4 צפייה בגלריה
נהוראי יצחק
נהוראי יצחק
נהוראי יצחק
( מתוך פייסבוק)
הישראלי שנעצר בסיני אתמול (שבת) אחרי שנקלע לעימות פיזי עם תושב מקומי הוא נהוראי יצחק, בן 18, חסיד חב"ד שהגיע לנואיבה, לדבריו, כדי לדאוג למטיילים לאוכל כשר בחצי האי. לגרסתו של יצחק, העימות עם אותו מקומי – עובד קאמפ בנואיבה – היה חלק מהגנה עצמית על רקע פריסה תמימה של דגל "מלך משיח" המזוהה עם חב"ד.
יצחק, ששהה בסיני בשבת האחרונה, הציע להעביר את השבת יחד עם שומרי הכשרות והדתיים שמבקרים בחצי האי כדי "לקרב את הגאולה ולזכות לאחדות עם ישראל בסיני". בצאת השבת רצו כל הישראלים לעשות תמונה קבוצתית, עם יותר מ-100 מטיילים. יצחק רצה להחזיק דגל חב"ד, אך בעל המקום לא הרשה – ויצחק ביקש סליחה ותכנן להחזיר את הדגל לשקית.
אלא שלפי גרסתו, אחד העובדים של הגיע בלהט וכעס, ודחף אותו לעיני כולם. יצחק, מצידו, דחף אותו בחזרה וביקש שיניח לו, בזמן שהמצרי המשיך לתקוף אותו למרות ניסיון הפרדה מצד הישראלים. צוות העובדים במקום חסם בגופו את היציאה, והחל לריב עם הדתיים במקום – בזמן שבעל הקאמפ בנואיבה כיבה את האינטרנט האלחוטי והקשה על אפשרות לדווח על המקרה.
4 צפייה בגלריה
נהוראי יצחק
נהוראי יצחק
יצחק בתחנת המשטרה בסיני. לא זוכה לאוכל כשר
(מתוך פייסבוק)
בין השוהים במקום היו ישראלים שרכשו כרטיס סים מצרי, וכך התאפשר להם לדווח למשפחות בישראל על המקרה – בניסיון להגיע לקונסוליה והשגרירות המצרית. כשהישראלים הגיעו לדרג מדיני גבוה בישראל הודות למשפחותיהם בארץ, המצרים שלחו לקאמפ ניידות משטרה. יצחק נלקח לתחנה בכפוף להבטחה שמדובר ב"סולחה", אך הוא עדיין לא הוחזר אל הקאמפ ואל יתר האנשים – ונדרש לחתום על מסמכים שבהם מפורטות עבירות שלא עבר. כשהיה תשוש ועייף, ואחרי שהובטח לו שישוחרר, הוא חתם – אך לא שוחרר, ונותר ללא טלפון, אוכל כשר או תנאים בסיסיים.
רונית שניאור, צעירה ישראלית שהתלוותה אל יצחק לאחר המעצר, סיפרה כי "התלוויתי אליו לכל חקירות המשטרה. יש פה הרבה בעיות וחוסר צדק. בעיקר בעיה שאין לו יכולת להציג את עצמו כי הוא לא יודע אנגלית וערבית. אמרו לי לצאת ולא אפשרו לו לאכול אוכל כשר. הם העלו את הקנס ורצו שיחתום על דברים שלא עשה. אמרו לי להסביר לנהוראי שלא שילם כסף בקאמפ והרים את הקול".
4 צפייה בגלריה
נהוראי יצחק
נהוראי יצחק
"בית משיח חב"ד סיני". ההזמנה של יצחק לקאמפ בנואיבה
( מתוך פייסבוק )
4 צפייה בגלריה
נהוראי יצחק
נהוראי יצחק
( מתוך פייסבוק)
לדבריה, "אמרתי להם 'למה לחתום על דברים שלא עשה?'. הוא היה גמור. הבטיחו שישחררו אותו. הוא חתם, אבל ברגע שהשיגו חתימה אמרו לי ללכת ושלא משחררים אותו. הוא לא הספיק להניף את הדגל של מלך המשיח. התאספנו כולם לתמונה קבוצתית וביקשנו מאחד מהצוות לצלם אותנו מחוץ לחושה. בעל הקאמפ קלט את הדגל, בא בריצה והעיף אותו. אחר כך הוא דחף אותו. נהוראי החזיר לו בדחיפה ושאל 'מה אתה רוצה ממני', והמצרי דחף בחזרה ובעט בנהוראי".
שניאור ציינה כי "הישראלים חיפשו להפריד. זה היה ממש מפחיד. הערבים הביאו סכין ואלה. הם סגרו את החושה ואמרו אף אחד לא יוצא. דמיינו שהולך להיות פיגוע. אנחנו לא מתחרטים שהלכנו לשם אבל לא הבנו לעומק את הכבוד של כל אחד. זה היה בתמימות. לא הייתה כוונה להעליב אותם. בתחנה נהוראי שם רגל על רגל והם נתנו לו סטירה".
מוקדם יותר מסר משרד החוץ כי "אמש התקבל דיווח על אזרח ישראלי שנעצר לאחר שנקלע לעימות עם תושב מקומי בסיני. המקרה מטופל על ידי קונסול ישראל במצריים והמחלקה לישראלים בחו"ל, שנמצאת בקשר עם בני משפחתו".