אורי דוד קיבל בשישי האחרון בשורה מרה - וכפולה. בנותיו, תאיר והודיה דוד, נרצחו בטבח במסיבה ברעים. "הן היו שתי פרחים. גיבורות. פשוט גיבורות", אמר האב, שמבקש כעת לקבל את התכשיטים שענדו השתיים באותו בוקר נוראי, כדי לדעת בוודאות שאכן קבר את בנותיו.
3 צפייה בגלריה
הודיה ותאיר דוד
הודיה ותאיר דוד
הודיה ותאיר דוד
הודיה ותאיר נכחו במסיבה שהסתיימה בטבח נוראי בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, והוגדרו כנעדרות עד יום שישי. בני משפחתן הגיעו באותו היום למפגש עם מטה משפחות השבויים והנעדרים בתל אביב, אך אז התקשרו השכנים לספר שקצינים מחכים בבית המשפחה בבית דגן.
"הדרך מתל אביב עד לבית הייתה כמו נצח", סיפר האב על הרגעים שבהם כבר הבין מה מחכה לו בביתו. "הגעתי הביתה, ראיתי את הקצינים עם הראש למטה, והבנתי מה הם רוצים להגיד. כמו כל אלה שרואים בטלוויזיה, שאומרים שפחדו מהרגע שידפקו להם בדלת. הודיעו לנו על הודיה. דרשתי גם תשובות לגבי תאיר, כי לא רציתי לעבור את הסרט הזה פעמיים, וכי דיברתי איתן בטלפון והן היו אחת ליד השנייה, ואם הודיעו על הודיה - אז אני רוצה תשובה לגבי תאיר".
אורי דוד בהצהרה לתקשורת
(צילום: פול וידאו וואלה)

אתמול (מוצ"ש) הובאו האחיות דוד למנוחות. "לא נתנו לנו לזהות אותן. לא נתנו לאף אחד מאיתנו להיכנס לראות, פשוט התעקשו שאנחנו לא יכולים לראות. לא קיבלתי את זה אבל לבסוף הבנתי וקיבלתי את זה. אמרו לי שעדיף לי לזכור אותן כמו שהן היו", אמר האב בכאב. הוא הוסיף שעוד לא קיבל את כל החפצים של בנותיו בחזרה, אף שדרש זאת. "על הבנות היו תכשיטים. את חלקם קיבלתי אבל לא את הכול. אני מבקש לשחרר את זה עכשיו ומיד. הבנתי שזה ודאי, אבל בשביל להאמין - אני רוצה את כל התכשיטים".
3 צפייה בגלריה
הלוויתן של האחיות תאיר והודיה דוד
הלוויתן של האחיות תאיר והודיה דוד
הלוויתן של האחיות
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
אורי דוד אביהן של תאיר והודיה דוד שנרצחו ברעים
אורי דוד אביהן של תאיר והודיה דוד שנרצחו ברעים
''ראיתי את הקצינים עם הראש למטה, והבנתי''. אורי דוד
(צילום: דנה קופל)
דוד יושב שבעה בביתו בבית דגן ומספר על תמיכה מכל כיוון. "יש לנו פה ישוב מדהים. תמיכה מכל עם ישראל, שאין דברים כאלה. כל היום מציפים אותנו בכל מה שנבקש. הייתי רוצה לבקש את הבנות שלי בחזרה, אבל את זה אני לא אקבל".
ומתוך הכאב הנורא, הוא ביקש למסור נחמה: "המסר שלי הוא לנחם את כל המשפחות ואת כל עם ישראל שנמצא בתוך הצרה הזו".