ריאיון פוליטי יואל רובוזוב שר התיירות יש עתיד
(צילום: ירון ברנר)

למרות הזינוק בתחלואה, לשר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד) העריך כי הממשלה תצליח למנוע סגר. "אני חושב שנצליח, עם שיתוף הפעולה של הציבור, עם מסכות במקומות סגורים וחיסונים חיסונים", אמר רזבוזוב בריאיון לאולפן . "הממשלה נוקטת בהמון פעולות, יש לנו אסטרטגיה של לשמור על בריאות הציבור אך לא לפגוע בכלכלה, וזה עובד".
רזבוזוב הודה ש"יש לנו באמת בעיות משפטיות" בנושא הלא-מתחסנים. "אתה לא יכול לחייב. מצד שני אנחנו נוקטים בהמון פעולות כדי שאנשים כן יתחסנו, ואנחנו רואים היענות של הציבור, אנחנו רואים תורים, ובדיוק פתחנו פיילוט של עמדה בלילה. היום ייפתחו עוד 10 מרכזים כאלו עם חיסונים בלילה, כולל במרכז, אצל הבדואים, גם במגזר הערבי ובמגזר החרדי. זה מה שיציל את הכלכלה ואת המדינה".
2 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
ריאיון אולפן עם  יואל רזבוזוב, שר התיירות, יש עתיד
"רואים היענות של הציבור לחיסונים". רזבוזוב באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
ומה קורה בשטח - שומרים על הנחיות?
(צילום: נדב אבס, שמיר אלבז, עידו ארז, אלכס גמבורג, אסף זגריזק)
2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
(צילום: טל שחר )
היועמ"ש מונע מכם להטיל סנקציות יותר חריפות על אנשים שמסרבים להתחסן? "אנחנו בסוף מדינה דמוקרטית, ויש כאן באמת זכויות שרשומות בחוק מעל הכול. אני בהחלט חושב שכל מי שיכול להתחסן צריך לעשות את זה ואני מבקש ואני דורש, כן, אני דורש את זה מהסביבה הקרובה שלי וראיתי בה אנשים שלא חוסנו עד עכשיו ויכלו להתחסן ופשוט הלכתי. אני מבקש מכל אחד שידרוש מאנשים סביבו שיתחסנו, כי זאת אחריות לאומית".
רזבוזוב הודה כי ישנה בעיה בקרב דוברי הרוסית בנושא החיסונים. "באמת חלק מדוברי הרוסית ניזונים מתקשורת מחו"ל ויש שם המון המון פייק ניוז, ואנחנו באמת מנסים להנגיש להם שהחיסונים בטוחים ובאמת עוזרים".
בני הנוער שהגיעו לחיסון ראשון: באנו בגלל התו הירוק
(צילום: שחר גולדשטיין, ירון ברנר)
ריאיון עם פרויקטור הקורונה בחברה הערבית איימן סייף
(צילום: ירון ברנר)

למרות ביקורת רבה על פעולות הממשלה בנתב"ג, טוען שר התיירות כי מדובר דווקא בהצלחה. "אני חושב שזו פעולה מוצלחת של ממשלת השינוי, כי הצלחנו להגביל מדינות אדומות, אנשים הורדו מהמטוסים, כל מי שנכנס לנתב"ג הוא עם בדיקה, עם פי.סי.אר, עם תו ירוק. ארבעה שרים - שר הביטחון, שרת התחבורה, שרת הפנים ושר הבריאות - הקימו תוך 4 ימים מתחם של בדיקות, כאלפיים בדיקות בשעה. זה משהו שהממשלה הקודמת לא עשתה. איפה שהם פישלו אנחנו תיקנו ונתב"ג הוא מקום בטוח".
אומר נתניהו: השארתי אתכם עם 4 נדבקים ביום. "וריאנט דלתא נכנס למדינה במרץ. במקום לבוא ולהטיל מגבלות, הוא פתח הכול, ואמר: תחגגו. הדלתא היום מתפשט בצורה אגרסיבית ויכול להיות שאם אז היו עושים, הדברים היו נראים אחרת. היום הציבור משלם על הפאשלות שלהם 200 מיליארד שקלים חובות בגלל הסגרים. כמה משפחות נהרסו, כמה אנשים איבדו את החיים שלהם. אנשים התאבדו, אנחנו יודעים את זה, אף אחד לא מדבר על זה. את כל זה אנחנו מתקנים ומצליחים לשמור על הכלכלה".
ריאיון עם פרופ' לוי: קיים חשש מאיבוד שליטה
(צילום: רועי עידן, ירון ברנר)

"אני בכלל לא אהבתי את המילה סגר", אמר שר התיירות, "היא פוגעת בכלכלה, במיוחד בתיירות. תחשבו כמה חופשות מתבטלות כשרק המילה סגר צפה".
הייתה ביקורת בעיקר על זה שלא הייתה לכם אסטרטגיה מובנית. "האסטרטגיה הייתה מהתחלה על השולחן, שאנחנו שומרים על בריאות הציבור אך גם שומרים על הכלכלה. 200 מיליארד שקל הסגרים עלו, אנחנו לא נאפשר את זה".
האם נכונים הדיווחים על זה שהפקרתם את רה"מ בחזית, שהשרים לא יצאו מספיק למסעות הסברה בתקשורת? לאן נעלמו לפיד וליברמן? "אני חושב שזה לא נכון. גם ליברמן ראיתי אותו בסופ"ש הזה, לפיד מתראיין כל הזמן. רה"מ הוא מוביל ואנחנו כולנו מאחוריו. לפיד משוחח ונפגש איתו כמעט על בסיס יומי, מקבלים החלטות ביחד, לפיד שותף לכל ההחלטות, אבל רה"מ הוא זה שמוביל".
רזבוזוב התייחס גם למשבר עם פולין, בעקבות החוק שמגביל תביעות של ניצולי שואה. "אני חושב שהפולנים מבינים שמה שהם עושים בסוף זה שכתוב של ההיסטוריה. החוק הזה הוא אנטישמי, הם ידעו את ההשלכות וידעו איזה נזק הם גורמים ליהדות ולעם ישראל, והם עדיין ממשיכים עם זה. סימן שלא אכפת להם ואני חושב שאנחנו באמת כעם ישראל, כעם היהודי, צריכים להתגייס ולא לתת לדברים כאלה לקרות".