בנט: "ישראל נמצאת בתחילתה של מהפכה בנושא שינויי אקלים"
(צילום: רויטרס)

ראש הממשלה נפתלי בנט השתתף הערב (שני) באירוע קבלת הפנים לראשי המדינות בוועידת האקלים, שאירח יורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס. בנט שוחח עם המנהיגים על משבר האקלים, אך גם בקורונה, ובעיקר בחיסון השלישי שסייע לישראל לצלוח את הגל הרביעי של המגפה. בתמונה שצולמה על-ידי צלם סוכנות הידיעות הצרפתית, תועד בנט משוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט עם ג'ו ביידן ובוריס ג'ונסון בוועידת האקלים
נפתלי בנט עם ג'ו ביידן ובוריס ג'ונסון בוועידת האקלים
התעניינו במצב הפוליטי בישראל. בנט, ביידן וג'ונסון באירוע קבלת הפנים
( צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ואנגלה מרקל בוועידת האקלים
נפתלי בנט ואנגלה מרקל בוועידת האקלים
שוחחו ארוכות. בנט ומרקל
ראש הממשלה הזכיר בשיחותיו עם המנהיגים גם את הסוגייה האיראנית, ואמר כי טהרן מתקדמת בקצב העשרת אורניום ונמצאת בנקודה המתקדמת ביותר, ולכן צריך להגביר את התקיפות ברמה הבינלאומית כלפיה. הנושא הפלסטיני לא עלה בשיחות.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה השתתף הערב באירוע קבלת הפנים לראשי המדינות שערך יורש העצר הבריטי ונסיך ויילס, הנסיך צ׳ארלס. באירוע שוחח ונפגש רה"מ עם שורת מנהיגים, בהם ביידן, ג'ונסון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הנסיך ויליאם ואשתו הדוכסית קייט מידלטון, הנסיך צ׳ארלס, נשיא קניה אוהורו קניאטה ועוד".
גורם בפמליית ראש הממשלה אמר כי עם ג'ונסון וביידן שוחח בנט על האפשרויות המעשיות להצלחה במאבק העולמי נגד איום האקלים. "השניים אף התעניינו ביציבות הפוליטית בישראל, ובשיחה המשולשת החליפו המנהיגים רשמים על ניהול קואליציות מורכבות", נמסר.
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט וקייט מידלטון בוועידת האקלים
נפתלי בנט וקייט מידלטון בוועידת האקלים
שוחחו על דרכים לרתימת בני נוער לטיפול במשבר האקלים. בנט וקייט מידלטון
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט והנסיך צ'ארלס בוועידת האקלים
נפתלי בנט והנסיך צ'ארלס בוועידת האקלים
בנט והנסיך צ'ארלס
בנט שוחח עם ג'ונסון, בין היתר, גם על התקרית שאירעה מוקדם היום עם שרת האנרגיה, קארין אלהרר שלא הוכנסה למתחם הוועידה בגלל בעיות נגישות. לפי הגורם, "סוכם כי השרה תגיע מחר עם רה"מ בנט למתחם הוועידה וכן, כי תשתתף בפגישת בנט-ג'ונסון".
עם הנסיך ויליאם והדוכסית קייט מידלטון שוחח בנט על דרכים לרתימת בני נוער וצעירים לטובת המאמץ בנושא האקלים. עם הקנצלרית מרקל שוחח בנט ארוכות, בהמשך לביקורה האחרון בארץ ולשתי פגישות קצרות שניהלו היום במתחם המנהיגים.

ועידת האקלים - כתבות נוספות

גורם מדיני אמר כי "משהו נפתח כלפי ישראל בעולם. הייתה פגישה מצוינת עם נשיא צרפת ופגישה טובה עם רה"מ אוסטרליה, איטליה ונשיא הונדורס. בין לבין היו פגישות צד עם טרודו ומודי, שמחר ייפגש עם בנט באופן מסודר". הגורם אמר כי המסר המרכזי שבנט ניסה להעביר זה שישראל תהיה מוקד של חדשנות בתחום האקלים, והוסיף כי "כל מנהיג שניגש לבנט שאל על הממשלה החדשה ומיד עבר לדבר על הקורונה, בדגש על חיסון הבוסטר".

ישראל וצרפת "שמות את המשבר מאחור"

בנט נפגש בשולי הוועידה עם שורת מנהיגים, בהם קנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא ליטא גיטנאס נאוסדה, נשיא שוויץ גי פרמלין, נשיא קונגו פליקס טשיסקדי, נשיא לטביה אגילס לויטס, נשיא אקוודור גיירמו לאסו, נשיא סיארה לאון יוליוס מאדה ביו, נשיא אירלנד מייקל היגינס ונשיא מקדוניה סטבו פנדרובסקי. חלק מהפגישות עם המנהיגים תואמו מראש - וחלק אירעו תוך כדי האירוע. כמו כן בנט קיים פגישות רשמיות גם עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון וראש ממשלת איטליה מריו דראגי. מחר ייפגש רה"מ עם ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון ויורש העצר הבחרייני.
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בוועידת האקלים
נפתלי בנט בוועידת האקלים
נפתלי בנט בוועידת האקלים
(צילום:AP)
"זאת הפעם הראשונה שישראל באה עם משהו משמעותי לוועידת האקלים ועם אג'נדה מרחיקת לכת. ישראל מיישרת קו עם אפס פליטות וזה מסמל לעולם שישראל היא מהמתקדמות שבמדינות העולם ושהממשלה לוקחת את האקלים בצורה רצינית. גם כי רה"מ אומר שאקלים זה עניין של מדע ועובדות, ולא עניין של ימין ושמאל", הוסיף הגורם. "הוא מסמל את ישראל כמקום נורמלי עם המדינות המתקדמות. בנט הבהיר שישראל היא מדינה מאוד קטנה וההשפעה של כל צעד שיינקט הוא קטן, אבל מה שישראל יכולה לעשות כ'גיים צ'יינג'ר' זאת החדשנות. ישראל היא השחקנית החשובה ביותר בעולם בתחום המים - ומה שעשתה בתחום הזה היא רוצה לעשות גם באקלים".
מוקדם יותר נפגש בנט בשולי הוועידה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארבע עיניים, ברקע המתיחות סביב פרשת NSO. גורם מדיני אמר כי השניים סיכמו שהנושא ימשיך להיות מטופל באופן דיסקרטי ומקצועי, וברוח של שקיפות בין הצדדים. "המנהיגים סיכמו לחזק את שיתופי הפעולה בין המדינות ולהסתכל קדימה", נמסר.
בנט בפגישה עם מקרון
(צילום: עומר מירון, לע"מ)

בשבועות האחרונים התקיימו מגעים בין ישראל וצרפת בניסיון לפתור את המשבר בעקבות פרשת NSO, לאחר שהצרפתים דרשו מישראל הבהרות בנושא השימוש שנעשה בתוכנת "פגסוס" של חברת NSO הישראלית למעקב לכאורה אחר מקרון ואחרי אישים צרפתים אחרים. גורמים המעורים בפרטים אומרים כי ישראל סיפקה את ההבהרות הנדרשות, ובפגישה בין בנט למקרון ההדורים יושרו והשניים סיכמו להותיר את המשבר מאחור. לאחרונה ביקר ראש המל"ל איל חולתא בפריז והתחייב בפני הצרפתים שישראל תאלץ את NSO לחייב את לקוחותיה שלא לחדור למכשירי טלפון בצרפת, בדומה להתחייבות שיש לה כלפי ארה"ב ובריטניה.