החשוד נחום נוסבאום בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)

"ד"ר נחום נוסבאום היה המטפל שלי ולא הופתעתי שהוא חשוד בפגיעה במטופל שלו. היה לי ברור שבסוף מישהו יתלונן עליו", כך אמר היום (רביעי) צ', תושב הצפון בשנות ה-30 לחייו, על רקע המיוחס לפסיכותרפיסט ד"ר נחום נוסבאום (65), שעצור בחשד לעבירות מין שביצע לכאורה במטופל במשך שנים. נוסבאום מכחיש את כל המיוחס לו.
הוא נעצר על ידי חוקרי משטרת זבולון ביום ראשון, ומעצרו הוארך פעמיים בבית המשפט השלום בקריות – בפעם האחרונה עד יום שישי הקרוב. היום התיר בית המשפט לפרסם את שמו ותמונתו, וגורם משטרתי אמר ל-ynet שהדבר עשוי להביא לפניית מתלוננים נוספים. נציג המשטרה עדכן בדיון שהחוקרים עוברים על רשימת המטופלים של החשוד כדי לבדוק אם מי מהם נפל גם הוא קורבן למעשים.
נוסבאום נעצר לאחר שגבר בן 30, שטופל אצלו כשהיה בן 21-12, התלונן שביצע בו מעשים מגונים ונגע במקומות מוצנעים בגופו כחלק מהטיפול הנפשי. החוקרים החרימו את הטלפון הנייד ואת מחשבו, ולטענת המשטרה נמצאו בהם צילומים של קטינים עירומים. נבדק אם מי מהם היה מטופל של החשוד וצולם על ידו.
צ' ששוחח עם ynet סיפר: "תמיד היה לי ברור שזה יבוא מתישהו, שבסוף מישהו ידבר. מצד שני, האיש באמת חוקר מיניות, כך שהסיפור שלו מתעתע. זה מאוד מתוחכם. הגעתי אליו בגיל 15 בגלל בעיות שונות שקשורות לגיל ההתבגרות. הוא היה המטפל שלי עד גיל 18 כשהתגייסתי. בגיל 21 הגעתי אליו שוב לטיפול עד גיל 23.
"כשהייתי נער היה לו קטע בטיפול שקשור לדימוי גוף. הוא אמר לי בשלב מסוים, 'בוא נעשה את עשר הדקות האחרונות של הטיפול כשאתה בלי חולצה'. כך זה התחיל. עשיתי את זה פעם אחת. בטיפול אחר כך הוא אמר להוריד פריט לבוש אחר. בסוף הוא ביקש שפגישה שלמה אני אהיה גם בלי מכנסיים. אמרתי לו 'מה פתאום?'. הייתי מאוד חשדן".
חשבת להתלונן עליו? "הייתי בן 17 לדעתי. אני זוכר שהתקשרתי למרכז מסוים כדי להתייעץ איתם אם הבקשה הזאת הגיונית. אמרו לי משהו כמו 'אנחנו לא יכולים להגיד לך, יכול להיות שזה במסגרת טיפול', אז עזבתי את זה".
1 צפייה בגלריה
החשוד נחום נוסבאום בבית המשפט
החשוד נחום נוסבאום בבית המשפט
נחום נוסבאום בביהמ"ש. "ניסה לגעת בי"
(צילום: גיל נחושתן)
במקרה אחר, מוסיף צ', "בזמן טיפול הוא קם ממקומו וניסה לגעת בי. הוא הסתכל, בחן ואמר 'זה יפה', כאילו לתת לי ביטחון בתוך הטיפול. לא שיתפתי עם זה פעולה. תמיד חשדתי שיש שם משהו, ואם הוא עושה את זה איתי - יש מצב שהוא עושה את עם אחרים.
"בזמן הטיפול הוא כל הזמן ניסה לדבר איתי ביוזמתו על דברים מיניים, ואני לא כל כך רציתי לדבר אתו על זה. זה משהו מאוד מתעתע. כעת אני מתלבט אם לפנות למשטרה ולספר להם שהוא ניסה לגעת גם בי אבל לא נתתי לזה לקרות".
עו''ד יעקב שלומוביץעו''ד יעקב שלומוביץ'
עו"ד תמי אולמןעו"ד תמי אולמןצילום: ליאור אל-חי
בדיון היום התייחס השופט שלמה מיכאל ארדמן לתיעוד שנמצא במכשירו של נוסבאום: "דומה כי מציאת החומר הפדופילי מחזקת את החשד נגד החשוד ביחס לעבירות נוספות. לעניין זה אפנה בין היתר לכך שהחשוד נשאל בחקירתו באופן פרטני אם ימצאו אצלו תכנים פדופיליים והשיב בשלילה".
השופט הוסיף כי על החוקרים לבדוק "אם המדובר בתמונות שצולמו על ידי החשוד או בקבצים שהורדו על ידו, מתי נעשו הדברים, וכן הצלבה בין אותן תמונות לבין רשימת המטופלים של החשוד ככל וניתן לבצע הצלבה כאמור".
את ד"ר נוסבאום מייצגים עוה"ד תמי אולמן ויעקב שלומוביץ'.