משרד החוץ ממשיך לעקוב מקרוב אחר הטיפול בקבוצת הישראלים שהיו מעורבים היום (חמישי) באסון התהפכות האוטובוס במחוז צ'ונג צ'אנג בדרום קוריאה. בתאונה נהרגה ישראלית אחת כבת 60, עוד שבעה נפצעו קשה ו-25 נוסעים נפצעו באורח קל. גם נהג האוטובוס והמדריך המקומיים נפצעו קל. "כל חברי הקבוצה פצועים בצורה כזו או אחרת", סיפר ל-ynet שגריר ישראל בדרום קוריאה עקיבא תור.
השגריר תור יצא מהבירה סיאול, מרחק של שעתיים נסיעה מזירת התהפכות האוטובוס, לביקור אצל הנפגעים הישראלים שאושפזו בארבעה בתי חולים. "ברגע שיקבלנו את הדיווח על התאונה, התארגנו במהירות", סיפר השגריר. "יצאתי עם קצין המנהלה והקונסול לבית החולים שבו אושפזו הפצועים קשה. נספח צה"ל בדרום קוריאה יצא לבית החולים האוניברסיטאי שבו אושפזו כמה מהפצועים".
תור הוסיף: "אנחנו בדרך לפגוש את הפצועים קל ואחר כך נחזור לבקר את הפצועים קשה אחרי שייצאו מניתוחים. חיברנו את הפצועים עם קרובי המשפחה כדי לנסות לעודד אותם. כולם נמצאים בידיים מאוד טובות, בבתי חולים מאוד טובים. דיברתי עם המנתחים, הם יעשו את הכול כדי שהאנשים יחזרו כמה שיותר בריאים ושלמים לארץ".
3 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בדרום קוריאה
תאונת הדרכים בדרום קוריאה
זירת התאונה בקוריאה
התייחסות שר החוץ כהן לתאונה
(צילום: משרד החוץ )

שר החוץ אלי כהן אמר: "שוחחתי עם השגריר שלנו בדרום קוריאה, הנחיתי אותו לתת את כל הסיוע הנדרש לטובת הישראלים שהיו מעורבים בתאונה ובעיקר בפצועים. חדר המצב במשרד החוץ יעמוד לרשות המשפחות עד לחזרת כלל הישראלים במהרה לארץ. הודיתי לרשויות בדרום קוריאה ולצוותי החירום על כל הסיוע המהיר שנתנו לישראלים שנפגעו בתאונה".
נהג האוטובוס, בן 68, סיפר לחוקרי המשטרה המקומיים כי התאונה נגרמה בגלל תקלה בתיבת ההילוכים. לדבריו, "בעת החלפת הילוכים בעקומה תלולה בכביש תלול, האוטובוס לא יכול היה לנוע קדימה ונדחק לאחור והתהפך". המשטרה אישרה כי הנהג לא נמצא שיכור.
לפי הדיווח בדרום קוריאה, האוטובוס הסיע את התיירים מצפון גיונג-סאנג למלון שלהם בסואנבו, אז התהפך על עיקול. עוד דווח כי לזירת התאונה הגיע צוות חילוץ שכלל יותר מ-20 אמבולנסים וכ-90 אנשי כוחות ביטחון והצלה.
3 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בדרום קוריאה
תאונת הדרכים בדרום קוריאה
האוטובוס שהתהפך בזירה
סוכנות הידיעות של דרום קוריאה ציטטה עדי ראייה שסיפרו שהאוטובוס עצר בעת שעלה בעקומה על גבעה, ולאחר מכן הוא הידרדר לאחור והתהפך הצידה. אף על פי שהאוטובוס לא נפל למקום נמוך, זה הוביל לרמה משמעותית של נפגעים.
לזירה הגיעו כוחות חילוץ גדולים מאוד, אך על פי הדיווח היה בלבול גדול מאחר שכוחות ההצלה לא הצליחו לתקשר עם התיירים. אחד מעדי הראייה סיפר: "תיירים עם ראש מדמם או גפיים שבורות לא יכלו לעמוד בכאב וצעקו משהו אבל לא הצלחנו להבין מה צעקו".
בסך הכול היו על האוטובוס 11 גברים ישראלים ו-22 נשים ישראליות. לפי הדיווח, רובם עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר. עוד צוין בדיווח כי התיירים נכנסו לדרום קוריאה ב-6 באפריל דרך רוסיה, והיו אמורים לעזוב את המדינה ב-17 באפריל.
בעקבות תאונת הדרכים הקשה, פתחה חברת הביטוח הראל חדר מצב לטיפול במבוטחים ובני משפחותיהם הזקוקים לסיוע. הראל קוראת למבוטחים ובני משפחה ליצור עמה קשר בשיחת טלפון למספר: 03-7547030 או לשלוח הודעת וואטסאפ למספר: +972-52-7544589.
מחברת פספורטכארד נמסר: "החברה מקיימת הערכת מצב רפואית של מבוטחי החברה המאושפזים בבתי חולים. בהתאם לכך יוחלט האם צריך להטיס את חלקם לישראל במטוס שתארגן החברה". מנכ"לית החברה רונית סגל אמרה: "מיד עם קבלת הדיווח קיבלנו החלטה לטפל בכמות הגדולה של המבוטחים שלנו שם. חלק מהבוטחים הועברו לחדרי ניתוח".