מרכז התרבות בית אבי חי שילם ל"משפיענים" כדי שיספרו ברשתות החברתיות על המיזם 'פנים.יום.זיכרון', שמטרתו להנציח את חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה באמצעות סרטוני אנימציה. "מטרת הפרויקט - להפגיש בין משפחות החללים לבין יוצרי אנימציה ויחד להחיות זיכרון מאדם שאינו בחיים לרגעים מצוירים לנצח", נכתב למפורסמים בהוראות שיתוף הפעולה הממומן.
אשת העסקים דנה זרמון למשל כתבה "אני מתנצלת מראש על הבכי" בסטורי הראשון מבין ארבעה שפרסמה, שבכולם תייגה את חשבון האינסטגרם של בית אבי חי, בהתאם לתנאים שהציב המרכז. המנחה והדוגמנית ירדן הראל, שגם לקחה חלק בשיתוף הפעולה הממומן ביום הזיכרון, כתבה "נחשפתי למיזם מאוד מיוחד ומרגש ליום הזיכרון" - ובכתוביות קטנות למטה ציינה כי מדובר "בשיתוף בית אבי חי". בתגובה לפניית ynet אמרה כי היא תתרום את מלוא הסכום "כפי שכתבתי לסוכן שלי ברגע שהתקבלה הפנייה".
בהוראות ל"משפיענים" נכתב כי "כחלק מהפעילות כל אחד מהמשפיענים יעלה עם פעימת סטוריז שבה נתקשר את המסרים הבאים: המשפיענים יספרו על המיזם 'פנים.יום.זיכרון', על החיבור בין יוצרי האנימציה למשפחות ועל הדרך היצירתית להנציח את הזיכרונות של אהוביהן. המשפיענים יבחרו סרטון ויתקשרו את החיבור האישי ואת הסיפור שמאחוריו. המשפיענים יפנו את קהל העוקבים לאזור הייעודי באתר של בית אבי חי בעזרת לינק, על מנת לצפות בסרטונים ולהעלות את המודעות סביב המיזם". ל"משפיענים" נכתבו "דגשים חשובים". בין היתר, כתנאי לקבלת ה"תמורה", כלשון המרכז, "יש לרשום בשיתוף 'בית אבי חי' ולתייג אותם". בנוסף, "יש לאשר את התוצרים לפני העלייה לאוויר, אין לעלות ללא אישור".
יש לציין כי מדי שנה מופיעים זמרים ואמנים רבים בהתנדבות וללא תמורה בטקסי יום הזיכרון, וזאת בשל קדושת היום. איש הקריאייטיב עדי עייש שיתף גם הוא תחילה את המיזם של בית אבי חי, אך לאחר מכן שיתף את עוקביו: "צפייה מחודשת בתוכן שהעליתי עם בית אבי חי גרמה לי להרגיש לא בנוח עם העובדה ששיתוף הפעולה הזה ממומן. זו לא פעם ראשונה שאני מקדם תכנים של בית אבי חי, אבל משהו במומנט ובחיבור הפעם כיווץ לי את הבטן. יכול להיות שלא הקדשתי לזה מחשבה עד הסוף כי באמת הפרויקט שעשו מהמם וראוי לשתף ולהפיץ אותו".
בסוף דבריו הודיע כי יתרום את הכסף ל"ארגון בעולמות הזיכרון וההנצחה": "אם אתם מכירים ארגון כזה, אשמח שתשתפו אותי".
גם מאמנת הכושר ובעלת הסטודיו "ליקי'ס", ליקי רוזנברג, ששיתפה את המיזם באינסטגרם שלה, אמרה בתגובה לפניית ynet: "מדובר בפעילויות רשת שאני עושה שמטרתן לקדם אג'נדה חברתית ותרומה לקהילה. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל קרוב אליי במיוחד מהסיבה שגיסי קיבל צל"ש רמטכ"ל לאחר שנפצע קשה במבצע צוק איתן, לא היה שיח על גובה התשלום, כי כל התשלום מועבר לעמותות בהן אנו תומכים. השנה החלטנו לתמוך בתהליך השיקום של רותם מנסנו שנפצע בפיגוע האחרון בדיזנגוף - והנצחתו של אור אשכר שהיה מתאמן שלנו. דבר זה הובהר לחברה שפנתה אלינו מתחילת התקשורת בינינו".
מבית אבי חי נמסר בתגובה: "'פנים. יום. זיכרון' הוא מיזם הנצחה אמנותי שמפיק בית אבי חי כבר 12 שנים, במסגרתו הופכים זיכרונות מחייהם של חללי מערכות ישראל ופעולות איבה לסרטוני אנימציה מרגשים. לקראת יום הזיכרון אנו רוצים להנגיש ולחבר קהלים רחבים לפרויקט, וכחלק מההבנה שקהל צעיר מתחבר ומכיר תכנים דרך "משפיעני רשת" וכמעט ואינו צורך תכנים דרך המדיה הקלאסית - פנינו גם להפצת הפרויקט באפיק זה".
מדנה זרמון נמסר בתגובה: "מדובר על פעילות הסברה שמטרתה לספר את סיפור הנופלים ולהאיר אור על העמותה המדהימה 'בית אבי חי'. בכל שנה סביב יום הזיכרון למערכות ישראל אני נרתמת לקמפיינים בהתנדבות שמטרתם להנציח את זכרם של הנופלים, נושא הקרוב לליבי באופן מיוחד כמו שהוא קרוב לכל אחד במדינה. השנה העמותה הזו נגעה לליבי ומרגע פנייתם אלי, קבענו שכל התרומה עוברת במלואה להמשך הנצחת הנופלים. אני אמשיך לתת במה לנושאים שקרובים לליבי וחשובים לי. אני מבינה ומקבלת את הביקורת אבל במקרה הזה הטעות הייתה לכתוב את המילה 'בשיתוף' וזה היה לבקשת העמותה כדי שיבינו שיש פה משהו גדול ורחב יותר שאוגד יחד לקמפיין".
מירדן הראל נמסר בתגובה: "כפי שאמרתי וכתבתי לסוכן שלי ברגע שהתקבלה הפנייה - אני מעוניינת לתרום את מלוא הסכום".