סא"ל מידן ישראל, מפקד הספקה בפיקוד הדרום נפל בעת מילוי תפקידו במהלך המלחמה. "הוא נתן את כל חייו לצבא. בגלל התפקיד שלו הוא עבד מהיום הראשון של הלחימה מסביב לשעון, לילות כימים", סיפרה בכאב אלמנתו מורן.
"הוא דאג שיהיה לחיילים הכל, והעמיס על עצמו פיזית ונפשית. הוא לא ישן ולא אכל והחליט לחזור הביתה להניח את הראש לכמה שעות, כי בבסיס הוא לא הצליח", הוסיפה מורן. "שלוש דקות אחרי שעלה על ההגה הוא נהרג בתאונה".
2 צפייה בגלריה
מידן ישראל
מידן ישראל
סא"ל מידן ישראל ז"ל
( (באדיבות המשפחה))
הפנייה ישראל במלחמה לנרצחים ולחללים
מידן גדל במזכרת בתיה ועבר למושב ירחיב בעקבות רעייתו מורן. יחד הם הביאו לעולם בעשור האחרון שלושה ילדים. "הבת שלי בכיתה א' ומהרגע שיצא מהבית היא מתקשרת אליו מדאגה. הוא היה מאוד עסוק ולא הצליח לדבר איתה, ובכל פעם שהוא לא ענה היא אמרה 'אבא נהרג'".
"היא ידעה כמה החיילים חשובים לו. באו לפה בשבעה וסיפרו עליו דברים שאפילו אני לא הכרתי", הוסיפה מורן. "כשהגיעו לפה המפקדים שלו הבת שלי ביקשה מהם שיראו לה שיש לחיילים הכל, שגם עכשיו, כשאבא שלה לא כאן, לא חסר להם כלום".
מידן הובא למנוחת עולמים ביום שישי בבית העלמין הצבאי בכפר סבא, שמו הותר לפרסום רק השבוע. אביו זוהר ספד לו: "אני מצדיע לבני היקר המושלם שנפל במילוי תפקידו במאמץ המלחמתי. איבדתי את היקר לי מכל, הלב שלי נקרע ומתקשה למצוא נחמה".
2 צפייה בגלריה
סא"ל מידן ישראל ז"ל
סא"ל מידן ישראל ז"ל
מידן ומורן. "השארת לי חור ענק בלב, לנצח תישאר אהוב שלי"
(באדיבות המשפחה)
רעייתו מורן ספדה גם היא: "הלכת בלי לומר שלום. השארת אותי עם שלושה ילדים נסיכים מהממים שכל כך אוהבים אותך ותחסר להם כל חייהם מעתה והלאה. ליאבי המתוק בכל יום שואל מחדש 'אמא, אבא יחזור היום?' ואני עונה בהססנות שכזאת 'לא נראה לי ליאבי''".
"את כל חייך הקדשת לצבא, זה תמיד היה המקום הראשון מבחינתך. הכל היה תמיד הכי חשוב והכי דחוף, ואני כל הזמן הסברתי לילדים על חשיבות השליחות והגאווה", הוסיפה. "אין לי מושג מאיפה להמשיך או מאיפה להתחיל את החיים, אבל אני מתחננת בפניך שתתן לי כוחות להרים את הראש ולצעוד קדימה. השארת לי חור ענק בלב, לנצח תישאר אהוב שלי".