הרשויות במרילנד, ארצות הברית, הודיעו לפנות בוקר (יום ד') על השעיית החיפושים אחרי ששת הנעדרים בעקבות קריסת הגשר בבולטימור שאירעה בלילה שבין שני לשלישי. כוחות החירום הכריזו כי הם יוצאים מנקודת הנחה שכל השישה, פועלים שביצעו עבודות תחזוקה בגשר, נספו באסון.
"בהתחשב בפרק הזמן הארוך שעבר מאז שהתחלנו בחיפושים, במאמצים הרבים שהשקענו ובטמפרטורת המים, בשלב הזה אנחנו לא מאמינים שנמצא מישהו מהם בחיים", הודיע קצין משמר החופים שאנון גילרית' במסיבת עיתונאים הלילה. אחת הסיבות לכך שהוחלט להחזיר אל החוף את הצוללים שחיפשו את הנעדרים היא שטמפרטורת המים לא אפשרה להם להמשיך בפעילותם.
גשר פרנסיס סקוט קי, השוכן בכניסה לנמל בולטימור ועובר מעל נמל פטפסקו, קרס אתמול ב-1:30 לפנות בוקר כשהספינה "דאלי" התנגשה בו במהירות גדולה. מתחקיר ראשוני עולה כי הספינה, שהפליגה מבולטימור בדרכה לקולומבו שבסרי לנקה, סבלה מתקלה חשמלית שגרמה לאנשיה לאבד שליטה ולנטות לעבר עמודי הגשר. הצוות הספיק לשגר קריאת מצוקה ולהטיל עוגנים אל המים בניסיון של הרגע האחרון למנוע אסון, אך המאמץ לא הועיל, והיא התנגשה באחד העמודים במהירות גדולה. בתמונות מדהימות שתיעדו את האירוע נראו חלקי הגשר, שנבנה ב-1977 ונחשב לאחד האתרים הידועים בבולטימור, קורסים בזה אחר זה.
דיווחים שהגיעו אחרי הקריסה על כך שמכוניות רבות היו על הגשר בזמן שהתמוטט ונפלו אל המים עוררו חשש כבד מאירוע רב-נפגעים, אך לבסוף התברר כי ברוב כלי הרכב לא היו אנשים, וכי מספר הנעדרים נמוך משחשבו תחילה. שני בני אדם חולצו מהמים בחיים, אחד מהם במצב קשה, ועוד שישה הוכרזו כאמור נעדרים. שניים מהנעדרים הם עובדים זרים מגואטמלה, ודווח כי בין הקורבנות גם פועלים ממקסיקו, אל סלבדור והונדורס.
חסוס קמפוס, פועל שבעצמו עבד בגשר ומכיר כמה מאנשי הצוות הנעדרים, העיד כי סיפרו לו שהקורבנות היו בהפסקה כשהגשר קרס, ושחלקם ישבו במשאיותיהם. האחראי על התחבורה במרילנד, פול ווידפלד, הסביר כי הצוות שעבד על הגשר בזמן הקריסה עסק בתיקון בורות, והוא אמר כי הגשר לא קרס בשל כשל מבני כלשהו שלא טופל.
מושל מרילנד ווס מור הדגיש לרשת CNN כי מטרת פעולת החילוץ כעת היא לוודא שקרובי ההרוגים יוכלו לסגור מעגל. מור, כוכב עולה במפלגה הדמוקרטית, שיבח את אנשי הרשויות על שמיהרו לעצור את התנועה על הגשר ברגע שקיבלו קריאת מצוקה מהספינה, ובמסיבת עיתונאים אמר: "האנשים האלה גיבורים. הם הצילו חיים בלילה שעבר".
ה-FBI ושאר סוכנויות הביטחון בארה"ב הדגישו כי לא נמצא שום קשר לטרור באירוע הקריסה בבולטימור. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שקיבל עדכונים על האירוע, מסר כי מדובר ב"תאונה נוראית", והבטיח לבנות מחדש את הגשר ולפתוח את הנמל הסמוך בהקדם האפשרי. הנשיא הודיע כי בכוונתו להגיע לאזור האסון, וכי הממשל הפדרלי יממן את השיקום כולו.
לקריסה של גשר פרנסיס סקוט קי צפויות להיות השלכות כלכליות משמעותיות על תושבים הרבה מעבר לבולטימור. בעקבות הקריסה חוסמים כעת שרידי הגשר את רוב התנועה הימית בנמל בולטימור, שהוא הנמל התשיעי הכי עמוס בארה"ב מבחינת היקף המטען הזר המטופל בו ומבחינת שוויו של המטען הזה. מועסקים בו יותר מ-15 אלף עובדים, והוא מספק פרנסה בדרך זו או אחרת לעוד 140 אלף איש.
"אין ספק שהאירוע הזה יגרום פגיעה גדולה ומתמשכת לשרשרות האספקה", הודיע שר התחבורה האמריקני פיט בוטג'ג', והודה שמוקדם מדי לומר מתי יוכל הנמל להיפתח מחדש. ההערכה היא כי הפגיעה תיגרם לשרשראות אספקה בתוך ארה"ב, ולא מעבר לה, אך היא תשפיע על הצרכנים האמריקנים.
לקריסת הגשר צפויה להיות גם השפעה תחבורתית שתימשך חודשים, אם לא שנים. הגשר, שנקרא על שם המשורר שחיבר את מילותיו של המנון ארה"ב, היה עורק תחבורה מרכזי, וכ-34 אלף כלי רכב עברו בו מדי יום לפני הקריסה. הוא גם נחשב לאתר מוכר בבולטימור, ובעיני רבים היה סמל של ממש. "זה אתר שהסתכלנו עליו כל החיים שלנו", אמרה אמש המורה טיפאני וונגרט, בת 30, "ולפתע פתאום – הוא פשוט נעלם".
דונלד היינבוך, ראש שירותי כיבוי האש של בולטימור לשעבר, סיפר שהתעוררו בליל האסון בגלל רעידות בביתו שנגרמו מהקריסה לכמה שניות. "זה הרגיש כמו רעידת אדמה", סיפר. הוא נסע אל שפת הנהר, ולא האמין למה שראו עיניו. "הספינה הייתה שם והגשר היה במים, כאילו התפוצץ".
ג'יידן ווף, צעיר בן 20, היה אחד מכמה נהגים שניצלו בנס מהאסון: אמו ג'ן סיפרה כי הוא נסע על הגשר שלוש דקות לפני הקריסה. לה נודע על האסון כשהתקשר אליה כדי לדווח לה שחמק מההתמוטטות במזל גדול. "הוא הגיע אליי הביתה, כולו בפניקה. הוא לא הבין שהגשר קרס עד שהחברה שלו שלחה לו הודעה ושאלה אם הוא בסדר. בהתחלה הוא חשב שהיא שואלת את זה כי הם רבו לפני כן, ואז היא אמרה לו שהגשר קרס".