תיעוד: שני קציני המנהל אזרחי מותקפים בעמק שילה
(צילום: אריק אשרמן)

תקרית חמורה אמש (רביעי) בעמק שילה שבבנימין: במהלך פעילות של צה"ל באזור הותקפו שני קצינים של המנהל האזרחי בגז מדמיע על-ידי מתנחלים במסגרת עימות בינם לבין פלסטיני מהכפר אל-מועייר.
האירוע החל אחר הצהריים, אז דיווח פלסטיני מהכפר אל-מועייר על חשד לפשע שנאה שהתרחש אצלו בחלקה. למקום הגיע קצין מהמנהל האזרחי יחד עם חייל. השניים שוחחו עם הפלסטיני ובשלב מסוים הגיעו כ-20 מתנחלים מאחד היישובים הסמוכים וקראו לקצין להרחיק את הפלסטיני. במקום התפתח עימות שבמהלכו הותקפו שני קציני המנהל האזרחי בגז מדמיע.
2 צפייה בגלריה
 תקיפת שני קציני מנהל אזרחי בעמק שילה
 תקיפת שני קציני מנהל אזרחי בעמק שילה
מתוך התיעוד
(צילום: אריק אשרמן)
2 צפייה בגלריה
 תקיפת שני קציני מנהל אזרחי בעמק שילה
 תקיפת שני קציני מנהל אזרחי בעמק שילה
קצין וחייל הותקפו בבנימין
(צילום: אריק אשרמן)
החיילים הכניסו לג'יפ את הפלסטיני מחשש לפגיעה בו ועזבו את המקום. בשלב זה רדפו המתנחלים אחר הרכב ולאחר מכן אחד מהם הכניס את ידו למכונית וריסס את הרכב בגז מדמיע. רק לפני שלושה ימים הותקפו שלושה גיפים של מג"ב ביציאה מהיישוב יצהר על-ידי צעירים רעולי פנים. כתוצאה מכך נפצע לוחם מג"ב באורח קל. הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בני גנץ גינו את תקיפת הלוחמים ואמרו כי לא יגלו סובלנות לאלימות כלפי כוחות הביטחון. טרם נעצרו חשודים בתקיפה.
אירועי החיכוך הולכים ומתגברים נוכח עונת המסיק שבה מוסקים הפלסטינים את השטחים שנמצאים לעתים ממש בסמוך לבתי ההתנחלויות. צה"ל, המנהל האזרחי ומשמר הגבול מאבטחים את פעולות המסיק, אך מתמודדים עם שלל אירועי חיכוך הכוללים אלימות גרימת נזק לרכוש ונזק חקלאי רב. גם האירוע אמש מתרחש בשיא עונה זו, הנחשבת למתוחה מאוד.
מצה"ל נמסר: "קצין וחייל צה"ל נפצעו באורח קל כתוצאה מגז פלפל שהותז לעברם על ידי אזרח ישראלי סמוך ליישוב עדי עד שבמרחב החטיבה המרחבית 'בנימין'. השניים קיבלו טיפול רפואי בנקודה. התקרית החמורה אירעה לאחר שנציגי מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) רמאללה וביניהם הקצין והחייל הוקפצו למקום בעקבות דיווח על פשיעה לאומנית במרחב. המקרה יועבר להמשך טיפול משטרת ישראל".
גם הרמטכ"ל רב- אלוף אביב כוכבי אמר כי הוא "מגנה בכל תוקף את אירועי העבריינות והאלימות החוזרים נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון על ידי אזרחים ישראלים באזור יהודה ושומרון. עבריינות כנגד חיילי צה"ל מצד אזרחים היא בלתי נסבלת ומחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעולתם החשובה של החיילים לשמירה על הביטחון".
מ"שלום עכשיו" נמסר: "בחסות העלמת העין הממשלתית הטרור המתנחלי ממשיך להרים ראש. כששותקים על אלימות כלפי פלסטינים ופעילי שמאל, מתעוררים עם תקיפות חיילים. ממשלת ישראל חייבת לשים סוף לאלימות המתנחלים שהפכה כבר לעניין שבשגרה ולפעול למיצוי הדין עם הפורעים".
פורסם לראשונה: 22:44, 13.10.21