בהלה באזורים שבשליטת החות'ים בתימן אחרי התקיפות הישראליות בחודיידה. התקיפות, שפגעו בין היתר במתקני נפט ותחנת כוח - לצד מחסני אמל"ח איראניים - הוציאו את התימנים המבוהלים אל תחנות הדלק, מחשש למשבר אנרגיה נוסף במדינה מוכת הרעב והאסונות.
תורי ענק לתחנות הדלק בתימן
(מתוך X)

2 צפייה בגלריה
תיעוד ערבי מהתורים לתחנות הדלק בתימן
תיעוד ערבי מהתורים לתחנות הדלק בתימן
הבהלה בתחנות הדלק בתימן
(מתוך X)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפיצוץ בחודיידה , תימן
תיעוד מפיצוץ בחודיידה , תימן
התקיפה בחודיידה
( צילום: AFP /ANSARULLAH MEDIA CENTER)
בתיעודים שהופצו היום מתימן ניתן לראות תורי ענק לתחנות, וגורם בצנעא מסר ל-ynet כי "כולם נסעו למלא דלק במכוניות שלהם. אנשים חוששים מחזרת משבר נגזרות הנפט ומעלייה במחירים. חודיידה תסבול מאוד מתקיפת מכלי הדלק של תחנת החשמל בעיר. העיר סובלת מגל חום קשה וייתכן שלא יהיה חשמל, מה שיכול להביא גם למקרי מוות רבים".
הגורם התימני גם אמר ל-ynet כי אנשים רבים בחודיידה - שבתיהם בקרבת הפיצוץ - נמלטו והשאירו הכל מאחוריהם. לדברי המקור, התקיפה הישראלית "תכפיל את סבלם של התימנים שסובלים גם ככה ממשבר כלכלי חונק". לדבריו, אזרחים רבים כועסים על החות'ים - שכן "האנשים רוצים דלק, עזה פחות מעניינת אותם עכשיו".
בתגובה לעומסים בתחנות הדלק חברת הנפט התימנית הודיעה הערב כי אין בעיה של אספקה בחודיידה באזורים השונים ואין צורך "להפעיל לחץ" בתחנות. החברה טענה בהודעה כי ננקטו צעדי זהירות לכל אירוע חירום.
בצה"ל מזכירים כי תימן חצויה ובמחציתה שולטים החות'ים דרך נמל חודיידה, שמשמש צינור אספקה עיקרי לשלטונם - ולקבלת אמצעי לחימה. 70% מהסחורות ההומניטריות שמגיעות לנמל מגיעים לאזורים שעליהם שולטים החות'ים, ולכן קיבל הנמל "פרוטקשן" מערבי שנתן לו חסינות מתקיפות - אף שיש להם נמלים נוספים שדרכם עוברות סחורות.
בצה"ל אומרים כי התקיפה כללה תכנון קפדני והיערכות לתרחישי הסתבכות או תקיפות במקביל מהמרחב. בצבא מעריכים כי עוד ישתמשו בתקיפות וביכולות ארוכות הטווח הללו במהלך המלחמה, ולכן ממעטים בפרטים על האופן שבו תקף חיל האוויר: "אנו ערוכים להתמודד עם איומים מתימן גם בהמשך - ועדיין צריך לזכור שלא מדובר בהגנה הרמטית".