הנציבות האירופית הודיעה שהאיחוד האירופי עמד ביעד החיסונים שהציב לעצמו בתחילת השנה: נכון להיום, 31 באוגוסט, קיבלו 70% מהאזרחים הבוגרים את שתי המנות הדרושות לחיסון לקורונה.
מבצע החיסונים המשותף של האיחוד האירופי נפתח בצורה מקרטעת למדי וסבל מחוסרים ומעיכובים באספקת החיסונים. במשך חודשים ארוכים האיחוד האירופי היה רחוק מהיעדים שלו, אך בכל זאת עמד במשימה ולבסוף הצליח לחסן 70% מהאוכלוסייה הבוגרת עד סוף הקיץ בשתי המנות.
2 צפייה בגלריה
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין קורונה אירופה האיחוד האירופי חיסונים
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין קורונה אירופה האיחוד האירופי חיסונים
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר-ליין. "הישג אדיר"
(צילום: AP)
הנציבות האירופית, שאחראית על רכישת החיסונים עבור 27 המדינות החברות, הודיעה בחודש יולי ש-70% מהאוכלוסייה הבוגרת קיבלה מנה אחת לפחות. היום אמרה נשיאת הנציבות אורסולה פון דר-ליין: "70% מהאזרחים הבוגרים באיחוד האירופי מחוסנים בשתי המנות. אני רוצה להודות לאנשים רבים שהפכו את ההישג האדיר הזה לאפשרי". לפחות 255 מיליון איש קיבלו את החיסונים של פייזר, אסטרה-זניקה או מודרנה, או את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון - שניתן במנה אחת.
"אנחנו חייבים להמשיך!", כתבה פון דר-ליין בטוויטר. "אנחנו חייבים לחסן עוד אירופאים ואנחנו צריכים לעזור גם לשאר העולם להתחסן", אמרה נשיאת הנציבות האירופית. לפי פון דר-ליין האיחוד האירופי הוא התורם המוביל לתוכנית הבינלאומית COVAX, שמעבירה חיסונים למדינות עניות.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה חיסון חיסונים אירופה האיחוד האירופי
אילוסטרציה חיסון חיסונים אירופה האיחוד האירופי
(צילום: shutterstock)
באיחוד האירופי מדגישים שבמצטבר 70% מהאזרחים הבוגרים במדינות האיחוד מחוסנים - אך בין מדינות ברחבי היבשת יש "פער מדאיג" שצריך לצמצם. מדינות רבות חיסנו יותר מ-70% מהאוכלוסייה הבוגרת אך מדינות עניות, בעיקר במזרח היבשת, משתרכות הרחק מאחור. במהלך 2021 מדינות רבות, שחששו שלא יצליחו לעמוד ביעד, מתחו ביקורת על הנציבות האירופית.
המדינה המובילה בשיעור ההתחסנות היא מלטה, שחיסנה יותר מ-90% מהאוכלוסייה הבוגרת שלה. אירלנד ופורטוגל חיסנו יותר מ-80% מהאזרחים הבוגרים. צרפת, גרמניה וספרד חיסנו יותר מ-70%. באזורים אחרים המצב שונה לחלוטין: קרואטיה, לטביה, סלובניה וסלובקיה חיסנו מחצית מהאזרחים הבוגרים. רומניה חיסנה 30% ובבולגריה רק 20% מהאזרחים הבוגרים מחוסנים בשתי המנות.