ההתפרעות ונאום סער
(צילום: ניצן דרור )

למרות הסקרים המדשדשים והביקורת החריפה מימין ומצד חלק מציבור המתנחלים, שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער ערך הערב (יום שני) כנס פוליטי בהשתתפות כ-300 פעילים בתיאטרון "היהלום" ברמת-גן. במהלך נאומו של סער התפרץ פעיל פוליטי לדבריו והורחק בכוח - תוך ששר המשפטים קורא לפעילים "לא להיגרר לפרובוקציות, לכבד וללוות".
4 צפייה בגלריה
פעיל ליכוד התפרע ופונה בכנס הפעילים של תקווה חדשה
פעיל ליכוד התפרע ופונה בכנס הפעילים של תקווה חדשה
סער והפעיל שהפריע בכנס
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
כנס פעילי מפלגת תקווה חדשה
כנס פעילי מפלגת תקווה חדשה
"ישראל לא צד להסכם עם איראן". כנס הפעילים
(צילום: מוטי קמחי)
לצד סער התיישבו בכנס שרי המפלגה וחברי הסיעה בכנסת וגם תומכים מבחוץ, כמו יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן וכן ראשי רשויות מהמגזר הערבי והדרוזי. האולם היה כמעט מלא והאווירה הייתה ססגונית, כאילו מדובר בכנס של מפלגת שלטון. זאת הפעם השנייה שסער מקיים כנסים פוליטיים כדי לשדר לקהל תומכיו שהוא מתכוון להמשיך לעמוד בראשות תקווה חדשה גם בבחירות הבאות.
"לבחירות הבאות אנחנו נגיע כתנועה גדולה עם אחיזה איתנה בשטח ועם הישגים מוכחים של עשייה וחקיקה", אמר סער. "אנחנו המפלגה הטובה ביותר - גם בכנסת וגם בממשלה".
בנאום ארוך פירט סער את הישגיו והישגי מפלגתו, והתייחס גם למחלוקת עם שר הביטחון בני גנץ על הבנייה ביהודה ושומרון. "עמדנו ונעמוד גם על המשך הבנייה בהתיישבות שלנו ביהודה ושומרון", אמר סער. "ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, כמו כל מקום אחר בארץ ישראל, מבטאת לא רק מימוש של זכות. ממנחם בגין למדנו שהזכות להתיישב בארץ ישראל שלובה וכרוכה ללא הפרד בזכותה של ישראל לביטחון לאומי".
שר הביטחון בני גנץ התייחס לכך אתמול בריאיון באולפן ynet, דחה את הטענות שאינו מאשר בנייה בהתנחלויות והדגיש כי "שר המשפטים ואני משוחחים, אני לא נכנסים לפרטים של כמה יחידות דיור נאשר. יהיה מת"ע, יאושרו תוכניות בנייה גם לישראלים וגם לפלסטינים. כך עשיתי בעבר וכך אעשה עכשיו". כשנשאל אם אי-אישור הבנייה קשור למצב המתוח ממילא, אמר גנץ כי "אנחנו עושים הערכת מצב. יש שיקולים נוספים, מדיניים וביטחוניים". אתמול נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי כ-4,000 יחידות חדשות ביהודה ושומרון ממתינות לאישורו של גנץ.
4 צפייה בגלריה
גדעון סער בכנס פעילי מפלגת תקווה חדשה
גדעון סער בכנס פעילי מפלגת תקווה חדשה
סער עם פעילת תקווה חדשה
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
גדעון סער בכנס פעילי מפלגת תקווה חדשה
גדעון סער בכנס פעילי מפלגת תקווה חדשה
(צילום: מוטי קמחי)
סער שיבח את פעולות השוטרים והחיילים בגל הפיגועים האחרון, וטען כי האופוזיציה מנסה לנצל את הפיגועים לצרכים פוליטיים. "מול הטרור הזה אנחנו עומדים ללא חשבונות פוליטיים", אמר סער. "העם שלנו קץ בהסתה ובשיסוי בתוכנו. לא הכול מותר לעשות בשביל אינטרסים פוליטיים".
סער גם התייחס להסכם הגרעין המתקרב עם איראן, וטען - כמו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד - שישראל אינה מחויבת לו. "דבר אחד צריך להיות ברור", אמר. "ישראל אינה צד להסכם עם איראן והיא תמשיך לפעול כדי להגן על בטחון אזרחיה ולמנוע התפתחויות שיפגעו בביטחונה הלאומי. דוקטרינת בגין למניעת השגת נשק גרעיני ממדינת אויב – עדיין תקפה".
במהלך נאומו של סער, כאמור, התחוללה מהומה כשאחד המשתתפים - ככל הנראה פעיל ימין שהסתנן לאירוע - התפרץ לדבריו של סער והאשים אותו כי הוא שותף להקמת ממשלה עם התנועה האיסלאמית. הפעיל נגרר החוצה בכוח והוצא באלימות מהמקום בטענה כי הוא פרובוקטור שהגיע להפריע לנאומו של סער. צלם מערכת ynet, ניצן דרור, אמר שהותקף כשניסה לתעד את האירוע. "תקפו אותי בדחיפות, הסתירו את האדם כדי שלא אוכל לצלם אותו והזיזו לי בכוח את המצלמה", סיפר דרור. "התנגדתי להם אז הם הזמינו שוטר שהרחיק אותי מהמקום ולקח ממני פרטים".
מתקווה חדשה נמסר: "במהלך כנס תקווה חדשה לרגל חג הפסח, בהשתתפות 550 חברי המפלגה, אדם שאינו חבר המפלגה הסתנן לכנס והפריע ליו"ר המפלגה לשאת את דבריו באופן פרובוקטיבי, ועל כן פונה מהאולם על-ידי אנשי ההפקה. יובהר כי לא הורחק אף עיתונאי מכנס תקווה חדשה, אשר בניגוד לכנסי מפלגות אחרות הינם פתוחים תמיד לתקשורת".