יציאת המיירטים בעוטף עזה
(צילום: משתלת בן בן)

בחיל האוויר פתחו בבדיקה לנוכח האפשרות שזיהוי שגוי הוביל אמש (שבת) להפעלת סוללת כיפת ברזל בשמי רצועת עזה. מיד לאחר שתושבים באזור עוטף עזה דיווחו על בהלה בעקבות שמיעת פיצוץ עז, מסר דובר צה"ל כי "לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בשמי רצועת עזה, לא מדובר בירי רקטי". ואולם, הבוקר התברר כי כלל לא בטוח שלוחמי ההגנה האווירית יירטו חפץ עוין.
בצה"ל ציינו לאחר הפעלת הסוללה כי לא נשמעה אזעקה ביישובי העוטף מאחר שלא בוצע ירי רקטי לאזור. בתיעוד מהיירוט שהופץ אמש נראו שני טילים מיירטים משוגרים לשמיים - וכמה שניות לאחר מכן נראה מעל ענן באזור פיצוץ עז.
מצה"ל נמסר אמש כאמור כי כלי טיס לא מאויש שהמריא מהרצועה ועלה לגובה חריג מעליה יורט, אך במהלך הלילה התחזקה ההערכה כי מדובר בזיהוי שגוי. כך או כך לא הייתה חדירה של עצם עוין לצד הישראלי והאירוע עדיין מתוחקר.
1 צפייה בגלריה
יציאת המיירטים בעוטף עזה
יציאת המיירטים בעוטף עזה
תיעוד יציאת המיירטים בעוטף עזה
(צילום: משתלת בן בן)
ביישובים שקרובים לגבול עם עזה עדים באחרונה להתגברות שיגורי הרקטות מהרצועה. בלילה שבין רביעי לחמישי שעבר זוהו בסך הכול 12 שיגורים מעזה. 11 שיגורים נפלו בשטחים פתוחים או התפוצצו באוויר, בנוסף זוהה שיגור כושל בתוך רצועת עזה. בתגובה לשיגורים תקף צה"ל יעדים של חמאס בעזה. ביום חמישי שעבר דווח כי תינוק בן שמונה חודשים שבר את הירך לאחר שהחליק מידי אחותו בת ה-7 בזמן ריצה לממ"ד במהלך האזעקות בשדרות.
גדודי חללי אל-אקצא קיבלו אחריות על השיגורים, וציינו כי מדובר בתגובה בעקבות ההחלטה להכניס לבידוד אסירות פלסטיניות שצהלו אחרי הטבח בשכונת נווה יעקב בירושלים. לפני מקבץ הירי האחרון מעזה, הורה לביטחון לאומי איתמר בן גביר לסגור מאפיות פיתות בבתי הסוהר נפחא וקציעות, שהופעלו על ידי האסירים הביטחוניים.
בסוף החודש שעבר נורו שתי רקטות מהרצועה לעבר יישובי העוטף, בתגובה למבצע הצבאי של צה"ל בג'נין שבמהלכו נהרגו עשרה בני אדם, מרביתם מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי. מערכת כיפת ברזל יירטה אז שתי הרקטות, לא דווח על נפגעים או על נזק. צה"ל תקף בתגובה יעדים של חמאס.