הפעולה בג'באליה מתרחבת: הכוחות שפועלים במחנה הפליטים של העיר שבצפון הרצועה מדווחים על לחימה בעוצמה גבוהה ועל התנגדות משמעותית של חמאס, ואומרים כי הלחימה שם היא אולי העצימה ביותר שבה נתקלו עד כה מאז 7 באוקטובר. היום (שישי) נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בג'באליה לוחם מגדוד 9227 בחטיבה 460.
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)

ביממה האחרונה הורחבה הלחימה בג'באליה, ואוגדה 98 העמיקה את השליטה המבצעית באזור. חטיבה 7, שהובילה את ההתקפה האוגדתית על ג'באליה, נלחמת כעת בלב העיר. לוחמי חטיבה 7 והצנחנים איתרו בעיר עשרות קני רקטות ארוכות טווח שכוונו למרכז הארץ, כולל הבוקר (שישי). מחסן האמל"ח שאותר נמצא כעשרה מטרים ממתחם מחסות שממנו התפנתה האוכלוסייה.
הלחימה בג'באליה היא בעיקר בסמטאות הצפופות של מחנה הפליטים. בצבא אומרים כי בתום שלושה ימי לחימה כלל האוכלוסייה התפנתה ובמחנה נותרו רק פעילי חמאס. ההתנגדות שלהם מתבטאת בעשרות רבות של שיגורי RPG, שמובילים לא פעם להפעלת מערכת מעיל רוח. עד כה בפעולה, הכוחות עצרו לחקירות 40 שבויים.
תיעוד מהתקיפות בג'באליה ורפיח
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בג'באליה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בג'באליה
פעילות הכוחות בג'באליה
( צילום: דובר צה"ל )
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בג'באליה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בג'באליה
( צילום: דובר צה"ל )
"חמאס שלט לגמרי כאן בג'באליה עד שהגענו הנה בימים האחרונים, השוק היה פעיל. במחנה הפליטים של העיר לא טיפלנו בתמרון", אומרים בצבא, "אין לנו מגבלות חימוש חריגות, יש אילוצים וניהול של כלכלת חימושים למלחמה ארוכה, ועד כה לפי הערכה הרגנו כ-200 מחבלים".
המפקדים והלוחמים מהאסון שבו נהרגו חמישה מלוחמי הפלוגה החרדית שבו ללחימה ופעלו כבר אתמול. בצבא מעריכים כי חלק מהמחבלים ברחו מג'באליה בתחילת הפעולה, אבל לאור ההתנגדות רבים מהם לא נסוגו. צה"ל פעל במשך יותר מחודש בג'באליה בשיא התמרון בחודש נובמבר ובסיום הפעולה שם הכריז כי השיג שליטה על העיר השנייה בגודלה בצפון הרצועה.

לחימה גם ברפיח, תקיפות אוויריות במרכז הרצועה

ג'באליה אינה המוקד היחיד שבו נלחם צה"ל ברצועה. חטיבות הקומנדו, גבעתי ו-401 בפיקוד אוגדה 162 ממשיכים את הלחימה בכמה אזורים ברפיח, והשמידו מרחב שיגור במזרח רפיח שבו מוקמו משגרי רקטות ארוכות טווח.
במקביל דיווחו הפלסטינים על תקיפות אוויריות שכוונו שכונת אל-ג'ניינה, מזרחית לעיר רפיח, במקביל להפגזות ארטילריות. לצד זאת, דווח גם על תקיפות אינטנסיביות בסביבת "מגדלי האסירים", צפונית-מערבית למחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה.
בסך הכול, ביממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-60 מטרות טרור ברצועת עזה, בהן מבנים צבאיים, חוליות מחבלים, מחסני אמל"ח, עמדות נ"ט ותשתיות טרור נוספות.