2 צפייה בגלריה
שיגורי רקטות מעזה לעבר ישראל
שיגורי רקטות מעזה לעבר ישראל
ירי רקטות מעזה לישראל במבצע "מגן וחץ", בחודש שעבר
(צילום: AFP)
אחרי מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה בחודש שעבר, הזהירה מצרים את הפלגים הפלסטיניים ברצועה שלא להיכנס למלחמה נוספת עם ישראל בתקופה הקרובה. כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה.
גורמים בפלגים אמרו לעיתון הלבנוני כי בתקופה האחרונה התקיימו מגעים בינם לבין מצרים, שביקשה מהם "לשמור על קור רוח" ולא להיגרר למלחמה. לפי הדיווח, הלחץ של מצרים על הפלגים הפלסטיניים גבר עם התגברות הכוננות בישראל למלחמה אפשרית מול איראן ומול חיזבאללה בלבנון.
2 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה ומשלחת חמאס פגישה עם זיאד נחאלה ואנשי הג'יהאד האיסלאמי ב קהיר מצרים
איסמעיל הנייה ומשלחת חמאס פגישה עם זיאד נחאלה ואנשי הג'יהאד האיסלאמי ב קהיר מצרים
בכירי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בקהיר, בשבוע שעבר
בשבוע שעבר הזמינה מצרים את מנהיגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי לקהיר, שם נערכו פגישות שנועדו לשכנע אותם לנטוש את רעיון "אחדות החזיתות". הגורמים לא הבהירו האם מאמצים אלו נעשים מיוזמה מצרית, או לבקשת ישראל וארה"ב.
"הפלגים סירבו לדבר על נושא המלחמה באזור, ולא נתנו כל אינדיקציה בעניין זה, בהתחשב בכך שעמדתם נחרצת כלפי התנגדות לכיבוש והם תומכים בכל פלג שיכול לצמצם את חיי הכיבוש", נכתב ב"אל-אחבאר". "החלטתם נובעת תמיד מההתייעצות הפנימית ומהאינטרס של הסוגיה הפלסטינית".
גורמים בחמאס הכחישו המצרים הציעו להם הפסקת אש ארוכת טווח בתמורה ל"שגשוג כלכלי" ברצועה. לדבריהם, "רוב הדיבורים היו על המצב המדיני הפלסטיני ועל המצב ההומניטרי והכלכלי". גם חבר הלשכה המדינית של חמאס סלאח אל-ברדוויל הכחיש בציוץ בטוויטר כל דיבור על הפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל.