מיזם כלבי הגנה לנשים מאוימות שהוקם בעקבות רצח מיכל סלה ז"ל
(צילום: ירון שרון | עריכה: יפית שקרוב)

יצאה לדרך תוכנית פעולה ישראלית ראשונה מסוגה בעולם להצלת חייהן של 82 נשים מאוימות ו-246 ילדים, באמצעות כלבים מאולפים ובאמצעות חברות אבטחה. מדובר במיזם משותף של פורום מיכל סלה והמשרד לביטחון הפנים, שהושק השבוע בעלות של כשני מיליון שקלים.
המיזם כולל שני פרויקטים - "כלבי מיכל סלה" ו"סיירת מיכל". במסגרת פרויקט הכלבים, בשנה הקרובה יוענקו כלבי הגנה מצילי חיים לעשרות נשים שנמצאות בסיכון גבוה. הכלב יוענק לאישה לכל החיים, כן בית וחבר צמוד. האישה והכלב יעברו הכשרה פרטית מקצועית במשך שנה, והיא תקבל בעבורו ציוד, צעצועים, מזון וביטוח.
4 צפייה בגלריה
כלב
כלב
אחד מכלבי ההגנה של פורום מיכל סלה
(צילום: סתיו שניידר אשוח)
4 צפייה בגלריה
לילי בן עמי ועמר בר לב
לילי בן עמי ועמר בר לב
"היעד - אפס נרצחות בשנה". לילי בן עמי, הסיירת וכלבי ההגנה
(צילום: סתיו שניידר אשוח)
4 צפייה בגלריה
לילי בן עמי
לילי בן עמי
(צילום: סתיו שניידר אשוח)
"הכלב הוא חבר מציל חיים", נמסר, "שמאפשר קודם כל ביטחון פיזי - אך גם ביטחון נפשי, ריפוי מטראומה ומענה לבדידות. עד היום פורום מיכל סלה העניק כלבי הגנה לשלוש נשים מאוימות וילדיהן. הפרויקט נבנה בשיתוף עם בוגרי יחידת עוקץ ועם מומחי אלימות במשפחה".
במסגרת הפרויקט השני, "סיירת מיכל", 62 נשים מאוימות יקבלו "חליפת ברזל" בביתן. השירותים כוללים מיגון הבית הפרטי באמצעות חברת אבטחה שתתקין מצלמות, לחצן מצוקה וסיירת 24/7. בנוסף כולל הפרויקט עשרה שיעורי הגנה עצמית ומכתב התראה לגורם המאיים מאת משרד עו"ד. "עד היום פורום מיכל סלה אבטח 42 נשים מאוימות וילדיהן", נמסר. "הפרויקט נבנה בשיתוף יוצאי שב"כ ומומחי אלימות במשפחה".
4 צפייה בגלריה
לילי בן עמי ועמר בר לב
לילי בן עמי ועמר בר לב
"אימצו את הרעיון המשוגע". לילי בן עמי ועמר בר-לב
(צילום: סתיו שניידר אשוח)
הפרויקטים מיועדים לאישה שמקבלת איומיים על חייה מצד בן זוגה, שאיננה חיה עם בן הזוג המאיים בביתה. את הפרויקטים מלווה מחקר מדידה והערכה של פורום מיכל סלה יחד עם המדען הראשי של המשרד לביטחון הפנים.
לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה, מסרה כי "החלום של כל עמותה ויוזמה אזרחית הוא שמשרד ממשלתי יאמץ את הרעיון 'המשוגע' שלה ויהפוך אותו לפרויקט של המדינה. היום זה קרה ובגדול. זה קרה בזכות השר לביטחון הפנים והצוות החלוצי ומעורר ההשראה שלו, וזה קרה גם בזכות השותפים שלנו שתמכו והאמינו בנו לכל אורך הדרך".
"היום באירוע, במעמד המפגש הראשוני של כל אישה מאוימת עם כלב ההגנה שלה - השותפים הללו היו אורחי הכבוד וזכו לראות מהשורה הראשונה איך זה מרגיש להציל חיים", הוסיפה. "היציאה לדרך של שני הפרויקטים המשותפים היא אבן דרך משמעותית ומרגשת לקראת היעד שהצבנו, שהוא אפס נרצחות בשנה. רצח נשים זה לא גזירת גורל, ובפורום מיכל סלה אנו מפתחות ומפעילות פתרונות חדשניים ומעשיים. הפרויקטים הללו כבר מצילים חיים היום, אז טבעי ואף הכרחי לשלב ידיים כדי להציל חיים של כמה שיותר נשים וילדים".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.