לשכת ראש הממשלה מסרה הערב (יום רביעי) כי "ראש הממשלה מעריך את עבודת השרה מירי רגב, שזה עשור מובילה את הטקסים הממלכתיים". מדובר בהתייחסות פומבית ראשונה של נתניהו, גם אם מרומזת, לסוגיית טקס הזיכרון ל-7 באוקטובר - אך לפי שעה הוא עדיין נמנע מלענות להצעות הפשרה השונות, ובראשן פשרת הנשיא.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומירי רגב במליאת הכנסת
בנימין נתניהו ומירי רגב במליאת הכנסת
נתניהו ורגב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בכאן חדשות דווח הערב כי נתניהו אמר בשיחות סגורות ש"אין לו שליטה" על רגב, וכי הוא "חושב שהיא עושה טעות בכל הנושא הזה - אבל אין עם מי לדבר, היא עושה מה שהיא רוצה". ואולם, בלשכת ראש הממשלה הדגישו בהודעה רשמית: "נתניהו לא אמר את הדברים שיוחסו לו על השרה רגב בעניין הטקס הממלכתי לציון אירועי 7 באוקטובר".
גורמים פוליטיים מעריכים כי נתניהו מעניק לרגב גיבוי מלא, כיוון שהוא רוצה לשלוט לחלוטין בנרטיב של טקס יום השנה ל-7 באוקטובר - ולהימנע ממחאות. לכן, לדברי אותם גורמים, רגב מתעקשת על קיום טקס מוקלט מראש וללא נוכחות קהל.
נדגיש כי עד כה נמנע נתניהו גם מלהתייחס לסוגיית טקס הזיכרון הממשלתי ל-7 באוקטובר ולפילוג שנוצר בעם, בעוד המשפחות השכולות מתכוונות לקיים טקס אלטרנטיבי מקביל, שאותו הן מתארות כטקס "אזרחי-לאומי". החלטת הממשלה לקיים את הטקס, נזכיר, חוללה סערה שתרמה לה גם עצם ההחלטה למנות את השרה רגב לשרה האחראית על ניהולו והפקתו. יישובים וקיבוצים רבים בעוטף עזה הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם הטקס הממשלתי וכי לא ישמשו כ"ניצבים בטקס פוליטי" כלשונם - ודרשו שהממשלה תתמקד כעת במאמצים להחזרת החטופים.
שר בכיר בממשלה אמר על כך כי "רגב עסוקה בטקס המריבה - במקום לדאוג לפקקים ולמחירי הטיסות המאמירים". לדבריו, "לעמדה הזו שותפים מספר שרים בממשלה שמסתתרים מאחורי אנונימיות". מנגד, מקורבו של נתניהו נתן אשל כתב: זה לא הטקס האלטרנטיבי. שונאי נתניהו והימין רוצים מדינה אלטרנטיבית.
עינב צנגאוקר על הטקס ל-7/10

הטקס הממשלתי, שיבוים על-ידי רן צחור, יצולם באופקים ללא קהל ולא בשידור חי. נתניהו צפוי לשלוח אליו ברכה מצולמת. מארגניו מתקשים לגייס אמנים שיופיעו בו, והוא ספג היום לראשונה ביקורת פומבית קשה גם מתוך הקואליציה והליכוד. מנגד, טקס המשפחות יתקיים עם קהל, ינחו אותו חנוך דאום ורותם סלע וביקשו להשתתף בו אמנים מכל קצוות הקשת הישראלית.
ובעוד המחאה נגד הטקס הממשלתי גוברת, היום הוצגו שתי הצעות פשרה חדשות. הראשונה, של דאום, קראה לרגב לשדר את הטקס בשעה נפרדת מזו של טקס המשפחות. לאחר מכן הציע הזמר עידן עמדי פשרה אחרת, שנחשפה ב-ynet, ולפיה שלוש נשים שאיבדו את יקיריהן יהיו אמונות על הפקת הטקס - ורגב תיקח צעד אחורה כדי לפתור את המשבר.
חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד קרא לרגב לקבל את הצעתו של עמדי, והבהיר כי בנוגע לטקס אירעה שגיאה "בשיקול הדעת הראשוני", שכן "הרבה לפני השאלה אם פוליטיקאים צריכים לנאום או לא, או האם נכון לתת למירי רגב לנהל את העניין, השאלה שהייתה צריכה להישאל היא האם נדרש בכלל לקיים טקס מסוג זה. ולדעתי, בעת הנוכחית - התשובה היא חד-משמעית לא".