פרטים חדשים על מנגנון הכנסת התרופות לחטופות והחטופים המוחזקים ברצועת עזה, בהתבסס על ההסכם שעליו הודיעה שלשום (שישי) לשכת ראש הממשלה: את התרופות ירכשו המתווכים הקטארים, והם אלה שיהיו אחראים להעביר אותן לתוך הרצועה ולדאוג שיגיעו לישראלים. הרשימה הורכבה מול הרופאים האישיים של החטופים. התרופות יוכנסו לרצועה ככל הנראה דרך מעבר רפיח, ימשיכו לאחד מבתי החולים ברצועה ומשם יועברו לחטופים.
הקטארים כבר החלו להוציא את המהלך לפועל, ובישראל התקבלו אינדיקציות שהוא מתקדם. סוכם שבימים הקרובים תעודכן ישראל אם התרופות הגיעו ליעדיהן.
1 צפייה בגלריה
עצרת 100 ימים שבהם החטופים עדיין בשבי חמאס, בכיכר החטופים בתל אביב
עצרת 100 ימים שבהם החטופים עדיין בשבי חמאס, בכיכר החטופים בתל אביב
עצרת 100 ימים, אמש בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
מדובר בתרופות שמוגדרות כ"מצילות חיים", ומיועדות בעיקר לחולים הכרוניים - כולל משאפי אסתמה, תרופות ללב, לחץ דם וכדומה. חמאס התנגד לאורך זמן רב להעברת התרופות - והיתנה זאת ברשימת דרישות משמעותית. בתמורה להכנסת התרופות לחטופים הסכימה ישראל לאפשר הכנסת סיוע לרצועה, כולל תרופות.
ההסכם מעיד על ציר ישיר של ישראל מול הקטארים - ועל כך שיש הידברות מול דוחא כל הזמן. עם זאת, אין הדבר אומר שתהיה פריצת דרך במגעים לעסקת שחרור חטופים. המשא ומתן אמנם נמשך כל העת, אך הוא קשה ואין פריצת דרך.
במטה משפחות החטופים אמרו שלשום: "אנחנו דורשים הוכחה ויזואלית שהחטופים אכן מקבלים את התרופות כתנאי להעברת התמורות לעזה. התמונות המזעזעות של החטופות בשבי מחייבות הגברת הלחץ על המדינות המעורבות במו"מ להובלת שחרור מיידי, ולא לעצור בהעברת תרופות".
פורסם לראשונה: 20:55, 13.01.24