תגובות נזעמות על דברי ח"כ מירי רגב
(צילום: אסף חן)

ביקורת חריפה בקרב ארגוני החברה האזרחית על חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד), שאמרה לחברי סיעתה "אנחנו אופוזיציה לוחמת. אין כאבי בטן למקרי אונס, ואין כאבי בטן עם נשים מוכות ואין כאבי בטן עם חיילים". דובר פדרציית ארגוני הנכים פנה הבוקר (שלישי) לרגב: "היום ראינו את הפרצוף האמיתי שלך. אתם לא מבדילים בין האזרח הזקוק לעזרה לבין המלחמות שלכם בכנסת ישראל".
רגב אמרה אתמול בישיבת סיעת הליכוד, שעות לפני ההצבעה על חוק "ממדים ללימודים", כי על הליכוד להתנהל כאופוזיציה לוחמת, ולא להצביע בעד אף חוק שמעלה הקואליציה. "אנחנו כסיעה חייבים לקבל החלטה. החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת ואנחנו רוצים להפיל את הממשלה הזו, אז אין כאבי בטן. אין כאבי בטן למקרי אונס, ואין כאבי בטן עם נשים מוכות ואין כאבי בטן עם חיילים. כולם מבינים שזה הרציונל", אמרה.
האזינו: הקלטת דבריה של מירי רגב מישיבת הסיעה
(צילום: יואב דודקביץ')

4 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"זלזול בסוגיות שאינן קשורות לצד פוליטי כזה או אחר". מירי רגב
(צילום: אבי מועלם)
4 צפייה בגלריה
נאור לביא
נאור לביא
לביא נאור. "נוכחנו לדעת שהאוכלוסייה החלשה לא שייכת לעם ישראל"
(צילום: שרון צור)
"לנו דווקא כואבת מאוד הבטן למשמע דבריה של ח"כ רגב", אמרה אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. "כשתיק על פגיעה מינית במשפחה נסגר כי לא הייתה חוקרת ילדים, לא כואבת לה הבטן? כשאין איפה לבדוק סם אונס, לא כואבת לה הבטן? כשעברייני מין משתחררים עם עבודות שירות, לא כואבת לה הבטן? כשילד שעבר פגיעה מחכה חודשים על חודשים לטיפול נפשי, לא כואבת לה הבטן? אנחנו קוראות לחברת הכנסת להיזכר בתפקידה ולחזור בה".
לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה שנרצחה על ידי בעלה אלירן מלול, אמרה בתגובה על דבריה של רגב כי "אסור לעשות פוליטיקה במחיר דם שנשפך בגוף ובנפש. בחיי אדם אין אופוזיציה וקואליציה. כולנו שכם אחד, כדי להפוך את העולם הזה לבטוח. כל הצעה המונחת על שולחן המחוקקים ובאה למנוע את הרצח הבא ולצמצם אלימות וכאב של קורבנות".
4 צפייה בגלריה
לילי בן עמי
לילי בן עמי
לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה. "בחיי אדם אין אופוזיציה וקואליציה"
(צילום: יואב דודקביץ')
4 צפייה בגלריה
אורית סוליציאנו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית
אורית סוליציאנו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית
אורית סוליציאנו. "קוראות לרגב להיזכר בתפקידה"
(צילום: דנה קופל)
מנכ"לית עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים" ורדית דנציגר הוסיפה: "גברת רגב טוענת שאין לה כאבי בטן על נשים מוכות או נפגעות אלימות, אולם אותן נשים נושאות איתן כאב עמוק וקשה יותר, משך שנים, וצר לנו שחברת הכנסת רגב עושה שימוש ציני, לא הולם ולא ראוי, תוך זלזול בסוגיות שאינן קשורות לצד פוליטי כזה או אחר".
מנכ"לית שדולת הנשים בישראל עו"ד עינת פישר-לאלו מסרה כי "מאות אלפי נפגעות אונס, תקיפה מינית ואלימות במשפחה, ספגו אתמול מכה קשה וכואבת מצד נבחרת ציבור ותיקה, שהכריזה כי השיקולים הפוליטיים גוברים על הדאגה לחייהן ולביטחונן. אנו קוראות לכל נבחרות ונבחרי הציבור להתנער מהאמירה החמורה של רגב, להוקיע אותה ולהצהיר על מחויבותם המלאה למיגור האלימות המגדרית בישראל".
גם לפעילים למען זכויות הנכים צרמה ההתבטאות של רגב בישיבה הסגורה. "אני יכול לומר לך רק דבר אחד חברת הכנסת מירי רגב - כשמדובר באוכלוסיות מוחלשות, אין עוררין שהמדינה חייבת לעזור להם ולא לפגוע בהם", אמר דובר פדרציית ארגוני הנכים לביא נאור. "היום ראינו את הפרצוף האמיתי שלך. אתם לא מבדילים בין האזרח הזקוק לעזרה לבין המלחמות שלכם בכנסת ישראל. במלחמות יש מפסידים, והיום נוכחנו לדעת כי האוכלוסייה החלשה לא שייכת לעם ישראל".