תיעוד מהזירה בקריית מוצקין
(צילום: ליאור אל-חי)

ליטל יעל מלניק, בת 17 מאור עקיבא, נמצאה היום (שבת) קבורה ליד החי פארק בקריית מוצקין. המשטרה עצרה בן 49 מקריית מוצקין, ללא עבר פלילי, בחשד שרצח אותה וקבר את גופתה ליד הזירה. לפי החשד, בן ה-49 והנערה הגיעו למקום יחדיו. "ברור לנו שהן החשוד והן הנערה הגיעו על הרגליים למקום - ורק אחד מהם יצא משם", ציינו במשטרה.
החשוד עובד בבית חולים פסיכיאטרי בטירת הכרמל, וייתכן שכך נוצר הקשר בינו לבין הקורבן. סבתה של הנערה דיווחה אמש ב-21:30 על היעדרות נכדתה, שהייתה אמורה להגיע אליה מהפנימייה שבה היא מתגוררת באזור הדרום. אל הפנימייה הגיעה הנערה לפני ארבעה ימים בלבד - וסיפרה לסובבים אותה שיש לה בן זוג מבוגר.
4 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
הזירה בקריית מוצקין
(צילום: חביב מנגד)
4 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: גיל נחושתן)
הסבתא סיפרה כי לנכדתה עבר נפשי כלשהו, וכי היא דואגת לה. היא אף דיווחה למשטרה כי לנכדתה היה קשר כלשהו עם החשוד, אך ציינה כי אינה יודעת את מהות הקשר הזה. היא גם לא ידעה לספר האם נכדתה נסעה אל אותו הגבר - אך מסרה לשוטרים טלפון של עובדים סוציאליים הקשורים לאותו אשפוז של נכדתה. הנערה הייתה אמורה להגיע לבית סבתה כבר ביום שישי ב-07:00 בבוקר - וסבתה ניסתה להתקשר אליה ולפנימייה. בסופו של דבר דיווחה למשטרה על ההיעדרות ב-21:30.
מיד עם קבלת הדיווח וכיוון שמדובר בנערה צעירה שהיא גם חוסה, פעלה המשטרה במהירות כדי להביא לאיתורה. השוטרים בצפון יצרו קשר עם שוטרי תחנת אשקלון וגם עם חברותיה של הנערה. פעולות אלו לא הניבו התקדמות באשר למקום הימצאה של הנערה. בנוסף ביצעה המשטרה פעולות טכנולוגיות שכללו גם איכון הטלפון הנייד של הקטינה ופעולות אלו הובילו לאזור הקריות.
ניידות סיור של תחנת זבולון ערכו סיורים אך לא איתרו את הנערה. בנוסף אותרה גם כתובת מגוריו של אותו גבר עליו דיווחה סבתה של הנערה. שוטרים הגיעו אל הבית הממוקם ברחוב החשמונאים בקריית מוצקין (לא הרחק מזירת הרצח – ל.א) אך מצאו בית חשוך ונעול.
4 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
זירת הרצח בקריית מוצקין. החשוד מתגורר לא הרחק משם, ונעצר במארב על הבית
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: גיל נחושתן)
בשעות הבוקר המוקדמות מאוד דיווח שומר העובד באחד מאתרי הבנייה בקריית מוצקין, לא הרחק מרחוב החשמונאים, כי הבחין במכונית שנכנסת לתוך אתר בנייה מול תאגיד המים "פלגי מוצקין". לדברי אותו אדם, הוא הבחין בשתי דמויות ובשלב מסוים ראה אדם שחופר באדמה וקובר דבר מה. לדברי אותו שומר, החשוד נמלט מן המקום עם מכוניתו.
מיד עם קבלת הדיווח הגיעו שוטרי סיור של תחנת זבולון לאותו אתר בנייה ונדהמו לגלות חלקת קבר טרי כששתי זרועות ידיים קטנות מהמרפקים מבצבצות מהאדמה. למקום הוזעקו כוחות גדולים של משטרה שכללו את חוקרי הזיהוי הפלילי, מעבדה ניידת וחוקרי היחידה המרכזית ממחוז חוף וכן צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א. לדברי סגן ניצב יוני חג'ג', ראש מפלג התשאול בימ"ר חוף, החוקרים הבינו שיש היתכנות רבה כי אכן מדובר באותה נערה נעדרת, זאת על בסיס איכונים שהראו שהיא לא רחוק מאותו האזור בו נמצאה.
צוות בילוש יצא במקביל אל ביתו של אותו חשוד ששמו עלה כבר אמש. הבלשים מצאו גם הפעם בית נעול, וביצעו מארב סמוך לבית ומיד עם הגעתו של החשוד הוא נעצר, נכבל והועבר לחקירה. חוקרי המשטרה ביצעו שורת פעולות חקירה כבר משעות הבוקר ואלו כללו איסוף מצלמות, מחקרי תקשורת. נמצאו ממצאים שיש בהם כדי לקדם את החקירה בזירת הרצח כמו גם בביתו של החשוד.
הוריה של הנערה שוהים ברוסיה. סבתה, זו שדיווחה כאמור על היעדרותה ומשמשת כאפוטרופוסית שלה, נקראה בשעות הצהריים להגיע אל המשטרה, שם עודכנה על מות נכדתה.