2 צפייה בגלריה
אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל-ת'אני פסגה הערבית-אסלאמית סעודיה ריאד ערב הסעודית
אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל-ת'אני פסגה הערבית-אסלאמית סעודיה ריאד ערב הסעודית
אמיר קטאר שייח תמים בן חמד אל-ת'אני בפסגה הערבית-אסלאמית בריאד
(צילום: רויטרס / Saudi Press Agency/Handout)
משלחת קטארית נחתה היום (שבת) בנתב"ג במטוס מנהלים קטארי, שבו שמונה מקומות. הביקור החריג קשור למשא ומתן לשחרור החטופים המתבצע בתיווך קטאר, וגם לעסקאות עתידיות. אתמול דווח שקטאר הקימה חמ"ל שבו מנוהלים המגעים לפרטי פרטים, וככל הנראה הוחלט לשלוח את הנציגים לשטח כדי להיות "קרובים" לזירת ההתרחשויות. המטוס נחת בקפריסין והמריא לישראל. עד כה ראש המוסד דדי ברנע הוא זה שנסע לדוחה כדי לנהל שם את המגעים - או שהם נוהלו בשיחות טלפון.
דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל-אנסארי התייחס אתמול לשחרור החטופים והאסירים, וציין כי בהתאם להסכם "נכנסו משאיות סיוע שהיו אמורות לרצועת עזה". אל-אנסארי אמר כי קטאר "שמרה על תקשורת עם שני הצדדים והצלב האדום לאורך תהליך חילופי השבויים", והדגיש כי בדוחא ממשיכים לעקוב אחר המצב ומאפשרים את חילופי המידע בין הצדדים בזמן, כדי להבטיח טיפול בכל בעיה שעלולה לקרות. "קטאר ממשיכה בקשר הדוק עם שותפיה האזוריים והבינלאומיים כדי להבטיח את יישום הסכם הפסקת האש", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
דוד דדי ברנע ראש המוסד בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור
דוד דדי ברנע ראש המוסד בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור
ברנע. נמצא בקשר הדוק עם הקטארים
(צילום: יריב כץ)
אנשי המוסד נמצאים במגעים הדוקים עם קטאר, שמנהלת בדוחא את העסקה לשחרור החטופים והפסקת האש ועוסקת בכל פרט בה. שר במשרד החוץ הקטארי מוחמד אל-חולייפי התייחס אמש בריאיון לרשת NBC לשחרור החטופות והחטופים, ואמר: "אנחנו לא הולכים לנוח בדוחא עד שנוודא את שחרור כל האזרחים". לדבריו, "אין עדיפות לאזרחים ממדינה כזו או אחרת. זה הרושם שקיבלנו".
ראש המוסד דוד ברנע ביקר ביום רביעי בקטאר ונפגש עם בכירים שם. מטרת נסיעתו של ברנע, לו יש קשרים עמוקים ויחסי אמון עם מנהיגי קטאר, הייתה לסגור את כל הפרטים האחרונים לפני הוצאתה לפועל של העסקה לשחרור החטופים וכדי לוודא שהיא תיושם.
ראש ממשלת קטאר ושר החוץ שלה, מוחמד בן עבד אל-רחמאן אל-ת'אני, הביע תקווה לפני ימים אחדים כי ההפוגה ברצועת עזה תביא להפסקת הלחימה לגמרי. "אנו מקווים שהפסקת האש תביא להסכם מקיף וכולל שיעצור את מכונת המלחמה ואת שפיכות הדמים ויביא לתהליך שלום מקיף וצודק בהתאם להחלטות הבינלאומיות".