צה"ל תקף עד הצהריים (יום ב') יותר מ-300 מטרות ברחבי לבנון ונערך להמשך התקיפות המאסיביות. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי שיגר אזהרה ממוקדת לתושבי בקעת הלבנון: "בקרוב נתקוף".
הצהרת דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
צה"ל תוקף במרחב דרום לבנון
צה"ל תוקף במרחב דרום לבנון
צה"ל תקף מאות יעדים בעיקר בדרום לבנון
(צילום: REUTERS/Aziz Taher)
3 צפייה בגלריה
עקירה מצידון בעקבות תקיפות נרחבות של צה"ל
עקירה מצידון בעקבות תקיפות נרחבות של צה"ל
הבריחה ההמונית מאזור צידון
3 צפייה בגלריה
דובר צה"ל קורא לתושבי בקעת הלבנון הבקאע לעזוב
דובר צה"ל קורא לתושבי בקעת הלבנון הבקאע לעזוב
הקריאה לתושבי בקעת הלבנון להתפנות
"בכדי להקדים ולסכל תקיפות לשטחנו, אנו מרחיבים את ההתקפה בהתאם לתוכניות ובאופן שיטתי", אמר תת-אלוף הגרי. הוא ציין כי חיזבאללה מאחסן בבקאע "אמצעי לחימה אסטרטגיים במבנים אזרחיים", ומסכן ביודעין את האוכלוסייה האזרחית.
עוד אמר הגרי כי צה"ל פועל כל העת כדי לאתר את אמצעי הלחימה תוך צמצום פגיעת באוכלוסייה האזרחית בלבנון: "אני מזהיר את תושבי בקעת הלבנון, זו אזהרה ממוקדמת לכפרים בבקאע, התושבים בסמוך למבנים שבהם מאוחסנים טילים - תתרחקו מהם מיד. תתרחקו לשם ביטחונכם והגנתכם. אתם רואים את הפעולה שאנחנו עושים כעת בדרום לבנון. חיזבאללה מתכוון לשגר את אמצעי הלחימה לשטח ישראל ואנחנו לא נאפשר את זה. תתרחקו מהם".
הגרי אמר במסר ללבנונים: "חיזבאללה משקר לכם ומסכן אתכם. הישמעו לאזהרות צה"ל. אזרחי ישראל, צה"ל עושה ויעשה הכל כדי להגן עליכם. אנחנו ממשיכים לקיים הערכת מצב ונעדכן אתכם בכל התפתחות".
תקיפה בענקון, דרום לבנון

זמן קצר לאחר הצהרת דובר צה"ל, דיווחה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, על תקיפות באזור המערבי של בקעת הלבנון. בסך הכל, משעות הבוקר צה"ל ביצע שלושה גלי תקיפות נרחבים בשטח לבנון, שבהם הותקפו משגרים, מרחבי שיגור, אמצעי לחימה, מבנים ועוד. לפי שעה, משרד הבריאות הלבנוני דיווח על לפחות 100 הרוגים ועוד 400 פצועים ברחבי המדינה.
בהודעת דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, שאליה צורפה המפה המסמנת את האזור שממנו עליהם להתפנות, הוא קרא לתושבי בקעת הלבנון לעזוב את בתיהם "באופן דחוף", תוך שעתיים. בהודעה נכתב כי "פעולות חיזבאללה מאלצות את צה"ל לפעול נגד תשתיות טרור בכפרים שלכם. צה"ל לא מעוניין לפגוע בכם - אם אתם נמצאים בתוך או ליד בית המכיל נשק חיזבאללה, עליכם לעזוב אותו ולהתרחק ממנו תוך שעתיים, מרחק של לא פחות מ-1,000 מטרים מחוץ לכפר, או ללכת לבית הספר המרכזי הקרוב ולא לחזור עד להודעה חדשה". ההודעה נחתמה במשפט הבא: "כל מי שנמצא ליד אנשי חיזבאללה, מתקניו וכלי הנשק שלו מסכן את חייו ואת חיי בני משפחתו".