המשטרה החליטה להשאיר הלילה (בין שישי לשבת) במעצר את הצעירה נועה שחשודה ב"זריקת חול" על השר איתמר בן גביר בחוף בתל אביב - שלפי פעילים תועדה מובלת מחוץ לתחנת לב ת"א כשהיא אזוקה בידיים וגם ברגליים. במשך שעות לא היה ברור היכן היא מוחזקת, אולם בהמשך התברר כי היא הועברה לכלא נווה תרצה, הוחזרה בשל "טפסים לקויים" - ואז הועברה שוב לכלא. "איפה נועה?", צייצה אמה - ובעקבותיה רבים אחרים בטוויטר.
6 צפייה בגלריה
העצורה שחשודה בזריקת חול על בן גביר נכנסת לניידת משטרה
העצורה שחשודה בזריקת חול על בן גביר נכנסת לניידת משטרה
תיעוד מרגעי הובלת העצורה לניידת בתחנה בתל אביב
6 צפייה בגלריה
ציוצים בעקבות מעצרה של זורקת החול על איתמר בן גביר
ציוצים בעקבות מעצרה של זורקת החול על איתמר בן גביר
הציוץ של אמה של נועה
6 צפייה בגלריה
ציוצים בעקבות מעצרה של זורקת החול על איתמר בן גביר
ציוצים בעקבות מעצרה של זורקת החול על איתמר בן גביר
ההאשטאג "איפה נועה" הפך פופולרי במהלך הלילה
לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה עתירה נגד החלטת המשטרה להשאירה הלילה במעצר, אך השופט רועי פרי קבע כי היא תישאר במעצר, אחרי שלטענת המשטרה בנוסף לחשד כי תקפה את השר לביטחון לאומי. בנוסף, היא חשודה גם בשיבוש הליכי חקירה. דיון לגבי המשך מעצרה יתקיים עם צאת השבת.
עו"ד ניר אלפסה, סנגורה של החשודה המייצג אותה מטעם "עוטף העצורים", הגיש את הבקשה לשחרורה בצעד חריג - בקשה שמתבססת בעיקר על מצבה הרפואי. לפי משפחתה, העצורה סובלת ממחלה כרונית שבה מחסור בשינה עלול לסכן אותה. עו"ד אלפסה טען עוד כי מעצר הוא לא בגדר "מקדמה על חשבון העונש", וכי מרגע שחקירתה הסתיימה מן הראוי היה לשחררה.
לאחר החלטת בית המשפט הוא מסר: "עשינו כל שאפשר משפטית כדי להביא לשחרורה ממעצר עוד הלילה, ולחסוך לה חוויית מעצר קשה ומסוכנת בריאותית. קשה להאמין שזריקת חול בחוף הים הפכה לעילה מוצדקת למעצר אישה ללא עבר פלילי, רק בגלל זהות האישיות הציבורית שנכחה בחוף".
6 צפייה בגלריה
כלא נווה תרצה
כלא נווה תרצה
כלא נווה תרצה
6 צפייה בגלריה
חברת הכנסת נעמה לזימי בכלא נווה תרצה
חברת הכנסת נעמה לזימי בכלא נווה תרצה
ח"כ לזימי לצד פעילים מחוץ לכלא. "התנהלות מאפיוזית של המשטרה"
תיעוד מהעימות בחוף בתל אביב

מחוץ לכלא התאספו כמה פעילים כדי לתמוך בה, בהם ח"כ נעמה לזימי (העבודה) שניסתה לסייע בשחרור הצעירה. החשודה, יצוין, מכחישה שהשליכה חול לעבר בן גביר.
ראש האופוזיציה יאיר לפיד צייץ הבוקר על המקרה, ושיבח את חברי מפלגתו מיש עתיד: "במקום רק להצטלם ולהתראיין כל הלילה, ח"כ מירב בן ארי טיפלה בצעירה שנעצרה אחרי שזרקה חול על בן גביר. מצאה אותה, העבירה לה תרופות, עדכנה את המשפחה. גם ח"כ ולדימיר בליאק עזר. אלופים!". ברשת זעמו רבים על מה שנראה כביקורת על ח"כ לזימי, ושעה אחר כך נאלץ לפיד להבהיר בציוץ נוסף: "למי שלא הבין: הירידה על אנשים שרק מתראיינים ומדברים הייתה על בן גביר. כבוד גם לנעמה לזימי שהיתה בלילה מול התחנה. אולי די כבר עם המריבות הפנימיות? למי זה מועיל בדיוק?".
שרון, אמא של העצורה, אמרה הלילה ל-ynet, לפני שהתברר כי תועבר לכלא נווה תרצה: "היא פשוט נעלמה לנו לפני כמה שעות, אנחנו לא יודעים היכן היא, אף אחד לא יודע איפה היא עצורה ועכשיו אנחנו מחכים לראות האם המשטרה תגיש ערעור על השחרור. זה מרגיש כאילו אנחנו ברוסיה שמעלימים אנשים". בהמשך צייצה האם ברשת X: "איפה נועה?". אחרי שבית המשפט החליט להשאירה במעצר, אמרה האם: "זו החלטה מאוד מצערת, לא ברור איזה עוד השלמות חקירה המשטרה צריכה לבצע, וזה נראה כי מנסים להשאירה במעצר על כלום ושום דבר".
ח"כ לזימי, שכאמור הגיעה לנווה תרצה כדי לסייע במאמצים לשחרור הצעירה, אמרה בסביבות השעה חצות: "אנחנו לא יודעים איפה נמצאת נועה, זו התנהלות מאפיוזית של המשטרה שמעלימה עצורה עם מחלה כרונית בלי שום סיבה. אפשר לשחרר אותה עם תנאים מגבילים, עם התניות, אבל להעלים עצורה לכמה שעות, כשההורים שלה דואגים ממש בגלל מצבה הרפואי - זה דבר שלא ייעשה במשטרה שפויה. המשטרה פוליטית כרגע, ופועלת כדי לרצות שר עבריין ומסוכן - הם מעלימים עצורים".
6 צפייה בגלריה
האישה שזרקה חול על בן גביר נעצרה
האישה שזרקה חול על בן גביר נעצרה
הצעירה שנעצרה בחשד להשלכת חול על בן גביר
הצעירה בת ה-27, תושבת תל אביב, נעצרה אתמול אחר הצהריים בחוף גאולה בתל אביב כאשר בן גביר צעד שם עם ילדיו, מוקף במאבטחים ובתומכים. מפגינים התעמתו עמו, ואחד מהם תועד צועק לעבר יו"ר עוצמה יהודית "רוצח", "טרוריסט" והטיח בו גם שבגללו "מתות חטופות בעזה". לטענת המשטרה, אותה צעירה השליכה "חופן חול" על השר - וניסתה להימלט לכאורה בריצה לתוך קו המים. נמסר כי היא חשודה בעבירה של תקיפת עובד ציבור. הצעירה הכחישה שבכלל מחתה נגדו, ולפי עורך דינה היא רק רחצה בים ובילתה במקום.
שרון, אמה של הצעירה, טענה אתמול כי מעצרה נעשה בשל "הנחיה מלמעלה", והביעה כאמור חשש לחיי בתה, בשל אותה מחלה כרונית ממנה היא סובלת. "אין לה שום עבר פלילי, אפס מסוכנות", כתבה בציוץ ברשת X - ובשיחה עם ynet הוסיפה: "היא חולה במחלה כרונית. יש סכנה שמחוסר שינה וחוסר בהשגחה רפואית יקרה לה משהו רע. זה מצב ממש מסכן חיים - ואמרנו למשטרה את זה. היא לא מסוכנת לאף אחד, הילדה הייתה במעמקים, ממש תפסו אותה והוציאו אותה מהים כשבן גביר על החוף. לא ברור מה העניין הזה. זה ברור שעצם ההחלטה למעצר התקבלה לפני שחקרו אותה וזה לא נורמלי שאין עם מי לדבר".
עו"ד ניר אלפסהעו"ד ניר אלפסה צילום: יניב איתן
בן גביר עצמו טען שכן הושלך לעברו חול בחוף, וצייץ ברשת X: "הגעתי היום לכמה שעות עם משפחתי לחוף הים בתל אביב, והתקבלתי בידי הרוחצים בחוף באהדה רבה. קומץ קטן של מפגיני שמאל בחוף החלו לצעוק לעברי ולקרוא לי לעזוב את המקום. זכותם, זהו חופש הביטוי, אבל החוף לא שייך לאבא שלהם. לצד זאת, מודה למשטרה ולמאבטחים שפעלו בנחישות למעצר אישה שזרקה חופן חול לעברי ועבר ילדיי הקטנים. אלימות היא קו אדום".