פרקליטו של הנער, עו"ד חיים אוחנה, בתחנת המשטרה
(צילום: רועי רובינשטיין)

המשטרה עצרה הבוקר (חמישי) את התלמיד בן ה-15, הלומד בתיכון יוקרתי בתל אביב, וחשוד בתקיפות מיניות של תלמידות בית הספר. על פי החשד הוא ביצע מעשים מגונים בנערות בנות גילו שלומדות איתו במהלך החודשים האחרונים - ואף אנס אחת מהן. הוא חשוד שתקף אותן שלא בתחומי בית הספר, אלא במקומות אחרים בעיר. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה וכן על פרטי החשוד והמתלוננות.
1 צפייה בגלריה
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
בית הספר שבו למד הנער בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
החקירה התנהלה באופן סמוי במשך שבועיים, אז הגיעה למשטרה תלונה ראשונה מצד תלמידה שלדבריה הותקפה מינית על ידי אותו נער. מאז פנו עוד כמה תלמידות למשטרה. הפרשה נחשפה בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM.
יו"ר הוועד העירוני בתל אביב, איל לבנון, אמר כי "מדובר במקרה קשה של כמה נערות שנפגעו והורים שהחשש הכי גדול שלהם התממש. כרגע כל המערכות מגויסות לעזור לנערות ולמשפחות. זה נמצא בטיפול המשטרה ואנחנו מקווים שהמשטרה תמצה את החקירה כמה שיותר מהר". לדבריו, "הורי הנערות עודכנו אתמול על ידי בית הספר וכלל ההורים עודכנו בהמשך".
"כולנו מזועזעים והמומים", אמר הורה מוועד השכבה בבית הספר. "לאירוע השלכות קשות, ואנחנו עדיין מתקשים לעכל. המחשבה שאירוע כזה חלילה יכול לקרות לילדים שלנו אינה מרפה". ההורה סיפר כי בתיאום עם הנהלת התיכון, צוות בית הספר פועל לתת מענה לתלמידה שנאנסה.
תסכולם של ההורים גבר כשנודע להם שהתלמיד החשוד עבר לתיכון שבו לומדים ילדיהם על רקע חשדות להתנהגות מינית בעייתית ואלימות בבית ספרו הקודם. "נודע לנו שהילד הפוגע הגיע אלינו מבית ספר אחר בשל בעיות אלימות, ובמקום לפתור את הבעיות שם שלחו אותו לבית הספר שבו לומדים הילדים שלנו. סוגיה זו חייבת להיבדק", אמרה אחת האימהות.
במכתב ששלח מנהל בית ספר שבו נפגעה אחת התלמידות הוא כתב להורים: "הוגשו תלונות במשטרה והתארגנו כדי לטפל בכך בדרך רגישה, מכילה, מחבקת וקשובה לאירוע שהתרחש מחוץ לבית הספר אך נכנס לכאן בדרך הטבע". הוא הוסיף שכינס את כל המורים ובעזרת סיוע של השירות הפסיכולוגי הם ערוכים לטפל בסיטואציה ולסייע לתלמידים.
עו"ד חיים אוחנה, המייצג את הנער החשוד, אמר לאחר מפגש עמו במהלך חקירתו במשטרת ירקון: "כרגע אי אפשר להתייחס לחקירה, יש קטינים מעורבים וצו איסור פרסום. אני יכול לברך על כך שהחקירה עברה לפסים שבהם היא יכולה להתנהל בערוצים המוסמכים ולא ברשתות החברתיות ולא בחוצות הרחוב ולא בבתי הקפה. המקום שבו מתבררת האמת היא המשטרה ובתי המשפט. אני מקווה שהחקירה תמוצה למען כל הנוגעים בדבר ויסתיים כל מחול השדים סביב הלקוח שלי, נער שעוד לא מלאו לו 16, והאמת תצא לאור כשהגרסה שלו תישמע".