אחרי סערת הציוץ, שבעקבותיו קרא לראש הממשלה לחזור בו - השר בני גנץ הגיע בצהריים (ראשון) לביקור בצפון ואמר כי הוא "מתקדם קדימה" אחרי שנתניהו מחק את ההודעה הלילית נגד ראש אמ"ן וראש השב"כ ופרסם הודעת התנצלות. "אני התייחסתי לדברים האלה ואמרתי בציבוריות את מה שהיה צריך להגיד", קבע גנץ - שביקר את נתניהו הבוקר ואמר ש"מנהיגות צריכה לגלות אחריות".
גנץ בצפון: "התייחסתי, מתקדם קדימה"
(צילום: אביהו שפירא)

2 צפייה בגלריה
הצהרותיהן של בני גנץ ומיכאל ביטון בסיור במבואות החרמון
הצהרותיהן של בני גנץ ומיכאל ביטון בסיור במבואות החרמון
גנץ בביקורו בצפון. הניצחון - גם כשתושבי מטולה יחזרו לבתיהם וירגישו מוגנים
(צילום: אביהו שפירא)
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה אמר בביקורו כי "המטרה העליונה שלנו לצד המאמץ להשבת החטופים היא לשנות את המציאות בדרום - וגם מול אויבינו בצפון", והוסיף: "הניצחון שלנו יהיה כשתושבי בארי ומטולה יחזרו לבתיהם וידעו שהם בטוחים ומוגנים".
גנץ, שאליו התלווה ח"כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי, הוסיף כי "לצד התמרון בדרום, אנחנו ערוכים בהגנה התקפית חזקה ומוכנים למתקפה בכל הזירה הצפונית. אם נידרש, אנחנו מחזיקים ביכולת לפעול ולהביא לפגיעה קשה בחיזבאללה, בלבנון, ובכל מקום שבו יפעלו מולנו. אני אומר לאזרחי לבנון, אל תתנו לאיראן ולחיזבאללה להקריב אתכם, בשל האינטרסים שלהם. אני אומר לאזרחי ישראל, אנחנו ערוכים להרחבת המערכה אם נידרש לכך, וחשוב מזה, אנחנו מאוחדים כדי לנצח".
2 צפייה בגלריה
הצהרותיהן של בני גנץ ומיכאל ביטון בסיור במבואות החרמון
הצהרותיהן של בני גנץ ומיכאל ביטון בסיור במבואות החרמון
(צילום: אביהו שפירא)
השר גנץ נשאל על העובדה שנראה שצה"ל נגרר אחרי חיזבאללה ומגיב לפעולות שלו והשיב: "אנחנו כמובן לא נפרוס את התוכניות האופרטיביות שלנו. אנחנו מגינים בצורה חזקה, פועלים להסרת כל איום מוחשי ומיידי. אנחנו נרחיב ככל שצריך, אני כמובן לא רוצה לפרט פה את התוכניות של אף אחד".
השר גנץ התייחס גם למתרחש ביהודה ושומרון, שם נורה אתמול פלסטיני במסיק זיתים. משפחתו של היורה והנהגת המתנחלים טענו כי הוא חש סכנה לחייו - ולכן פתח באש. "אני כמובן מוטרד ממה שקורה ביו"ש. לא רק עכשיו, אלא גם לפני כן. אני קורא לכל המתיישבים ביו"ש לעבוד בשיתוף פעולה עם גורמי הצבא במקום. אני מוטרד מאירועים שאני חושב שלא מעידים על הכלל של אנשים שעלולים לקחת החוק לידיהם. כרגע אנחנו צריכים להיות מחוברים, מאוחדים, עובדים בשיתוף פעולה יחד עם הצבא והמשטרה במרחב".
על הרקע הדיווח ב"ניו יורק טיימס", לפיו נראה שישראל הקשיבה לעצות האמריקניות בכל הנוגע למהלך הקרקעי ברצועת עזה, אמר גנץ: "ארה"ב היא הגדולה בידידותינו. לצד מדינות אחרות היא מובילה את העולם המערבי והחופשי להבנה אסטרטגית עמוקה של הצורך לפגוע בחמאס באופן שלא יוכל לחזור שלטונית ארגונית ותפקודית. ואני חושב שהיא עושה את זה משיקולים אינטרסים עולמיים-אזוריים וגם בגיבוי למדינת ישראל. מטבע הדברים, אנחנו מתייעצים איתם הרבה, מחליפים דעות הרבה אבל הדגשנו בעבר ואני חוזר ומדגיש כאן ועכשיו, ישראל תעשה את מה שהיא צריכה בשביל עצמה, תגן על עצמה בכוחות עצמה. זו הייתה מסורתנו לאורך כל השנים, זאת המציאות גם עכשיו".