מפגן התמיכה בציפורי מחוץ לחקירה
(מתוך טוויטר)

בדרך לפריימריז עוצרים בלהב 433: במקביל לבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת, עשרות תומכים, בהם חברי כנסת בעבר ובהווה מטעם הליכוד, הגיעו לתמוך באיש התקשורת אלי ציפורי שזומן הבוקר (רביעי) לחקירה ביחידת להב 433 בחשד להטרדתה של עדת המפתח בתיק 1000 - הדס קליין. ציפורי פרסם את כתובתה ותמונת ביתה של העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן בזמן מתן עדותה בחודש שעבר.
2 צפייה בגלריה
אלי ציפורי גלית דיסטל
אלי ציפורי גלית דיסטל
המועמדות לליכוד עם ציפורי, היום
(מתוך טוויטר)
חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן הגיעה לתמוך בציפורי, על אף הבחירות המקדימות לרשימת הליכוד שמתקיימות גם הן היום. "היה לי חשוב לעצור הבוקר הזה, שזה אולי הבוקר החשוב בחיי, כי יש דברים שאולי יותר חשובים מהפריימריז. עיתונאי אמיתי, מקצועי, שחושף שחיתויות למען תשעה מיליון בני אדם נרדף על ידי המשטרה - אך ורק כי העז לבקר אותה", טענה דיסטל-אטבריאן.
2 צפייה בגלריה
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט
ציפורי נחקר בחשד להטרדתה. הדס קליין
(צילום: גלעד מורג )
היא המשיכה: "זה לא יקרה במדינה דמוקרטית. זו לא מדינת שטאזי פה, וזו לא צפון קוריאה. פה לא רודפים עיתונאים שחושפים אמת ושחיתויות. כל הכבוד לאלי ציפורי". כזור, בחודש שעבר הגישה קליין הגישה תלונה בלהב 433 נגד איש התקשורת, שפרסם בטוויטר את תמונת ביתה בהרצליה על רקע עדותה. ציפורי כתב בטוויטר כי קליין "התקרבנה בעדותה שהיא הייתה בסכנה לפיטורים, בזמן שהיא מתגוררת בווילה בהרצליה" - וצירף את תמונת הבית, כשהכתובת נראית בבירור בתמונה.
ציפורי, שנוהג להגיע לדיונים במשפט נתניהו, לתקוף בחריפות את המתנגדים לראש האופוזיציה ולהתעמת עם עיתונאים בטוויטר, כתב בעבר באחד מציוציו נגד קליין: "מניפולטיבית. שקרנית. נקמנית. גוזמאית. קורבנית. אגרסיבית. גנבת דעת. מאחזת עיניים. שטופת שנאה. הדס קליין, עדה 'מרכזית' בתיק 1000. כל הפרטים - בשבוע הבא, בחקירה הנגדית".
חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק, גם היא מתמודדת בפריימריז בליכוד, הגיעה גם כן למשרדי להב 433 לתמוך בציפורי. "אף אחד לא יכול להשתיק אותנו", אמרה. "אנחנו ב-1 בנובמבר עושים סדר במערכת המשפט. החקירה הזו היא חקירת השתקה. אני ביום הפריימריז שלי, וזה היה יותר חשוב לי מהכול לבוא לחזק אותך. מערכת המשפט מקולקלת רקובה ואנחנו נשנה אותה".
אמש התייחס ציפורי עצמו לזימון לחקירה ועדכן בחשבון הטוויטר שלו היכן היא תיערך: "חברות וחברים יקרים, הרגע הודיעו לי שחקירתי מחר הועברה לרחוב פסח לב 1 בלוד (המטה של להב 433) ותתחיל ב-10 בבוקר. ‏אלפי תודות על התמיכה האדירה, המרגשת ומחממת הלב. ‏צעדנו כברת דרך כדי לחשוף את האמת, נחלנו הישגים רבים ונמשיך לחשוף את האמת יחדיו - ללא מורא וללא משוא פנים".
עו"ד ציון אמירעו"ד ציון אמירצילום: תמר מצפי
עורך דינו ציון אמיר מסר לאחר חקירתו כי "מרשי שיתף פעולה באופן מלא בחקירה. החקירה נעשתה בידי חוקרת אדיבה והתנהלה ברוח טובה. הוצגו לו שאלות סביב פרסום התמונה של הבית הוא השיב לכל עניין ועניין. מרשי סבור שמדובר בחקירה בלתי ראויה בעליל שלא הייתה צריכה לבוא לעולם והיא מונעת משיקולים פסולים".
עוד הוסיף: "מרשי פירט ומסר גרסה מאוד מפורטת על הדרך שבה הוא רואה את החקירה הזו והציג משנה סדורה שהתכלית שלה זה להוכיח שלא נפל דופי במעשיו. ההזמנה לחקירה היא פגיעה חמורה מאוד בחופש העיתונאי ובחופש הביטוי ובייחוד כשהיא נעשית תוך חקירה בררנית, כאשר עיתונאים אחרים עשו דברים חמורים יותר במשפט של תיקי האלפים ואיש מהם לא זומן לחקירה. מרשי נחוש להמשיך ולנהל מאבק נוקב להגנה על הערכים החשובים של חופש הביטוי וחופש העיתונות ושום חקירה לא תרתיע אותו להמשיך את השליחות העיתונאית שלו".