הרכב התמלא בעשן, השוטר שבר את החלון והציל את ניצול השואה שהיה מחוסר הכרה: משפחת פלופסקי מנוף הגליל הגיעה היום (שישי) לתחנת המשטרה כדי להודות לשוטר, רס"ל רביע חג'ה (33), שהציל את סב המשפחה ניקולאי (88), לאחר שרכבו נפגע מאש שנדלקה ברכב סמוך בחניית ביתו. צפו בתיעוד החילוץ שבפתח הידיעה.
מחקירת המשטרה עלה החשד כי שני כלי הרכב שהיו סמוכים לזה של פלופסקי היו יעד להצתה, ורכבו נשרף בעקבות התפשטות האש. המשטרה עצרה חשודים במעורבות בהצתה, החקירה נמשכת.
החילוץ של פלופסקי מהרכב האפוף בעשן
(צילום: דוברות מרחב העמקים)

פלופסקי, ניצול שואה, אב לבן, סבא לנכדה וסבא רבא לשני נינים, היה במשך עשרות שנים אזרח עובד צה"ל בבסיס חיל הים בחיפה. הוא נחשב למכונאי עם "ידי זהב" שבמשך כ-30 שנה טיפל במקצועיות בספינות החיל ובצי הצוללות. "לפני מספר ימים ניקולאי הבחין באש שמשתוללת בחניית הבית ב-05:00 בבוקר, הוא רץ בתחתונים כדי להציל את רכבו שהיה בסכנת דליקה", סיפרה כלתו, אילונה פלופסקי (52).
"כשניקולאי הגיע כבר חצי רכב בער. חמי לא ויתר ובאומץ לב פתח את הרכב שלו, טויוטה קורולה, וניסה להוציא אותו מהחניה, כשהוא כבר היה מלא עשן. אז הגיע שוטר, שמבחינתנו הוא המלאך הכי טוב בעולם, ובלי לחשוב על עצמו, הוא זינק לתוך הרכב הבוער ושלף את חמי החוצה. אין לי ספק שעוד כמה שניות וחמי היה עלול למות או משאיפת עשן או מהשריפה שהשתוללה. הייתה אפשרות שדלת הרכב הייתה ננעלת עליו והוא לא היה שורד את זה", הוסיפה.
"למקום הגיע אמבולנס של מד"א, שפינה את ניקולאי לבית החולים האיטלקי בנצרת כשהוא סובל משאיפת עשן, דימומים בידיים וברגלים ורסיסים מהחלון שהתפוצץ. לשמחתנו הוא הגיע במצב קל ושוחרר לאחר מספר שעות של טיפול חזרה הביתה", תיארה.
3 צפייה בגלריה
משפחת פלופסקי מודה לשוטר שהציל את אבי המשפחה
משפחת פלופסקי מודה לשוטר שהציל את אבי המשפחה
משפחת פלופסקי מודה לשוטר שהציל את סב המשפחה
(צילום: דוברות מרחב העמקים)
3 צפייה בגלריה
משפחת פלופסקי מודה לשוטר שהציל את אבי המשפחה
משפחת פלופסקי מודה לשוטר שהציל את אבי המשפחה
רס"ל חג'ה. "היינו בהלם מאומץ ליבו, הוא זינק ללהבות"
(צילום: דוברות מרחב העמקים)
3 צפייה בגלריה
מכתב התודה שמשפחה פלופסקי שלחה לרס"ל רביע חג'ה
מכתב התודה שמשפחה פלופסקי שלחה לרס"ל רביע חג'ה
מכתב התודה שמשפחה פלופסקי שלחה לרס"ל חג'ה
"יום למחרת קיבלנו את הסרטון שרץ ברשתות החברתיות והיינו בהלם מאומץ הלב של השוטר הגיבור הזה, נדהמנו איך הוא זינק ללא כל מיגון לתוך הלהבות רק כדי להציל את חמי. אין לי ספק שכל עיכוב היה עולה בחייו של חמי והוא לא היה שורד את האש הזאת. כולנו אסירי תודה לשוטר הגיבור הזה, ואין לי ספק שהשוטר האמיץ הזה הוסיף המון כבוד למשטרה, ולנו האזרחים הוא נתן תחושה שיש לנו על מי לסמוך".
על המפגש עם רס"ל חג'ה, סיפרה: "הוא היה היום מאוד צנוע ואמר כל הזמן 'עשיתי את העבודה שלי'. כולנו התרגשנו, לצערי חמי היה בטיפולים רפואיים ולכן לא היה יכול להגיע למפגש שיזמנו. ידענו שאנו חייבים לפגוש את השוטר ולהודות לו. קנינו לו מתנה ניידת משטרה מיניאטורית ועשינו עליה חריטה והקראנו לו ברכה חמה".
רס"ל חג'ה משרת יותר מארבע שנים כשוטר סיור במרחב העמקים. "סמוך לשעה 05:00 בבוקר קיבלנו קריאה על רכב שעולה באש בחניה בצמוד לבניין מגורים בנוף הגליל", הוא שיחזר. "הגעתי עם מתנדב נוסף לבניין, וקיבלנו דיווח שיש לכוד באחד משלושת כלי הרכב שבוערים. השארתי את המתנדב בניידת ורצתי לכיוון השריפה, כשהגעתי הסתכלתי לעבר כלי הרכב והאזרחים הצביעו על הרכב שבו היה הלכוד, ראיתי רק את היד שלו על החלון. היה עשן סמיך, אש משתוללת וחום מאוד גבוה. הגעתי במהירות, שברתי את החלון הקדמי, פתחתי את הדלת ושלפתי אותו החוצה, שאפתי הרבה עשן אבל ידעתי שאני חייב להציל אותו.
"הוא לא דיבר בכלל, היה המום, מבוהל ודימם. העברתי אותו מיד לצוות מד"א שהיה לידי", סיפר רס"ל חג'ה. "הרכב שלו נשרף, אם הוא היה נשאר שם הוא לא היה שורד את האש והעשן. סיכנתי את החיים כדי להציל אזרח ואני גאה בהחלטה שלי. גם היום וגם מחר אעשה את אותו הדבר ואפילו יותר. חילצתי אותו שניות לפני שהרכב השני התפוצץ. חזרתי הביתה אחרי המשמרת, כל הבגדים היו ספוגים בעשן, המשפחה ראתה את הסרטונים, פרגנה לי ואמרה לי כל הכבוד".
על המפגש אמר: "היום הגיעה המשפחה לתחנה להודות לי ומאוד התרגשתי. קיבלתי גם שיחת טלפון מרגשת מבנו של ניקולאי שסיפר לי שהוא ניצול שואה שעבד במשך שנים בחיל הים ואני מרגיש שעשיתי מצווה חשובה מאוד".