המדים הצהובים על הדשא שהיה פעם מגרשו הביתי, הוא יוביל את האורחים: קבוצתו ההולנדית פ.ס.וו. איינדהובן, שהוגרלה לשחק נגד מכבי תל אביב בקונפרנס ליג. "מה הסיכוי? היו למכבי שמונה אפשרויות בהגרלה והם קיבלו דווקא אותנו. מטורף".
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג בתנועה ה'פיו פיו'
ערן זהבי חוגג בתנועה ה'פיו פיו'
"אם אבקיע, אני חושב שהקהל של מכבי יעודד אותי". זהבי ותנועת הפיו-פיו המפורסמת
(צילום: עוז מועלם)
מתרגש לחזור לשחק מול האקסית? "אני חושב שזה יהיה אחד הרגעים הכי מרגשים שלי כשחקן. אני באמת לא יודע גם עכשיו להגיד לך איך אני צריך להגיב - לשמוח או להיות עצוב".
תעשה 'פיו-פיו' לעבר יציע אוהדי מכבי אם תבקיע? "נראה לך? אבל אגיד לך משהו, לא בטוח שהקהל לא ירצה שאעשה את זה בקטע של חגיגה. הם מאוד רוצים שאצליח. אם אבקיע אני אפילו חושב שהקהל של מכבי יעודד אותי".
מה הסיכוי שתעשה קאמבק למכבי ת"א? "אתה רואה מה קורה בכל העולם בשנתיים האחרונות, התוכניות של כולנו משתנות. לכן אני כרגע מרוכז באיך להחלים מהפציעה שלי ולחזור לשחק ברמות הגבוהות ביותר שיש. יש לי חוזה עד יוני".
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי ואשתו שי
ערן זהבי ואשתו שי
"ברגע ששי התקשרה אליי באותו ערב, מיד ירדתי מהאוטובוס". זהבי ואשתו
(צילום: יובל חן)
ובכל זאת, אני משוכנע שאתה כבר חושב על העונה הבאה. מה יהיה היעד? "תמיד היה לי חלום לשחק בארצות הברית, ללכת לשם לשנתיים כאלו, חוויה. הווייב הזה מעניין אותי, לחוות תרבות אחרת של כדורגל. אני יכול לספר לך שהייתה לי הצעה מלוס אנג'לס והסינים לא שיחררו אותי, אבל יש עוד המון קבוצות בארה"ב, זה לא רק מיאמי או לוס אנג'לס. יש הרבה ערים טובות שניתן לחיות בהן ולגדל את הילדים כמו שצריך, ולשחק כדורגל בליגה משתפרת. עוד כמה חודשים כבר אצטרך לקבל החלטה".
הראיון המלא יתפרסם מחר בגיליון סיכום השנה של "7 ימים"