שר החוץ ישראל כ"ץ מקדם את מינויו של מנכ"ל הליכוד צורי סיסו לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל במיאמי במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים.
2 צפייה בגלריה
צורי סיסו
צורי סיסו
צורי סיסו
(צילום: ועדת הבחירות המרכזית)
סיסו הוא מקורב לבני הזוג נתניהו. בעבר דווח על ניסיונות למנות אותו לתפקיד מנכ"ל קק"ל – מינוי שלא יצא לפועל. גורמים בכירים במשרד החוץ אישרו את הדיווח שפורסם לראשונה על-ידי ירון אברהם בחדשות קשת על אודות הכוונה למנות את סיסו לקונסול במיאמי.
במשרד החוץ כבר החלו בהליך אישור המינוי למרות שהקונסול הכללי הנוכחי, מאור אלבז סטרינסקי, אמור לסיים את תפקידו רק בקיץ 2025.
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו. רוצה להיקלט כעובד בקונסוליה
(צילום: נדב אבס)
במרץ השנה פורסם שיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה שמתגורר במיאמי, מנסה להתקבל כעובד בקונסוליה בסטטוס של עובד אית"ן (אזרח ישראלי תומך נציבות) בכל תפקיד שיידרש. הבקשה הועברה אז למטה משרד החוץ - ונתקעה.
גורמים במשרד החוץ טענו שהבקשה למנות את סיסו הגיעה מלשכת ראש הממשלה. ואולם, גורמים במשרד ראש הממשלה ציינו כי "מדובר על מינוי בעוד שנה. אין קשר ליאיר נתניהו, ראש הממשלה לא התערב בהחלטה".

אושר לפני שנה לרומא, אולי יגיע להונגריה

בינתיים, במשרד החוץ ובלשכת ראש הממשלה מחפשים פתרון לבני כשריאל, שהיה מיועד לתפקיד שגריר ישראל ברומא, אך מינויו נדחה על-ידי ממשלת איטליה בשל העובדה שכיהן כיו"ר מועצת יש"ע והוא מתגורר מעבר לקו הירוק.
התוכנית שמקודמת במשרד החוץ היא לבצע הצרחה: יוני פלד, שמיועד לתפקיד השגריר בהונגריה ומינויו אושר על-ידי הממשלה, יהיה השגריר ברומא. במקביל, הממשלה תאשר את מינויו של כשריאל לשגריר בהונגריה. מינויו של כשריאל לשגריר ברומא אושר בממשלה כבר לפני שנה.
מינויו של אברהם נגוסה לשגריר באתיופיה, שגם הוא אושר בממשלה, תקוע כבר חצי שנה וההבנה בישראל שירד סופית מהפרק. עם זאת, מאחורי הקלעים מנסים עדיין למצוא לנגוסה ג'וב אחר.