"אני רגילה שבהיריון בודקים עם מוניטור, אבל הרופא ביקש ממני להוריד תחתונים". צעירה בת 25 מהשרון הגישה תלונה במשטרה נגד רופא נשים בסניף של קופת החולים כללית באזור בגין פגיעה מינית. "הוא הכניס לי שלוש אצבעות לנרתיק ואז שיחק לי בדגדגן", סיפרה המתלוננת שכבר הספיקה מאז ללדת. למרות התלונה במשטרה, הרופא ממשיך לקבל מטופלות.
ב-6 באוקטובר, עת שהייתה בשבוע ה-38 להריונה, חוותה הצעירה צירי לידה. כדי לוודא שהיא לקראת הלידה, הגיעה הצעירה לסניף קופת החולים על-מנת לקבל אישור לגשת לבית חולים. "הורדתי את התחתונים בתמימות, ואז הוא הכאיב לי עם האצבעות", סיפרה הצעירה על ההתרחשויות בחדרו של הרופא, בזמן שבנה הנוסף נמצא מאחורי הווילון.
היא הוסיפה: "בהתחלה עצמתי את העיניים ולא ראיתי את הפרצוף שלו, אבל כשפתחתי אותן ראיתי מולי מישהו שפשוט נהנה לראות אותי כשהוא משחק לי בדגדגן, מכניס אצבעות לנרתיק כשאני סובלת וצורחת מכאבים".
1 צפייה בגלריה
אישה בהיריון הגישה תלונה על הטרדה מינית נגד רופא נשים מקופת חולים כללית
אישה בהיריון הגישה תלונה על הטרדה מינית נגד רופא נשים מקופת חולים כללית
"הוא אמר שעשה לי 'סטריפינג' מבלי לשאול אותי לפני"
הצעירה הבינה שהרופא פגע בה, אך לא נשארה חייבת והתעמתה איתו. "נחנקתי מדמעות ושאלתי אותו 'למה הכאבת לי, למה החדרת לי שלוש אצבעות לנרתיק ולמה שיחקת לי בדגדגן?'. הוא אפילו לא התגונן, רק אמר 'אל תדאגי, הכול בסדר. עזרתי לך וזירזתי אותך בלידה. אחרי הלידה את תבואי ותודי לי על זה'.
"התקשרתי מהר לאבא שלי, רעדתי בכל הגוף. לא חשבתי שיקרה לי דבר כזה. אבא שלי ובעלי הגיעו והתעמתו איתו. הוא אמר שעשה לי 'סטריפינג' מבלי לשאול אותי לפני. זו בדיקה שהיא מאוד כואבת, ועושים אותה בכלל משבוע 42 כשאני הייתי רק בשבוע 38".
המתלוננת סיפרה עוד כי ניגשה לאחר המקרה למנהלת המרפאה, אולם לדבריה זו אמרה לה "זאת מילה שלו מול שלך, יבוא רופא חיצוני ויסביר שהידיים יכולות להחליק לדגדגן". הצעירה לא ויתרה והחליטה להגיש תלונה במשטרה. "זו לא לידה ראשונה שלי", היא מספרת. "אף פעם לא דחפו לי שלוש אצבעות ושיחקו לי בדגדגן והכאיבו לי ככה. הלכתי מיד לתחנת המשטרה ומשם נסעתי לבית החולים כדי ללדת".
כעת, אחרי הטראומה שחוותה, מעידה הצעירה על מצב נפשי רעוע. "זה מזעזע, נכנסתי לדיכאון, כל הזמן אני בוכה ושואלת למה הוא עשה לי את זה. אולי בגלל שבאתי בלי בעלי אז הוא הרשה לעצמו לפגוע בי כך. מה שהכי מכעיס אותי זה שבכללית לא השעו אותו מתפקידו והוא עדיין ממשיך לקבל נשים שעלולות גם כן להיפגע ממנו".
מקופת החולים כללית נמסר בתגובה: "הממונה על מניעת הטרדות מיניות עמדה בקשר ישיר עם המתלוננת ועדכנה אותה לגבי ההליך והבדיקה שתיעשה בהתאם לחוק למניעת הטרדה ולנהלים. בתום הבירור ובהתאם לממצאים יוחלט אם יש צורך בנקיטת צעדים".
מהמשטרה נמסר: "ככלל, ובהתאם להוראות החוק, איננו מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות וממרשם פלילי של אדם ואין בכך כדי לאשר קיומה של חקירה. ככל שקיימת בחינה של משרד הבריאות בתחום הרישוי לעיסוק ברפואה, יש לפנות למענה מטעמם בהתאם".