(צילום: משי בן עמי)

ברקע הסיכומים המתגבשים על הרכב הממשלה הבאה, חברי מפלגות הממשלה היוצאת והאופוזיציה הנכנסת נערכים ל"קרבות" במשכן. משרד האוצר מיועד ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' - והדבר "מדאיג מאוד" את ח"כ נעמה לזימי, מספר 2 בעבודה. "צחקתי עם חבר כלכלן שאני עוד אתגעגע לליברמן אם סמוטריץ' ייכנס", אמרה הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet.

מרכיבים ממשלה - כתבות נוספות

"זה מטריד מאוד, התפיסה שלו מאוד מאוד ברורה לצמצום שירותים חברתיים, צמצום זכות השביתה. מאוד מדאיג ארגוני עובדים. ניכר שתהיה לנו ממשלה שנצטרך להילחם בה", העריכה לזימי. עם זאת היא ציינה כי היא לא שוללת שיתופי פעולה אם מי שמסתמן כשר האוצר הבא: "אם הוא יחליט לפרק מונופולים אני כמובן אצטרף אליו, אך מבחינתו אין משבר בענף הטיפול בגיל הרך ואין משבר של בענף הפסיכולוגיה. אם הברירה היא בין סמוטריץ' לדרעי - אני מעדיפה את דרעי".

3 צפייה בגלריה
נעמה לזימי
נעמה לזימי
סמוטריץ' שר האוצר? "עוד אתגעגע לליברמן"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- בוא נדבר על 'אופוזיציה לוחמנית', אתם שבריר מפלגה בתוך אופוזיציה שלא מצליחה להתאחד מאחורי איש אחד. "להיפך, אנחנו המלצנו על יאיר לפיד ושיתפנו פעולה בוועדה המסדרת. בסיפור הזה של אופוזיציה טובת המדינה עומדת מעל הכול. זה אומר הדרת נשים - אנחנו נילחם, פסקת ההתגברות - אנחנו נילחם, פגיעות כלכליות - אנחנו נילחם. אני אעשה הכול כדי שאנחנו נעשה את זה בצורה אחידה ולא סוליסטית".
לזימי קראה לכל מפלגות האופוזיציה הצפויה לשים מאחור את הבחירות. "הן נגמרו, התוצאות הוכרעו. התפקיד שלנו ברור וזה להילחם על הדמוקרטיה ועל המדינה. מבחינתי המטרה שנהיה מתואמים אל מול הדברים שהולכים להיות", ציינה.
היא ניסתה להסביר את התנהגות חלק מהגורמים אחרי הבחירות: "היה איזה שוק כנראה ראשוני, אני לא רוצה שיהיו את המשקעים האלה עכשיו באופוזיציה. צריך להבין שיש משימה מול הדבר הזה - והמשימה היא לא לנגח את מפלגות האופוזיציה. נגמרו הבחירות, פעלנו כגוש לא נכון - חשבון הנפש ימדד באיך נהיה כאופוזיציה לא פחות".
(צילום: משה מזרחי, משי בן עמי)

3 צפייה בגלריה
מאיר כהן
מאיר כהן
"לא מצליח להבין למה אף אחד לא רוצה את הרווחה". מאיר כהן
(צילום: יואב דודקביץ')
ח"כ מאיר כהן, שר הרווחה והביטחון החברתי, ניסה להסביר מדוע לעומת המאבק על תיק האוצר - על תיק הרווחה אף אחד לא נאבק. "אני לא מצליח להבין את זה, אבל בסוף יגיע מישהו ואני מקווה שמישהו עם נשמה גדולה שמבין שזה אחד המשרדים החשובים בארץ. להיות שר רווחה זו עבודה קשה מאוד".
- מי היית מצפה שיבקש את המשרד? "אני לא אביע דעה על זה, כל אחד שיגיע אנחנו נקבל אותו בחיבוק גדול מאוד".
הוא נשאל אם כמי שנמצא בקשר טוב עם המפלגות החרדיות יו"ר ש"ס דרעי ראוי להיות שר בשל עברו המשפטי ואמר כי "יש כנסת ויש בית משפט והם צריכים לקבל החלטה, הוא יודע שיש מכשול. אני מכבד את דעתה של היועמ"שית ובית המשפט. נהיה אופוזיציה לוחמת, לא נפגע בשום דבר שקשור לליברליות, זה יהיה לנו קשה אבל נהיה שם בכל הכוח".
- למה אתם לא מצליחים לאחד את כולם באופוזיציה? "כן, יש עדיין ויכוחים אצלנו. יש גלי הדף אחרי הבחירות. יש אנשים שמערערים על יאיר לפיד, חבל לי. במקום להתמודד נגד הקואליציה, הם הולכים נגד יאיר. אני מצפה מגנץ ללכת עם לפיד. לאופוזיציה יש תפקיד מאוד חשוב בממשלה המסתמנת הזו. אני באמת חושב שהממשלה הקודמת פעלה מצוין. יש לנו כל כך הרבה משימות, בואו נפעל ביחד ובאחדות".

3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"חושש מסערה גדולה". נחמן שי
(צילום: אוהד צויגנברג)
חבר מפלגת העבודה נוסף שהיה סביב שולחן הממשלה היוצאת הוא שר התפוצות, נחמן שי, שאמר כי הוא חושש כי הממשלה המתגבשת תביא ל"סערה גדולה" ביחסים בין ישראל ליהדות ארה"ב.
"כמובן יהיו עוד קולות שיגידו 'אל תתרגשו' ו'הם לא משלמים מסים'. חברים, הקשר היהודי הולך מעל ומעבר לממשלה כזו או אחרת". לדבריו, "הם שואלים את עצמם עכשיו האם מדינת ישראל באמת רואה בהם נכס, רואה בהם אחים ואחיות או שילכו לדרכם, הם לא יעצרו את זה כי הם אוהבים אותנו יותר מאשר אנחנו אוהבים אותם".
על האפשרות לירידה המונית מהארץ אמר בריאיון ל-ynet radio: "אני מקווה שזה לא יקרה, אבל אני קורא כמובן בכל מקום חס וחלילה שאנשים יעזבו. אנחנו צריכים להילחם על הדברים שאנחנו מאמינים בהם". עם זאת הוא ציין: "יש לנו כבר היום כ-25 אלף איש שמדי שנה בשקט יוצאים מהארץ וחלק מהם לא חוזרים".