כמעט שבוע וחצי עבר מאז הפעם האחרונה שבה שמעה משפחת מור מקריית ארבע את קולו של איתן בן ה-23. בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר הוא אבטח את המסיבה ברעים, ומאז הטבח שחוללו שם מחבלי חמאס ניתק הקשר איתו. ההורים אינם יודעים אם נרצח וטרם זוהה או שנחטף לעזה, אבל אביו צביקה מבהיר כבר עתה שהוא אינו מעוניין בעסקת חילופי שבויים. "אנחנו לא רוצים עסקת שליט 2", הוא אומר. "בזמן המלחמה צריך לחשוב על הכלל ולהקריב. אנחנו מתפללים להכרעת האויב".
הסרטון האחרון שאיתן שלח לדודו

6 צפייה בגלריה
איתן מור, נעדר
איתן מור, נעדר
איתן מור, נעדר. האב צביקה: "צריך להסתכל דורות קדימה"
6 צפייה בגלריה
השיחה האחרונה של איתן מור עם דודו
השיחה האחרונה של איתן מור עם דודו
ההתכתבות האחרונה של איתן עם דודו
הפעם האחרונה שבה שוחח איתן עם הוריו הייתה כמה דקות לפני כניסת השבת. ההורים הם שומרי שבת המתגוררים בקריית ארבע, ואילו הוא גר בירושלים ועובד בבית קפה ומדי פעם באבטחה. ההורים כלל לא ידעו שבכוונתו לנסוע לאבטח את המסיבה בקיבוץ רעים, ומניחים שהוא קיבל את ההחלטה רק מאוחר יותר באותו הערב.
בבוקר של מתקפת הטרור הרצחנית, כשמחבלי חמאס פרצו למסיבה והחלו לירות לכל עבר, ברחו איתן וחברו על נפשם. "איתן דיבר עם אחי כי הוא ידע שאנחנו לא נהיה זמינים בשבת", אומר צביקה. "עד צאת השבת בכלל לא היה לנו מושג מה מתחולל במדינה ומה קרה לאיתן. כשהשבת יצאה אחי התקשר וסיפר שהוא לא שמע מאיתן מאז הבוקר". העדות האחרונה על איתן הייתה של אחד הניצולים, שסיפר כי ראה אותו ואת חברו מפנים גופות של שתי צעירות למקום בטוח. "מאז לא יודעים מה קרה להם".
(צילום: חגי דקל, ירון ברנר)

6 צפייה בגלריה
רעים
רעים
כלי רכב נטושים ליד זירת המסיבה ברעים שהפכה לטבח
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
כעת מבהיר צביקה כי גם אם בנו נמצא בין עשרות החטופים הישראלים המוחזקים בעזה, הוא אינו רוצה שמחבלים ישוחררו מהכלא הישראלי בתמורה להשבתו. "אנחנו לא רוצים שתהיה פה עסקת שליט 2. מי ששוחררו בעסקה ההיא הם מחבלים שהיום מובילים את הפיגועים הקשים ביותר ושהובילו את המתקפה האחרונה. ברור שאנחנו רוצים את הבן שלנו בבית, אבל לא במחיר שדבר נורא כזה יקרה בשוב עוד כמה שנים. אנחנו מתפללים להכרעת האויב כדי שהזוועות האלה לא יקרו יותר אף פעם".
את העמדה יוצאת הדופן שלו מסביר מור בכך שבזמן מלחמה יש לחשוב על הכלל: "אם כל אחד יחשוב על עצמו לא תהיה לנו מדינה. צריך להקריב ולהסתכל דורות קדימה על העתיד של עם ישראל. מזה אנחנו שואבים כוחות. היום הצטרפנו למטה משפחות גדול, ויחד נעבוד במשותף ונחזק אחד את השני".